Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kaipaa sellaista ylemmyydentunnetta stockalla käydessään?

Vierailija
16.01.2011 |

Sen huomaa jutuista,sen kuulee puheista jne että siellä käyntiä pidetään vähän paremman väen juttuna.Sinä kuka myönnät olevasi tällainen,voitko kertoa että miksi? Haluaisitko olla sitä varakkaampaa kansanosaa kenties?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en tiedä olenko herrasväkeä vai vain wannabe-Stockalla kävijä :)

Mutta ei-wannabe on _selkeästi_ vain sellainen, jonka vanhemmatkin ovat aikoinaan olleet helsinkiläistä sivistyneistöä/herrasväkeä

Vierailija
22/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tässä nyt pitäisi puhua vain Hgin keskustan Stockasta, kun niitä on monta ympäri Suomea? "Hieman" pääkaupunkikeskeistä taas..

Itse olen asunut eri paikkakunnilla, mutta vain Hgin keskusta Stockaan olen kokenut liittyvän jotain ylimääräisiä tunnelatauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sikäli voi sanoa että olen erityisen tyytyväinen itseeni silloin kun olen saanut hinattua ahterini Stockalle asti sen sijaan että olisin taas ostanut ruuat lähimmästä S-marketista.

Siitä en kyllä tunne MITÄÄN ylimääräistä ylpeyttä jos ostan Stockalta ylipäänsä tavaroita. Esim. puseroa en muutenkaan pysty täältä lähiöstäni ostamaan, joten olen joka tapauksessa vaivautunut ns. ihmisten ilmoille jos sellaisen olen ostanut.

Vierailija
24/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomat haukkuvat koulutettuja leuhkoiksi. Koulutetut yrittävät sovitella, että kaikki ihmiset on yhtä hyviä, koulutuksesta riippumatta. Metrolla ajavat haukkuvat metroa vastustavia eliittiporukaksi. Koulutettu sossuntäti puolustelee, että jokainen metrolla ajava paskahousu on yhtä arvokas kuin kuka hyvänsä muukin. Ja nyt ei saa sitten Stockallakaan käydä ostoksilla, koska se on ylpeyttä. Se on meidän lähikauppa ja sieltä saa tuoretta leipää! Ja joo, olen koulutettu ja hyvätuloinen!! Anteeksi!!!

Oletpa tosi sovitteleva :( Metrolla ajavat paskahousut?!

ainuttakaan spurgua?

Tai bussissa, tai ratikassa?

Haju on kauhea...

Vierailija
25/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainuttakaan spurgua? Tai bussissa, tai ratikassa? Haju on kauhea...

Jos puhut samassa lauseessa koulutettujen sovittelevuudesta. Ajavathan koulutetutkin metrolla.

Vierailija
26/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei mun nähäkseni väittänytkään, että kaikki olis sellasia Stockalla käymisestä leveilijöitä.

Mut joo esim. jos sanot käyneesi Stockalla etkä vain kaupassa, niin se antaa kuvan, että olisit mielestäsi tehnyt jotain hienoa. Mutta eihän se liity pelkästään Stockalla käyntiin, vaan moniin muihinkin asioihin elämässä. Jotkut pitävät sitä tavallisena käytöksenä, jotkut leveilynä...

Esim. helposti näkee sellasten ihmisten leveilevän, joilla on jotakin hienoa katsojan mielestä, vaikka he ei välttämättä erityisesti sillä leveilis. Itestä on mukavampi aatella, että toi kaunis/rikas/fiksu on omahyväinen, koska sitten voi nähdä siinä myös jotain huonoa, eikä tartte olla ite niin kateellinen. :D Siis tällanen teoria vaan... ei ollut mikään vihjailu aloittajaa kohtaan, vaan yleensä elämässä. Ja tossa alotusviestissä voipi olla jyvänen totuuttakin, vaikka se ei varmasti kaikkiin päde, ja siksi niin moni siitä suutahti.

Vierailija
27/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkotin sitten viimesellä virkkeellä, että moni suutahti, koska toi juttu ei päde niihin (meni mulla vähän pilkutus tai sanajärjestys pieleen).

Vierailija
28/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näköjään vieläkin jotkut pitää Stockaa jotenkin parempana paikkana. Ja tällä tarkoitan nimenomaan ap:ta ja joitakin muita tän ketjun kommentoijia. Mullakin tuli mieleen, että tunteeko ap kuitenkin jonkinasteista kateutta, ja siksi tulkitsee ihmisten käytöksen leveilyksi.

Mä olen varmasti monestikin kertonut käyneeni Stockalla, ja puhelimeen vastatessani kerron varmasti siellä olevani. Ihan samoin vastaan olevani Prismassa, Sokoksella, Forumissa, Jumbossa, Tarjoustalossa tms. tai ihan meidän lähiostarilla, jos joku siellä ollessani sattuu soittamaan. En ole tajunnut, että joku voisi ajatella sitä leveilynä. Mä käyn Stockalla samoista syistä kuin monet muutkin tän ketjun kommentoijat. Lisäksi vielä siitä käytännön syystä, että olen duunissa ihan sen vieressä, joten sieltä nopeasti kipaisen lounaan tms. tarvittavaa.

Se pitää varmasti paikkansa, että aiemmin Stockaa on pidetty jotenkin paremman väen paikkana. Muistan vanhasta kotikaupungista perheen, joka käveli joka paikkaan Stockan muovikassi kädessä. Perheen isällä oli se siis käytännössä aina mukanaan. Siitä tuli pikkupaikkakunnalla ihan yleinen vitsi, kun tiedettiin, etteivät he aikapäiviin ole olleet lähelläkään Stockmannia.

Vierailija
29/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa vähän sanojaan takaisin. Näköjään Stockalla käyminen ON edelleen jollekin vähän hienompaa ja leveilyn aihe. Huoh :)

Vierailija
30/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli ensimmäinen aloitukseni aiheesta,se jankkaus tosin toi kimmokkeen tähän avaukseen.Minä itse en pidä sitä kauppaa erityisessä asemassa,saatan poiketa jos ohi menen,ihan kuten muihinkin kauppoihin. En ole myöskään väittänyt että kaikki siinä kaupassa kävijät olisivat tuollaisia,mutta moni on.Ja siis varsinkin kaupungin ulkopuolella asuvat ihmiset.ap

Vierailija
31/31 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, viestin tapa ilmaista asia ei liity siihen.

ainuttakaan spurgua? Tai bussissa, tai ratikassa? Haju on kauhea...

Jos puhut samassa lauseessa koulutettujen sovittelevuudesta. Ajavathan koulutetutkin metrolla.

mutta en kyllä kannata länsi-metroa.

Enkä tykkää spurguista, huumehemmoista tai kirvestä heiluttelevista tyypeistä metrossa.