12-vuotias yksin Ranskan lennolle? Uskaltaisitteko päästää?
Katsoin että Finnairilla on ainakin saattajapalvelu (Unaccompanied Minor). Tyttöni menisi muutamaksi päiväksi siskolleni hiihtolomalla.
Kommentit (25)
1) lennolla tapahtuu jotain poikkeavaa 2) tulee välilasku poikkeuksellisesti ja 3) uusi lento ei pääse lähtemään esim. keliolosuhteiden tai pommivaaran takia (Tarkoittaa usean päivän notkumista kentällä ilman aikuista) 4) auttavainen ketku tai pedo voisi iskeä kyntensä lapseen. Jos lapseen iskeekin hätä ja pelko. Kuka auttaa? "reippaallekin" reissaajalle se saattaa tulla. Saati sitten pienelle lapselle.
Joo, ja koulumatkalla voi vaikka auto ajaa päälle, tai vaikka räjähtää pommi, tai vaikka pudota piano taivaalta. Ainahan niitä ongelmia on jos keksii. Jos lapsi itse haluaa lähteä, niin yhtä turvallisto on lähettää se sinne, kuin se että olisi itse mukana. Jos on menossa eurooppaan, niin eiköhän sinne joku enhi "muutamassa päivässä" jos pitää nuo "monta päivää" odotella jatkolentoa! Mitä pelottelua.
En tiedä kuinka kauan tuo saattopalvelu on toiminut, mutta olen tosiaan lentänyt useita lertoja vuodessa 6 vuotiaasta alkaen ja silloin ainoa saattopalvelu oli lappu kaulassa. Kaikki auttoivat koko koneessa ja ei kertaakaan se Pedo iskenyt. Olen nyt 39-vuotias nainen.
Tosin mun lapset on muutenkin matkustelleet paljon ja kun ovat lentäneet yksinään niin lentokentät molemmissa päissä ovat olleet tuttuja.
Finnairilla 12-vuotias ei enää saa automaattisesti saattajaa mutta sen palvelun voi ostaa. Ja jos lapsesi ei ole lentänyt usein tai ranskan päässä oleva lentokenttä ei ole kovin tuttu niin varmaankin molempien mielenrauhan vuoksi kannattaisi ostaa kyseinen palvelu.
Kun se ensimmäinen matka yksin on yleensä se pelottavin, sen jälkeen se menee jo rutiinilla:)
Riippuu toki 12-vuotiaasta, kuinka reipas on.
Moni 13v menee jo kielikurssillekin ihan yksin tai seurueessa mutta tavallaan yksin.
1) lennolla tapahtuu jotain poikkeavaa
2) tulee välilasku poikkeuksellisesti ja
3) uusi lento ei pääse lähtemään esim. keliolosuhteiden tai pommivaaran takia (Tarkoittaa usean päivän notkumista kentällä ilman aikuista)4) auttavainen ketku tai pedo voisi iskeä kyntensä lapseen.
Jos lapseen iskeekin hätä ja pelko. Kuka auttaa? "reippaallekin" reissaajalle se saattaa tulla. Saati sitten pienelle lapselle.
Kun lapsi matkustaa Unaccompanied Minor -statuksella, niin se tarkoittaa juuri sitä, että lentoemännät/kenttähenkilöstö huolehtii lapsen asioista siihen saakka, kunnes hänet luovutetaan vastaanottajalle. Eli lasta EI JÄTETÄ yksin poikkeustilanteessakaan.
1) lennolla tapahtuu jotain poikkeavaa
2) tulee välilasku poikkeuksellisesti ja
3) uusi lento ei pääse lähtemään esim. keliolosuhteiden tai pommivaaran takia (Tarkoittaa usean päivän notkumista kentällä ilman aikuista)
4) auttavainen ketku tai pedo voisi iskeä kyntensä lapseen.
Jos lapseen iskeekin hätä ja pelko. Kuka auttaa? "reippaallekin" reissaajalle se saattaa tulla. Saati sitten pienelle lapselle.