Tänään tuli lappu postiluukusta jossa sanottiin että tässä talossa astuisi lokakuussa voimaan tupakointikielto ihan kaikkialla
Myös parvekkeilla.
Ei taida olla täysin laillinen kielto, kun olen tässä jo 9 vuotta asunut vuokralla ja koko ajan tupakoinut parvekkeella ilman ongelmia.
Ei kai tuollaista ohjeistusta ole pakko noudattaa?
Kommentit (19)
Mitä lukee sun vuokrasopimuksesta. Jos ei kielletä pyydä kaverit myös vetämään röökiä parvekkeellesi
Mahtavaa. Toivottavasti tupakka kielletään Suomessa kokonaan.
Minä olen tehnyt vuokrasopimuksen, ja noudattanut sitä 9 vuotta. Myös vuokranantajan tulee noudattaa sopimustamme
"pitääkö vuokrasopimusta noudattaa lain mukaan?
Kyllä pitää. [1, 2] Vuokrasopimus on lain silmissä sitova sopimus, joka velvoittaa sekä vuokralaista että vuokranantajaa.
Suomessa asuinhuoneiston vuokrausta säätelee laki asuinhuoneiston vuokrauksesta (vuokralaki).
"
ap
Kannattaa tuprutella vielä kun ehdit 🚬
Tupakanpolttajilla on alhaisempi älykkyysosamäärä
Kyllä sulla ongelma on kun et tajua lopettaa polttamista, järjetöntä tupakoida ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Tupakanpolttajilla on alhaisempi älykkyysosamäärä
Ei ole
Laki muuttuu 1.10. alkaen, jolloin tupakointikielto koskee myös vanhoja vuokrasopimuksia.
https://www.kiinteistoliitto.fi/blogit/lakipahkina/tupakointikielletty2…
Vierailija kirjoitti:
Tupakka tuottaa valtiolle yli miljardin verotulot vuosittain, sitä ei tulla koskaan kieltämään.
Käy pihalla tupakalla ja kytä portaita. Pieni porrastreeni tekee vain hyvää tupakoijalle. Lisäksi, mikäli tavan eteen pitää nähdä vaivaa, siitä on helpompi luopua. Jos asut vähintään kolmannessa kerroksessa, huomaat jo parin viikon jälkeen, kuinka pakaroista näistä, silmät tippuvat jo naisten päistä.
Kyllä, laki ajaa yli sopimuksen. Ja nythä tulee lakimuutos koskien tuota tupakointia.
Kysyin asiasta taloyhtiöni asumisneuvojalta, sanoi että taloyhtiö ei ole ottanut kantaa asiaan vielä ollenkaan, eli saa edelleen polttaa parvekkeella. Olen asunut tässä yli 30 vuotta eikä ole missään vaiheessa ollut savuton tämä talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka tuottaa valtiolle yli miljardin verotulot vuosittain, sitä ei tulla koskaan kieltämään.
Kyllä se vielä tullaan kieltämään, ja alkoholi myös. Eikä mene montaa vuotta. Tämän tupakointia koskevan lakiuudistuksen jälkeen varmasti monet lopettaa tupakoinnin kokonaan.
Eikös nikotiinivalmisteidenkin käyttö kielletä nyt samalla kokonaan.
Kyllä tupakoitsijoiden koti vaan haisee tupakalle, vaikka olisivat vain parvekkeella. Sisäremontti maksaa vuokranantajalle. Sen saisivat periä edelliseltä.
Nyt vasta huomasin, että otsikossa lukee että tupakointi on kiellettyä 1.10. lähtien kaikkialla.
Ei ole pakko noudattaa. Heikot sortuu ja taipuu painostuksen alla