Ymmärrän metron vastustajia.
Siis kun satunnainen matkailija katselee peläten ja ihhoten metrossa vellovaa nokinaamojen, "syrjäytyneiden" ja juoppojen laumaa, syntyy väistämättä ajatus että metrorata toisi tämän rupusakin tullessaan. Joten: VASTUSTAN!
Kommentit (14)
Lakkauttakaa samalla junat, ja liikkukaa hevosella.
Mä olen kulkenut työmatkani metrolla jo 20 vuotta ilman minkäänlaisia häiriöitä. Ainahan sinne vaunuun joku keskiluokkaisen av-mamman mausta poikkeava yksilö eksyy, ihmisiä silti ne on ihan yhtä lailla ja ihan yhtä arvokkaita.
hyvin tiivisti rakennettua kaupunkia, jos et ole sattunut huomaamaan, ei mitään omakoti- ja rivarialueita mettien keskellä.
ovat kironneet myöhästyneitä/kokonaan välistä jääneitä vuoroja lumimyräkän vuoksi, metromatkustajat voivat luottaa siihen, että kyyti tulee ja on nopea.
Mä olen kulkenut työmatkani metrolla jo 20 vuotta ilman minkäänlaisia häiriöitä. Ainahan sinne vaunuun joku keskiluokkaisen av-mamman mausta poikkeava yksilö eksyy, ihmisiä silti ne on ihan yhtä lailla ja ihan yhtä arvokkaita.
* pissaa arvokkaasti penkillesi ja oksentaa syliisi *
pitäisikö roskaväen örvellyksestä nauttia, vai?
Inhottavampi matkasta metrolla tulee. Ja tuki- ja liikuntaongelmaisena ei rapuissa liikkuminen (siis metroasemat) oikein onnistu. Ei siis metroa mulle, kiitos.
Siis kun satunnainen matkailija katselee peläten ja ihhoten metrossa vellovaa nokinaamojen, "syrjäytyneiden" ja juoppojen laumaa, syntyy väistämättä ajatus että metrorata toisi tämän rupusakin tullessaan. Joten: VASTUSTAN!
tuollaiset pysyvät täysin eristyksessä keskenään, pois tavallisten ihmisten keskuudesta.
nokinaamaa pitää inhota?
Oman kokemukseni mukaan lähijuna on tuplasti pelottavampi! Metrossa sentään voi vaihtaa vaunua vaikka minuutin-kahden välein (pysähdykset), vaunun numero ja hätäpuhelin ovat näkyvissä jos jotain sattuu. Junalla olet jumissa ehkä kymmenenkin minuutin ajan samassa vaunussa sekopään kanssa, on jotenkin ahtaampaa ja harvoin edes lipunmyyjää tapaa.
hyvin tiivisti rakennettua kaupunkia, jos et ole sattunut huomaamaan, ei mitään omakoti- ja rivarialueita mettien keskellä.
on SLUMMIA
Järkevä syy on se, että metroa on typerää vetää harvahkosti ja hajanaisesti asutetulle seudulle, jossa useimmilla on pitkä matka metroradan varteen. Toimivat bussiyhteydet lakkautetaan, ja ihmisten matkat pitenevät, kun pitää ensin mennä bussilla metroasemalle. Moni siirtyy henkilöautoon. Metro vaatii ympärilleen olemassaolevaa tiheää asutusta.
eihän metro muuten kannattaisi (tai no Suomen oloissa se ei kannata millään konstilla) - mutta se siis slummittaa aikaisemmin kohtuullisen väljästi rakennetut ja vehreät espoolaisalueet. Matinkylä on kyllä ihan metropaikka.