Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lauttasaari vai Herttoniemi?

Vierailija
17.01.2011 |

Kumpaa suosittelisit lapsiperheelle (lapset 3v ja 5v)? Ollaan muuttamassa Tampereelta, joten Helsinki ja sen alueet ei ole oikein tuttuja vielä :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari on liikenteellisesti tukossa ja päiväkodit tupaten täynnä.

Vierailija
2/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha-Herttoniemi ja Laru, molemmat on kivoja! Lapsiperheet viihtyy uskoakseni molemmissa oikein hyvin.

Missä päin teidän työt on, entäs tutut tms kummalla puolella Helsinkiä enempi asustelee? Itse päättäisin sen mukaan muuttaisinko itä- vai länsipuolelle keskustaa. Ainakin työmatkat kannattaa pitää pk-seudulla minimissä, muuten voi tuhrata tuntikausia päivittäin siihen että reissaa itäpuolelta länteen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos pakotetaan niin Lauttasaari tietenkin.

Herttoniemi on Itä-Helsinkiä ja sitä aluetta ei voi kenellekkään täyspäiselle ihmiselle suositella.

Maksakaa hiukan enemmän niin saatte lapsenne kunnon alueelle.

Huomioi vielä se, että Itä-Helsingissä asuu paljon maahanmuuttajia, jotka ovat ongelma tarhoissa ja kouluissa. Tämä nyt vain on ikävä tosiasia.

Vierailija
4/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari on todellakin liikenteellisesti jumissa siihen asti kunnes metro tulee. Länsiväylää pitkin pääsee kyllä hyvin Espooseen, mutta muut suunnat takkuavat.

Me tykättäisiin Larusta, mutta työpaikat Haaga/Meilahti -akselilla, eikä todellakaan viitsittäisi joka päivä tehdä ruuhkassa matkaa!

Vanha-Herttoniemi vaikuttaa mukavalta alueelta (kokemusta tosin tosi vähän).

Vierailija
5/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, se mitään tukossa ole liikenteellisesti! Käyn töissä joka päivä ja aivan loistavasti toimii liikenneyhteydet. Olen asunut lapsuuteni Larussa, tosi hyvät koulut ja kivat ulkoilumahdollisuudet.

Ainoa vaan että on todella arvokasta ja arvostettua asuinaluetta, eli asunnot taatusti kalliimpia kuin herttoniemessä. Herttoniemessä kai ihan hyviäkin alueita, itseäni tympii Itäkeskuksen läheisyys..

Maahanmuuttajia et Larussa näe, mutta Haertsikassa takuulla. Larussa ei muutenkaan ole pahemmin "roskaväkeä" toisin kuin Herttoniemessä.

Vierailija
6/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, se mitään tukossa ole liikenteellisesti! Käyn töissä joka päivä ja aivan loistavasti toimii liikenneyhteydet. Olen asunut lapsuuteni Larussa, tosi hyvät koulut ja kivat ulkoilumahdollisuudet.

Ainoa vaan että on todella arvokasta ja arvostettua asuinaluetta, eli asunnot taatusti kalliimpia kuin herttoniemessä. Herttoniemessä kai ihan hyviäkin alueita, itseäni tympii Itäkeskuksen läheisyys..

Maahanmuuttajia et Larussa näe, mutta Haertsikassa takuulla. Larussa ei muutenkaan ole pahemmin "roskaväkeä" toisin kuin Herttoniemessä.

Ihan on joka lause paikkansapitävä.

Vierailija
7/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustaan pääsee, joo ja Espooseen. Mutta matkaapa jonnekin keskustan ulkopuolelle - kestää...

Höpö höpö, se mitään tukossa ole liikenteellisesti! Käyn töissä joka päivä ja aivan loistavasti toimii liikenneyhteydet. Olen asunut lapsuuteni Larussa, tosi hyvät koulut ja kivat ulkoilumahdollisuudet. Ainoa vaan että on todella arvokasta ja arvostettua asuinaluetta, eli asunnot taatusti kalliimpia kuin herttoniemessä. Herttoniemessä kai ihan hyviäkin alueita, itseäni tympii Itäkeskuksen läheisyys.. Maahanmuuttajia et Larussa näe, mutta Haertsikassa takuulla. Larussa ei muutenkaan ole pahemmin "roskaväkeä" toisin kuin Herttoniemessä.

Vierailija
8/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha-Herttoniemi ja Laru, molemmat on kivoja! Lapsiperheet viihtyy uskoakseni molemmissa oikein hyvin. Missä päin teidän työt on, entäs tutut tms kummalla puolella Helsinkiä enempi asustelee? Itse päättäisin sen mukaan muuttaisinko itä- vai länsipuolelle keskustaa. Ainakin työmatkat kannattaa pitää pk-seudulla minimissä, muuten voi tuhrata tuntikausia päivittäin siihen että reissaa itäpuolelta länteen tms.

Itse valitsisin ehdottomasti Lauttasaaren, mutta se johtuu omalta osaltani siitä, että hyvät yhteydet länteen on tärkeitä. Mieheni puolelta Laru taas on "sukurasite", joten käytännössä mulla ei olisi vaihtoehtoa valita :) (Lauttasaarelaisille Laru ei siis yleensä ole pelkkä asuinpaikka, vaan se ainoa mahdollinen koti...) Larussa on tosiaan surkea päiväkotitilanne, Hertsikasta mulla ei ole tietoa.

Herttoniemessä hyvää on metro. Ja huonoa tietysti myös, tuo mukanaan lieveilmiöitä (metron seutu levotonta). Lauttasaari puolestaan on liikenteellisesti huono (ennen kuin länsimetro joskus sadan vuoden päästä rakennetaan).

Toivottavasti tarkoitat Herttoniemellä juuri Vanha-Herttoniemeä? Herttoniemenranta on ihan eri juttu, sinne mua ei saisi kirveelläkään.

Vierailija
9/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät liikenneyhteydet, palvelut ja harrastusmahdollisuudet lähellä. Päivähoitotilanne on hyvä. Paljon valinnanvaraa sekä kunnallisella että yksityisellä puolella. Pari englanninkielistä päiväkotia ja Montessori esimerkiksi. Kunnalliset päiväkodit myös hyviä.

Vierailija
10/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kivaa aluetta ja plussana Laruun nähden on metro. Jos työt on Espoossa päin, niin Laru on sitten parempi. Liikenneyhteydet sieltä keskustaan ovat vain hitaat.

Ja tuohon maahanmuuttaja-asiaan sanon että pöh. Eivät he meitä ainakaan Hertsikassa haittaa.

Vierailija
11/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laru perinteisesti arvostettua aluetta ja Hertsika pahamaineinen itä-Helsingin lähiö, jonne on tosin rakennettu viime vuosina kalliita asuntoja.

Itse en muuttaisi noista kumpaankaan, mutta jos noista pitäisi valita, on työmatka se oleellisin kriteeri, kuten lähes kaikki ovat vastanneetkin.

Vierailija
12/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, se mitään tukossa ole liikenteellisesti! Käyn töissä joka päivä ja aivan loistavasti toimii liikenneyhteydet. Olen asunut lapsuuteni Larussa, tosi hyvät koulut ja kivat ulkoilumahdollisuudet. Ainoa vaan että on todella arvokasta ja arvostettua asuinaluetta, eli asunnot taatusti kalliimpia kuin herttoniemessä. Herttoniemessä kai ihan hyviäkin alueita, itseäni tympii Itäkeskuksen läheisyys.. Maahanmuuttajia et Larussa näe, mutta Haertsikassa takuulla. Larussa ei muutenkaan ole pahemmin "roskaväkeä" toisin kuin Herttoniemessä.

Ihan on joka lause paikkansapitävä.

koska vain ennemmin Laruun kuin Herttoniemeen.

Hertsikan ranta on ainoaa siistiä aluetta ja sinnekin on kuulemma jo alkanut tulla ongelmia..

Vierailija
13/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa merenläheistä, arvostettua lapsiperhealuetta. Hintataso on tosin kalliimpi kuin Herttoniemessä.

Vierailija
14/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata uskoa noita Herttoniemeä haukkuvia. Se ei tosiaankaan ole mikään pahamaineinen lähiö, vaan ainakin ainakin ne ystävämme jotka asuvat siellä (vanhassa hertsikassa) viihtyvät erinomaisesti, ja ovat ihan hyvää korkeasti koulutettua porukkaa, heidän asuinkatunsa ja niiden lähiseudut ainakin ovat tosi hiljaisia ja luonnonläheisiä, täynnä lapsiperheitä ja jonkin verran vanhuksia. Toki itä-helsinki yleisesti ottaen on huonommassa maineessa kuin länsi, mutta onhan siellä paljon kivoja paikkoja. Itse olen espoolainen ja aina asunut vain länsi-Helsingissä tai Espoossa, mutten silti sanoisi Herttoniemeä missään nimessä huonoksi paikaksi.

Vierailija
15/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on merenläheistä ja lapsiystävällistä. Te Itä-Helsingin lyttäävät: ovatko Kulosaari ja Marjaniemikin mielestänne "pahamaineisia"? Vähän suhteellisuudentajua kannattaa olla, kun ilmeisesti ette aluetta tunne :)

Laru on tosiaan myös mukavaa aluetta, vaikka minun henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan ylihinnoiteltua. Liikenne sinne ei oikein pelaa varsinkaan ruuhka-aikaan keskustasta. Tosin metro on sinnekin suunnitteilla sitten joskus. Alueella on myös aktiivinen asukasyhdistys. Joku pitää sen toimintaa hyvänä ja joku ei.

Olen asunut molemmilla alueilla ja kumpikaan ei olisi ykkösvaihtoehtoni Helsingissä. Jos ei halua keskustaan, niin esimerkiksi Etelä-Haaga voisi olla potentiaalinen alue.

Vierailija
16/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larusta keskustaan on n. 3-5km riippuen missä päin Larua asuu.

Matka keskustaan on ruuhka-aikana n. 15 min. Kiireisimmät voivat vaihtaa Ruoholahdessa metroon.

Tutkailkaa myös Ruoholahtea, Larun vieressä.

Vierailija
17/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä minä vuonna tulee käyttöön. 2014 tuskin vielä mutta 2015??

Vierailija
18/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- useita päiväkoteja (kunnallisia, myös ruotsinkielinen ja yktyisiä englanninkielisiä sekä montessori), joista ainakin omaamme olen tyytyväinen (lapsi ollut siellä pari vuotta)

- pääkoulu ja yhden päiväkodinkin yhteydessä 1. ja 2. luokka

- useita ruokakauppoja (S-, K-marketit, Alepa, Valintatalo)

- parikin apteekkia

- harrastusmahollisuuksia ihan Herttoniemenrannassa luistinradoista uimarantaan, lasten jumpista muskareihin ;)

Päälle erinomaiset kulkuyhteydet ja uudehkot talot ;)

Varmasti myös Laru ja Vanha Herttoniemi hyviä vaihtoehtoja ja itsekin miettisin myös noiden työmatkojen osalta noita vaihtoehtoja.

Vierailija
19/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sinulla on paksu lompsa. Tai jos saat työsuhdeasunnon.

Herttoniemi ei ole mikään pahamainen Itä-Helsingin lähiö. Ihan herttainen alue ja siellä asuu ehkä enemmän tavallisia ihmisiä, ei niin hienostelee väkeä (= ei tarvitse käydä Lidlissä tutuilta salaa). Maahanmuuttajia on tottakai paljon, niin kuin Itä-Helsingissä kaikkialla, mutta ei mitenkään hirveän paljon.

Itse itäkeskuslaisena pidän Herttoniemiä kivana. Anoppi asuu Lauttasaaressa. Kivaa sekin on, meri lähellä sekä plussana että miinuksena (kylmää ja tuulista) mutta todellakin kallista. Samannäköistä asutusta erinäköisillä ihmisillä löytyy Roihuvuoresta.

Vierailija
20/30 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan herttainen alue ja siellä asuu ehkä enemmän tavallisia ihmisiä, ei niin hienostelee väkeä (= ei tarvitse käydä Lidlissä tutuilta salaa).

Löytyy täältä Hertsikanrannasta myös Etola, Alko jne.

Terveyskeskus on Vanhan Hertsikan puolella, mutta yksityinen lääkäriasema (Diacor) ja hammaslääkäreitä myös täällä rannassa.

Kaiken lisäksi mielettömän hyviä ruokaravintoloita ;)