Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0,5 promillea veressä, imettäisitkö?

Vierailija
15.01.2011 |

käsi sydämellä...

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin ihan sama asia tyrkätä vauvalle viinapullosta 40% viinaa kuin että se saisi 0,05% alkoholia sisältävää äidinmaitoa. Eikä täällä mielestäni kukaan väittänyt että on jatkuvassa humalatilassa imettäessään lasta, joten mitenköhän se lapsi sitten altistuisi jatkuvasti alkoholille? Ihme juttu että pitää vääntää asiat väkisin noin mustavalkoisiksi.

Vierailija
62/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin ihan sama asia tyrkätä vauvalle viinapullosta 40% viinaa kuin että se saisi 0,05% alkoholia sisältävää äidinmaitoa. Eikä täällä mielestäni kukaan väittänyt että on jatkuvassa humalatilassa imettäessään lasta, joten mitenköhän se lapsi sitten altistuisi jatkuvasti alkoholille? Ihme juttu että pitää vääntää asiat väkisin noin mustavalkoisiksi.

annos alkoholia ei estä imetystä ei tarkoita sitä, että vauvaa voi "huoletta" imettää vaikka joka viikko alkoholin vaikutuksen alaisena. Noissa linkeissä sanotaan, että vauva ei tule humalaan, vaikka äiti olisi humalassa. No, se ei tarkoita, etteikö alkoholi vaikuttaisi mitenkään vauvaan. On tutkittu, että vauvan säännöllinen altistuminen alkoholimaidolle vaikuttaa vauvan kehitykseen (tästä mm. imetystuen sivuilla). Ei ole todellakaan VARMASTI TURVALLISTA juoda joka viikko useita "saunasiidereitä" ja imettää heti perään. Enkä ikinä jakaisi tällaista tietoa vauvojen äideille.

Ps. miksiköhän äidinmaidon luovuttajan pitää sitoutua siihen, ettei ota lainkaan alkoholia? Jos kerran alkoholi ei varmasti vaikuta vauvaan mitenkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasken alkoholin suurin piirteisen palamisen ajan, jolloin vasta imetän. pumppaan myös maitoa etukäteen iltapalaa varten.

mä vaan tykkään viinistä ja kuivasta siideristä enkä juo humalaan. en imetä ennen kuin alkoholi on palanut( noin suurin piirtein laskurien mukaan)

Vierailija
64/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta maitoa on pumpattuna pakkasessa näitä tilanteita varten (kuten edelliselläkin).mitään laskureita en kyllä käytä, mulla on puhallusmittari.

Vierailija
65/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei estä imetystä. Se ei tarkoita, että mamma voisi hyvillä mielin ottaa joka ikinen viikko useita oluita ja imettää vauvaansa. Jopa imetystuen listoilla todetaan, että vauvan elimistö on herkkä, eikä tiedetä, miten alkoholi siihen vaikuttaa. On TÄYSIN eri asia ottaa jossain juhlissa imetysaikana lasillinen kuohuvaa kuin ottaa tavaksi vetää alkoholia joka ikinen viikko. Mutta, omapahan on vauvanne. Mutta älkää jakako tietoa, että on täysin varmasti turvallista antaa alkoholimaitoa vauvalle. Antaisitteko muuten tippaakaan viinapullosta vauvalle noin muuten? Minä en ainakaan. Siksi en halua antaa alkoholimaitoa lapsellekaan.

Samoin raskaana oleville suositellaan nollatoleranssia nykyisin, sillä ei voida olla varmoja, mikä määrä vaikuttaa sikiöön. Lisäksi herkkyys alkoholin haittavaikutuksille on yksilöllinen myös sikiölle.

Alkoholin sisältämä etanoli on myrkkyä. Kukin sitten päättää itse, minkä verran haluaa sitä lapselleen tarjoilla.

Vierailija
66/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. miksiköhän äidinmaidon luovuttajan pitää sitoutua siihen, ettei ota lainkaan alkoholia? Jos kerran alkoholi ei varmasti vaikuta vauvaan mitenkään :)

Mistäköhän puppugeneraattorista tuo on. En minä ainakaan joutunut sitoutumaan tuollaiseen.

Monessa elintarvikeessa on alkoholia. Oikeastaan kaikissa joissa on vettä ja jotain sokeria. 2 promillen pitoisuus ylittyy niin, että heilahtaa. Tuo on se fakta asia. Sen voi jättää huomioimatta, mutta silloin on oikeasti tekemässä vain kiusaa jos väittää että 0.05% maito on pahaksi.

Vierailija
67/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin on aina mennyt

Vierailija
68/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisellä viestiä joka näköjään poistettiin juuri välistä?!

kertoi siinä että maitoa on pakkasessa näitä tilanteita varten ja että puhaltaa alkometriin.

Vierailija
69/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän puppugeneraattorista tuo on. En minä ainakaan joutunut sitoutumaan tuollaiseen. Monessa elintarvikeessa on alkoholia. Oikeastaan kaikissa joissa on vettä ja jotain sokeria. 2 promillen pitoisuus ylittyy niin, että heilahtaa. Tuo on se fakta asia. Sen voi jättää huomioimatta, mutta silloin on oikeasti tekemässä vain kiusaa jos väittää että 0.05% maito on pahaksi.

Mikä logiikka?

Vierailija
70/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän puppugeneraattorista tuo on. En minä ainakaan joutunut sitoutumaan tuollaiseen. Monessa elintarvikeessa on alkoholia. Oikeastaan kaikissa joissa on vettä ja jotain sokeria. 2 promillen pitoisuus ylittyy niin, että heilahtaa. Tuo on se fakta asia. Sen voi jättää huomioimatta, mutta silloin on oikeasti tekemässä vain kiusaa jos väittää että 0.05% maito on pahaksi.

Okei,muualtakin saa alkoholia-annetaan sitä vauvalle vielä lisää?

Mikä logiikka?

Et sitten itse keksinyt?

Voisitko koittaa ajatusmailmaa, että marginaalinen annos alkoholia ei ole pahaksi. :)

Vierailija
71/126 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetkää

Vierailija
72/126 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei enää tissiä syö, mutta heräs iso huoli. Siis jos itse tehdyssä mehussa on noin paljon alkoholia, niin miten mä VL äiti en sitä tietäis, ja mites jos poliisi puhallutais?

Toivottavasti et ole tosissasi. 1% pitoisuudellaankaan ei humalaa saavuteta.

Vierailija
73/126 |
21.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jeesus taas mitä jeesustelua

Vierailija
74/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jekovit on sittenkin miedompaa?

Vierailija
75/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonkaan Jekovit annoksella ei saa vauvaan alkoholia

niin paljon kuin antamalla alkolla terästettyä rintamaitoa yhden annoksen.

Lue viesti 103. Tulihan siinä ihan selvästi laskettua, että viidessä Jekovit-tipassa on kymmenkertainen määrä alkoholia verrattuna umpihumalaisen rintamaitoon.

Tän asian kanssa saisi hakata päätä seinään loputtomiin. Mitkään faktat ei riitä periaatteen av-mammalle. (Riisinkeitto- ja 7-luokkalaisen laskutehtäväketjut huomioon ottaen on tosin ihan ymmärrettävää, että tämä saattaa olla monelle liian kova pala purtavaksi.)

Aika moneen kertaan on tullut todettua, että esimerkiksi hedelmissä, leivässä tai viinimarjamehussa voi olla enemmän alkoholia kuin 0,5 promillen humalassa olevan äidin äidinmaidossa. Hedelmäsoseetkin pitäisi sitten kai kieltää vauvoilta. Niissähän voi olla alkoholia!

Vierailija
76/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: mamma joka ottaa silloin tällöin ja vauva vasta 7kk!!

Vierailija
77/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaisin muutaman ja niin tekee mieskin. imetän aamuyöllä. vauva 6kk

Vierailija
78/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn: te jotka vastustatte pientäkin alkoholimäärää imetyksen aikana, kuinka terveellisesti itse syötte ja juotte?

Syöttekö koskaan esim. karkkia, jossa on kaikenmaailman lisäaineita sokerista nyt puhumattakaan. Juotteko limsaa, kahvia tai muuta kofeiinipitoista?

Ehän näistä varmaan suurta haittaa vauvalle ole kuten ei siitä saunakaljastakaan, mutta ei kyllä hyötyäkään, kuten Siivekäs asian viisaasti aiemmin ilmaisi... Mielestäni on vähän turha saivarrella jostain kaljasta/siideristä, jos on muuten ruokatottumukset poskellaan.

Itse välttelen alkoholin lisäksi kahvia ja paljoa sokeria. Cocista on kyllä jo ikävä :)

Vierailija
79/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

promillen rintamaidossa on kahdessa desissä kymmenkertainen määrä alkoholia verrattuna muutamaan tippaan Jekovitia.

Vierailija
80/126 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 guttaa sisältää alkoholia 100mg (tai alle)

3.1 guttaa sisältää alkoholia 10mg (tai alle). Eli normaali päiväannos sisältää alkoholia noin 0.01g. Kun taas 2 dl äidinmaitoa sisältää 0.10g alkoholia oletuksella, että äidin veressä on alkoholia 0.5 promillea ( = 0.5g/l)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi