Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias yksin Ranskan lennolle? Uskaltaisitteko päästää?

Vierailija
16.01.2011 |

Katsoin että Finnairilla on ainakin saattajapalvelu (Unaccompanied Minor). Tyttöni menisi muutamaksi päiväksi siskolleni hiihtolomalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reipas lapsi niin ok. Ohjeistaa miten poistutaan lentokoneesta ja mitä kylttejä täytyy seurata poistuessa koneesta.

Osaako takaisin tullessa etsiä oikean portin mistä kone lähtee?

Vierailija
2/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on lapsen kansaa koko ajan ja katsoo että lähtevät määränpäässä oikeiden ihmisten matkaan.

Euroopan lennolle päästäisin mutta kaukomaille onkin eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lufthansan lento - minä sain viedä saattajalle, saattaja vei koneeseen ja haki sieltä ja vei hakijalle

hienosti meni ja lapsi oli saanut erikoishuomiota lentoemmänniltä

Vierailija
4/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon on nyt ollut niitä lentoja, että joutunut laskeutumaan jonnekkin muualle.

Vierailija
5/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Finnairilla lentää, niin ei tule kielitaito ongelmia. Hyvää matkaa vain:-)

Vierailija
6/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmillani olin 4 vuotta ja siskoni 9 vuotta. Äiti vei koneelle ja isä tuli vastaan.

Oli vähän eri meininki silloin :D

Vierailija
7/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattajapalvelun kanssahan saa lentää jo 6-vuotiaasta alkaen ja minun 8-vuotias poikani lentää nyt kesällä ekaa kertaa isänsä luo Saksaan. Viime kesänä ei vielä uskaltanut.

Paljon lapsesta varmasti riippuu, mutta tuttavaperheen lapsi on matkustanut 6-vuotiaasta alkaen yksinään. Helppoahan se on, jos ei tarvii vaihtaa konetta.

Vierailija
8/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyttäneet useinkin eikä ole ollut ongelmia.

Meidän kotikentällä saan saattaa itse lapsen koneeseen saakka ja Suomessa lapsi luovutetaan vastaanottajalle vain henk.todistusta vastaan.

Lennolla henkilökunta on kysellyt muutamaan kertaan lapsen toiveista (ruoka, juoma jne) ja muuten lapsi on opetettu kutsumaan henkilökuntaa kutsunapilla.

Jos lapsi on itse lähdön puolesta, matkaan vaan!

Vierailija
9/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki sen saa tarvittaessa, mutta ei ole pakollinen.

Vierailija
10/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi päästää

niin paljon on nyt ollut niitä lentoja, että joutunut laskeutumaan jonnekkin muualle.

Kannattaisiko ensiksi ottaa selvää tuosta palvelusta?

Muksulle laitetaan liput kaulaan ja luovutetaan lentoyhtiön hoteisiin. Yhtiön edustaja sitten taluttaa kädestä pitäen koneeseen istumaan ja koneesta määränpäässä vastaanottajan käteen kiinni. Nuoremmilla huolehditaan myös ruokailuista (jos ruoka nyt kuuluu lipun hintaan), vessassakäynneistä yms.

Muksu ei siis mitenkään pääse eksymään tai katoamaan. 12-vuotias pärjää hotellissakin yhden yön jos kone syystä tai toisesta ei pääse oikealle kentälle suoraan.

En ole koskaan missään nähnyt että tuo palvelu ei toimisi!! Kyseessä on valtava imago asia yhtiölle kuin yhtiölle, joten panostavat siihen kyllä tosissaan!

Vierailija
11/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästää. Olen itse lentänyt 6 vuotiaasta yksi n. 4 kertaa vuodessa, sillä vanhempani asuvat eri maissa. Eikä silloin ollut edes saattajapalvelua. Jos lapsi yksi koneessa, niin kaikki auttavat tsi paljon. Sain aina "tulkkeja" vieressä istuvista, vaikka osasin kummankin maan kieltä suljuvasti. Kaikki auttoivat jopa matkalaukkuje kanssa ja kehuivat kuinka reipas olen ja niin edelleen. Vaikka ajat ovat muuttuneet, niin varmasti kaikki koneessa auttavat. Voit siis hyvin päästää noin ison lapsen!

Vierailija
12/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 v pärjäisi yksinkin, 14 v ei, on sellainen häslääjä ja hermoheikko.

Mutta jos on saattajapalvelu, niin kyllä päästäisin. Ja jos jotain ongelmia lennnolla tulisikin, niin kyllä henkilökunta hoitaa.

Eli eikun menoks.

Vierailija
13/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni matkustamaan aivan yksin ulkomaille. Oli sitten miten "reipas" tahansa...

Saattajapalvelun kanssahan saa lentää jo 6-vuotiaasta alkaen ja minun 8-vuotias poikani lentää nyt kesällä ekaa kertaa isänsä luo Saksaan. Viime kesänä ei vielä uskaltanut.

Paljon lapsesta varmasti riippuu, mutta tuttavaperheen lapsi on matkustanut 6-vuotiaasta alkaen yksinään. Helppoahan se on, jos ei tarvii vaihtaa konetta.

Vierailija
14/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni luokse minne milloinkin. Finnairilla ja parilla ekalla kerralla oli saattajapalvelu (huom! lapsen pitää vähän uskaltaa puhua englantia). Lentoemännät huolehtivat hyvin lennon aikana ja katsoivat, että saattaja on kentällä varmasti vastassa. Saattajalle puhuin suurin piirtein päivää, joo lento meni hyvin, siskon luokse, kiitos ja näkemiin. Ekalla kerralla myös lähtiessäni pois siskoni luota minulla oli saattaja portille asti ja se pyydettiin vasta lentokentällä check-innin yhteydessä. Uskalla vaan, jos lapsi uskaltaa :)

Vierailija
15/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä matkusta ominpäin, vaan heillä on yhtiön puolesta saattaja- huolehtivat vastaanottajalle asti. Vaikka joutuis kiertään mistä.

Meillä 4 v matkusti (erikoisluvalla) yksin saksasta suomeen aikanaan, hyvin meni.

Tietysti saattopalvelun kanssa.

Vierailija
16/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä luo Kuopiosta Ouluun? Koska jos vien koneeseen ja isä ottaa Saksassa vastaan, ei siinä hirveästi ole eroa istuuko linja-autossa vai lentokoneessa. Ja meidän poika on elämänsä aikana lentänyt ainakin 25 kertaa, eli tuttua hommaa on.

Ei voi oikein rinnastaa yksin tehtävään ulkomaanmatkaan jos lentää toisen vanhemman tai sukulaisen luo.

t. 9

Vierailija
17/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman sisaruksen kanssa voisi matkustaa, muttei yksin.

t. yksi toinen 8 vuotiaan äiti

isänsä luo Kuopiosta Ouluun? Koska jos vien koneeseen ja isä ottaa Saksassa vastaan, ei siinä hirveästi ole eroa istuuko linja-autossa vai lentokoneessa. Ja meidän poika on elämänsä aikana lentänyt ainakin 25 kertaa, eli tuttua hommaa on.

Ei voi oikein rinnastaa yksin tehtävään ulkomaanmatkaan jos lentää toisen vanhemman tai sukulaisen luo.

t. 9

Vierailija
18/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 9

Toisaalta bussi matka on hankalampi.. Muksu voi saada päähänsä jäädä jossakin matkanvarrella pois kyydistä... Lentokoneessa tämä lienee aika hankalaa ;o)

Toisaalta lentokone voi joutua oikeasti tekemään laskun johonkin muualle (vaikka huonon sään takia). Bussi kuitenkin menee perille asti (vaikka myöhässäkin) väkisin.

Vierailija
19/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on alaikäraja yksin matkustamiselle saattopalvelulla ja alle 15v ei pääse matkustamaan ilman saattopalvelua. Tämä ainakin Finnairilla ja monella muullakin yhtiöllä-

Tietty noita poikkeustapauksia mahtuu aina jouokkoon, mutta harvoin.

Vierailija
20/25 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman sisaruksen kanssa voisi matkustaa, muttei yksin.

t. yksi toinen 8 vuotiaan äiti

t. 9

siinä, että istuu 2 tuntia yksin koneessa ja isä tulee vastaan. Onhan tuo koulun jälkeen yksin kotonakin. Ja sitäpäitsi matkustaa toiseen kotiinsa, ei mihinkään vieraaseen paikkaan.

t. 9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi