Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kriteereillä saa sairaslomaa masennuksen takia?

Vierailija
15.01.2011 |

Ja kuinka pitkään?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet. tosin mua ei masenna työ vaan tää perkeleen perhe-elämä. vihaan elämääni ja siinä sivussa lapsiani. töissä menee hyvin, kun pääsee lapsista eroon...

Vierailija
2/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri arvio masennuksen tilan ja sen mukaisen tarpeen sairaslomalle.

Itse olen ekan kerran sairastuttuani keskivaikeaan masennukseen niin sain 5kk sairasloman. Pötkissä edettiin. Nyt olen sairastunut uudelleen saman tason masennukseen. Olin 2 viikkoa sairaslomalla ja edetään pikkuhiljaa. Lääkitystä ja terapiaa. Ja lääkäriä tapaan noin kerta kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se useimmiten perustu lääkärin tuntumaan. Mutta jos saa mielialalääkkeet, niin yleensä kai saa myös sairaslomaa useampia päivä tai viikon, pari tms... Syynä on se, että ne tropit eivät ole alkuvaiheessa erityisen mukavia, voipi tulla huono olo. Ja useinhan masennuksen keljuimmassa vaiheessa lääkäri saattaa arvioida, että potilas ei ole kykenevä työhön, vaikka potilas olisi eri mieltä. Vaan ketäänhän ei voi suorastaan pakottaa sairaslomalle.

Minulle psykiatri on antanut joskus sellaisen monivalintatestin, jossa on joitakin kymmeniä pikku kysymyksiä. Tein sen niin tunnollisesti kuin pystyin, ja mielestäni testin tulos kuvasi aika hyvin olotilaani.

Tohdin epäillä terveyskeskuksen yleislääkärin kykyä arvioida tuntumansa perusteella potilaan tilaa täsmällisemmin. Vaan eiköhän se usein niin menekin, että yleislääkäri tekee pintapuolisen arvion ja lähettää erikoislääkärille.

Masennuksesta ja lintsauksesta puhutaan aika paljon. Lääkäreitä on varmasti monen moisia, ja lintsareita myös. Lintsaaminen voi houkutella, jos tavoitteena on saada parin viikon palkallinen loma. Mutta toivottavasti uskotte kun sanon, että kovin kauan ei tarvitse olla sairaslomalla näiden juttujen takia, niin alkaa jo kaivata työelämään kovasti. Tosin joskus paluu entiseen työpaikkaan esimerkiksi kiusattavaksi voipi olla vihoviimeinen ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi