Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenet seuraavista palkkaisit lastenhoitajaksi?

Vierailija
16.01.2011 |

eli kuka seuraavista olisi mielestäsi paras vaihtoehto hoitamaan kotiin 1-vuotiasta lasta

1) 40-vuotias mukava perheenäiti, jolla koulutus mutta ihan toisenlaiseslta alalta

2) 25-vuotias ujohko sairaanhoitajaopiskelija, joka on hoitanut tuttujen lapsia muutamia kertoja

3) 18-vuotias reipas juuri lukiosta päässyt, jolla paljon lastenhoitokokemusta ja joka on ohjannut erilaisia lapsiryhmiä monen vuoden ajan

4) 63-vuotias 60-luvulla lastenhoitajaksi kouluttautunut, joka ei ole tehnyt mitään töitä moneen vuoteen

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen palkkaisin, ehdottomasti. Kokemus on olennaista, mutta nelosella se on liian vanhaa, ajalta jolloin kasvatusperiaatteet, ravitsemustieto yms. olivat ihan erilaisia. Häntä en siis palkkaisi. Perheenäiti kävisi toisena vaihtoehtona, jos kasvatusperiaatteet osuisivat yksiin, mutta tarkistaisin kyllä asian etukäteen.

Vierailija
22/26 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myös siksi, että mä oon itse ollut tollanen 18v monen vuoden lastenhoitokokemuksen omaava reipas tyttö. Ohjasin satujumppia ja jumppakoulujakin.

Mä niin tykkäsin hoitaa lapsia, mutta uraa en siltä alalta halunnut. En halunnut leipiintyä siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden 25-vuotiaan sairaanhoitajaopiskelijan, joka on 2 lapsen etä-äiti. En ikimaailmassa uskaltaisi antaa lapsiani hänen hoidettavaksi, mielenterveytensä ei ole aivan kondiksessa. Joten en menisi mihinkään soveltuvuustesteihin todellakaan luottamaan :D

Vierailija
24/26 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsia tietty ekat vuodet, mutta kun sana kiiri, niin pian niitä muksuja oli hoidettavana muuallakin.

18- vuotiaana olin hoitanut:

-yh äidin 3 eri ikäistä lasta viikonloppuisin n kerran kuussa parin vuoden ajan.

- suurperheen 3 asperger lasta ja 2 muutoin vilkasta lasta satunnaisesti n kerran kuussa n 4 vuoden ajan (kaikki alle 10v koko hoitosuhteen ajsn)

-tavisperheen 2 alle kouluikäistä päiväkodin ollessa kesälomalla 1kk ajan klo 6-16 kesäisin 2v ajan.

- lisäksi satunnaisia MLL hoitokeikkoja ja muita tilapäishoitoja.

- satunnaisesti erityislasten leikitystä pari tuntia kerrallaan.

- omien serkkujen hoitoa lomakausilla.

Väittäisin että mulla oli aika hyvä perusta.

koska minua ihmetyttäisi runsas lastenhoitokokemus tuossa iässä. Todennäköisesti paljon erilaisia vääriä tapoja ja asenteita.

Lisäksi miettisin, että mihin tarpeeseen tämä nyt tulee. 10 tuntia päivässä vain kerran viikossa 1 ilta, silläkin on eronsa.

Todennäköisesti 25v ujohko sairaanhoitaja olisi minun valintani, sillä hänellä on AMK-tutkinto ja takana testit siitä, että sopii hoitajaksi.

Vierailija
25/26 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minäkin valitsisin kakkosen. Sillä sairaanhoitajaksi haluavan on päästävä soveltuvuustestit läpi, että pääsee koulutukseen ja heillä on lastenhoitoa opetussuunnitelmassaan.

Ja sitäpaitsi ketjun aloittajan esittelyt henkilöistä olivat provosoivia valintaa ajatellen. 3 hehkutettu, 2 mollattu. Ei ujous ole pahasta, jos on osaava, ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
26/26 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi opiskeluun vaaditaan soveltuvuustestit. Eli alalle et pääse edes opiskelemaan jos et ole soveltuva.

mm. entinen naapurini hakkasi ja kiusasi lapsiaan vuosikaudet, jätti 12-vuotiaat viikoksi yksin, kun lähti itse kanarialle jne jne - ja aikuisopiskeli sitten myöhemmin itsensä psykiatriseksi sairaanhoitajaksi. Eräs sairaanhoitajaopiskelija kertoi juuri, että heidän ryhmässään on opiskelijana nainen, joka on mm. kertonut yrittäneensä itsemurhaa monta kertaa ja eräs, jolla on paha alkoholiongelma - ja hän itse on ihminen, joka lähes inhoaa ihmisiä ja on todella epäsosiaalinen, mutta hakeutui kouluun, koska alan työllisyystilanne on niin hyvä.

Ettei vain tässä nyt dissata sairaanhoitajaopiskelijoita? Tai sitten yleistetä jonkun törpön valehtelijan töppäilyjä kaikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän