Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi ostaa H&M/ Seppälä tms vaatteita!

Vierailija
15.01.2011 |

Minä ostan KORKEINTAAN sukkia!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri harrasta H&M:ää minäkään. Melkoinen osa vaatteista on ryhdittömiä riepuja. Liikkeen asiakaskunta taitaa olla aika nuorta, eikä heille vaatteen laatu ja kesto näytä olevan mikään merkittävä seikka. Jos vaatetta käytetään muutaman kerran, se kai saa olla halpa ja laatukaan ei ole kovin tärkeä asia.

Sen sijaan pitäisi miettiä, mistä on peräisin se idea, että maahan tuodaan halpatehtailtuja riepuja, jotka eivät kestä, vain sitä varten, että teini saa muutaman kerran ihailla peilikuvaansa.

Vierailija
42/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin valitsen ja sovittelen tarkasti, jos vaate vaikuttaa riittävän hyvältä sekä minulle sopivalta, menen kassalle, laitan tuotteen tiskiin ja maksan sen. Kiitos ja hei. Tosi helppoa, ei se vaikeaa ole, koita vaikka ap sinäkin voit sen oppia! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin ostaa, aina sinne on raha kelvannut! Sukkia en osta, ne ovat huonoja. Peruspaidat lapsille ja kesävaatteet kestävät sen mitä pitääkin, juuri myin eteenpäin yhden lapsen pieneksi jääneitä vaatteita ja ostaja oli oikein tyytyväinen vaatteiden kuntoon.

Takkeja tms. en osta mistään halpakaupoista, niiden on oltava laadukkaita ja hyvän mallisia. Lapsille popin takkeja ja itselle urheiluliikkeestä ulkoiluun, loput oikeista vaatekaupoista.

Rahasta ei ole kiinni, olisi varaa ostaa muualtakin, mutta ei meillä kuitenkaan sitä samaa t-paitaa kymmentä vuotta käytetä, joten miksi maksaisin yli 100 euroa paidasta?

Vierailija
44/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no pankkikortilla tai visalla. en ymmärrä kysymystä.

Vierailija
45/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne Stockmanninkin merkkivaatteet on tehty lapsityövoimalla.

Vierailija
46/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkaantuu jne... Ei kaikki henkan vaatteet ole huonolaatuisia.

Vierailija
47/62 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimpia ja hyvälaatuisempia vaatteita kirpparilta. Uutena ostetaan ulkoiluhaalari ja kengät, ja näihin voi jo satsatakin hieman. Perusbodyt, collegehousut ja trikoopaidat ostan yleensä just sieltä henkkamaukalta tai lindexiltä, niiden ei tarvitsekaan kestää sukupolvelta toiselle. Ihan hyvin ovat ajaneet asiansa kunkin lapsen kohdalla.

Olisi jotenkin älyttömän tuntuista hukuttaa satoja euroja POPin tai pienten lastenvaateputiikkien vaatteisiin, kun periaatteessa samaa tavaraa saa yli puolet halvemmalla noista perusketjuista.

Itelleni ostan vaatteita milloin mistäkin. Tosiaan niinkuin joku jo sanoi, hyvälaatuisen vaatteen tunnistaa jo koskettamalla kangasta. Yhtälailla on joskus tullut ostettua paskaa sekä kalliimmasta että halvemmasta kaupasta.

Tällä hetkellä mulla on päällä Citymarketista ostettu musta trikoopaita. Ihan sellainen peruspaita jota kukaan ei pysty tunnistamaan mistä se on ostettu.

Vierailija
48/62 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta Hennesiltä, koska epäilyttää se minkälaisissa olosuhteissa ja ketkä tekevät ne vaatteet!

Mietittekö koskaan tätä? Ajattelette vaan halpuutta ettekä sitä että työvoimaa hyväksikäytetään toisella puolella maapalloa.

Teillä varmaan olis varaa maksaa muutama euro enemmän kunnon vaatteista.

on valitettavasti niillä jotka tekevät esim. Adidaksen vaatteita.

Vierailija
49/62 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti teetetty H&M:ää epäeettisemmin tätä nykyä. Tämä selvisi parisen vuotta sitten tehdyssä tutkimuksessa, joka uutisoitiin yleisesti.

Jos haluaa olla täysin varma vaatteiden eettisyydestä, on syytä kääntyä kotimaisten pienyrittäjien tai käsityöläisten puoleen. Suurin osa ns. merkkivaatteistakin on tehty kaukoidän tuotantolaitoksissa.

En osta Hennesiltä, koska epäilyttää se minkälaisissa olosuhteissa ja ketkä tekevät ne vaatteet!

Mietittekö koskaan tätä? Ajattelette vaan halpuutta ettekä sitä että työvoimaa hyväksikäytetään toisella puolella maapalloa.

Teillä varmaan olis varaa maksaa muutama euro enemmän kunnon vaatteista.

on valitettavasti niillä jotka tekevät esim. Adidaksen vaatteita.

Vierailija
50/62 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkamaukalla on hyviä ja huonoja juttuja. Lastenvaatteista olen huomannut, että trikoovaatteet pitävät paremmin värinsä ja muotonsa kuin esimerkiksi Espritin vaatteet, jotka kuitenkin ainakin hinnan perusteella olettaisi laadukkaiksi.

Kannattaa toki katsoa mitä ostaa. Henkkamaukalla on paljon tekokuituvaatteita, joita itse ainakin välttelen jo sen takia miltä ne tuntuvat päällä, mutta on siellä paljon kivojakin juttuja. Enkä sitä paitsi jaksa ravata ympäri kauppoja, kivempi tilata netistä ja noilla toimii kaikki tilit ja palautukset ja muut aina justiin eikä melkein. Tuttua ja turvallista.

Vierailija
51/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ostaisi H&M kaupasta yhtään mitään, sellaiset olot työntekijöillä ja verojen kierto on hurjaa.

Vierailija
52/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ostaisi H&M kaupasta yhtään mitään, sellaiset olot työntekijöillä ja verojen kierto on hurjaa.

Taisit katsoa eilen illalla saman dokumentin kuin minäkin?

Täytyy sanoa, että oli kyllä aika hurjaa menoa. :(

Vierailija
53/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaiten kulutusta kestäneet farkut on henkkamaukan alennusmyynnistä, maksoivat huimat 15€! Tosin onhan siellä myös aika huonolaatuisen näköistäkin vaatetta.

Vierailija
54/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit katsoa eilen illalla saman dokumentin kuin minäkin?

Täytyy sanoa, että oli kyllä aika hurjaa menoa. :(

Mikä dokumentti? Kiinnostaisi nähdä.

Vierailija
55/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Nettotulo kokopäivätyöstä 1600€, josta menee puolet vuokraan. Asumistukea en saa bruttotulojen takia. Lisäksi laskut ja syödäkin pitää. Elättää myös teiniä. Ostan vaatetta ainoastaan silloin kun tarvitsen, mieluusti alesta ja käytän vaatteet loppuun saakka. Yritän huoltaa ja pitää vaatteita hyvin, jotta säilyisivät pitkään.

Vierailija
56/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin todella kauniin, hyvälaatuisen mekon H&M:ltä. Tällaisissa liikkeissä löytyy sekä niitä hyvälaatuisia löytöjä että niitä huonosti istuvia rääsyjä. Samoin kuin kalliimmiltakin merkeiltä..

Vierailija
57/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No H&M:stä en osta, mutta Seppälästä ostan toisinaan. Seppälän vaatteet kuitenkin sentään suunnitellaan Suomessa, ja suomalaista pitää yrittää suosia.

Vierailija
58/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM-vaatteet on halvan näköisiä. En tykkää. Lisäksi eivät kestä edes pesuun asti. Ei kannata siis ostaa.

Itse ostan Stockalta, Espritistä, Sokokselta ja XXL:stä.

Vierailija
59/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan nää halppisliikkeet HM, Seppälä, Lindex, Kappahl yms. myy pelkkää laadutonta kuraa. En ymmärrä miksi esim. lapsille pitää väkisin ostaa huonolaatuista kun laadukasta ja kestävääkin on tarjolla.

Vierailija
60/62 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikiseltä merkiltä löytyy myös hyvänlaatuisia vaatteita. Aina kannattaa katsoa, mistä materiaalista se on tehty. Suosin puuvillaa, villaa ja pellavaa. Näitä löytyy myös hooämmästä ja seppälästä.