Taas tuli riita (jamies sanoi, että mun lasten pitää muuttaa tästä asunnosta pois)
Mies oli laittanut pojalle puuron voilla ja poika (7v)alkoi määkyä voin mausta. Mies alkoi sitten toistella, että hän ei tee sinulle enää ikänä puuroa, että keitä itse. (Pojalle isänsä tekemä puuro on "se juttu") Mies valehteli ettei margariinia edes ole.
Minä sanoin katsottuani jääkaappiin, että onhan täällä margariinia ja miks et voinu laittaa margariina. Mies "kaikki yleensä tykkää voista" minä "Ei kaikkien tarvitse tykätä samoista asiosta". Sitten mies sanoi, että meidän pitää muuttaa pois.
Kai se on sitten lähdettävä.
Ei minustakaan ole oikein määkyä kaikista asioista, mutta miksi niistä on noin iso numero tehtävä? Olis ollu seuraavall kerralla laittamatta voita. (muistaakseni poika on siitä ennenkin sanonut)
Vai olinko liian "nokkava"? Yleensäkään en tajua tuota asenetta, miksi kaiken pitäs olla muka hyvää? Vai onko se sitten niin, että jos ei maistu, maistelee vähän ja antaa olla, eikä sano mitään? Eihän se toki hyviin tapoihin kuulu sanoa, että on pahaa...
Toisaalta en jaksaisi ainaista "muuttakaa pois" -uhkausta.
Kommentit (33)
Vai meinaatko, että hätävalheiden opettaminen ("ei nyt ole") oli se kasvatuksen helmi?
Hei vaan ap.
Mullakin on 7 v poika. Käsitin, että sullaKIN poika on semmonen, että ei sano, vaan kätisee ja märisee ja ym.
Kuuluu kait ikään tai sukupuoleen tai molempiin, minua raivostuttaa kans kun poika ei voi SANOA epäkohtia tai toivetaan tms., vaan alkaa turhan usein (ei aina, mutta turhan usein) semmonen kätinä ja kiukuttelu...
Niin tai näin.
Isä laittoi puuroon kysymättä väärää ja pahanmakuista.
Lapsi kiukuttelee.
Isä suuttuu erittäin lapsellisesti.
Ja äiti puuttuu tilanteeseen, ei siksi, että kävelisi isän ylitse vaan siksi, että kyse on oikeasti hyvin vähäpätöisestä asiasta, jolla lapsi saadaan se puuro syömään ja hyvä mieli kaikille.
Minusta tuo ei edes ole mikään kasvatuksellinen juttu; että pitäisi tykätä siitä mistä perheen aikuinenkin tai siitä mistä aikuinen käskee.
Eikä tuossa edes ylikävelty.
Ihan oikeasti: aihe on aivan järjetön,älytön, typerä ja lapsellinen ja teidän vanhempien ja etenkin miehen käytös erittäin lapsellista
(ja 7 v ei todellakaan tarvitse alkaa itse itselleen keitellä yhtään mitään puuroja! kas kun ei valmista itse koko päivällistä! välipalojen tekeminen itse on eri asia!!)
Onko teillä takana jotkut isommat ongelmat, suuremmat tyytymättömyyden asiat, kun noin pienestä leimahtaa tommonen episodi ??!!
Juttele lapselle, että isä käyttäytyi tyhmästi ja lapsellisesti.
keskustele miehesi kanssa ja menkää vaikka pariterapiaan että saatte kaivettua ne todelliset ongelmat pohjalta hiertämästä !!
Ihan oikeesti !!???!!
JA ENNEN KAIKKEA, MILLAINEN ISÄ UHKAA HÄÄTÄÄ PIENEN LAPSEN KODISTAAN RIIDAN YHTEYDESSÄ? Minusta viimeksi mainittu on henkistä väkivaltaa ja voi luoda lapselle ties miten turvattoman ja ei-toivotun olon. Hän saa asua omassa kodissaan vain, jos kykenee miellyttämään isäänsä ja riidan tullen isä saattaa häätää hänet pois. Tosi kiva.
mies kohdisti sanomansa enemmänkin minulle kuin lapsille vaikka sanoi "muuttakaa pois täältä". Ehkä minun pitää vielä kerran puhua asiasta miehelle.Pitää myös ottaa huomioon se, että mies ei olisi varmaankaan sanonut mitään tuollaista, jos itse en olisi mennyt hämmentämään väliin. Eli jonkun verran pitää myös ymmärtää miehen nurkkaan ajamista. Puhuin miehen kanssa siitä, että voisiko hän todellakin hylätä lapsensa lapsen ominaisuuden vuoksi.
ap
Pointti on se, että lapsi kuulee mitä isä uhkaa. Lapselle se on totta ja voi vain kuvitella miltä se hänestä tuntuu.
Minusta on ihan sama toimitko itse tilanteessa väärin vai oikein, huomio on nyt siinä, että miehesi uhkaa heittää teidät pihalle. Ei sellaista vain sanota. Se on todella typerää puhetta lapsen kuullen eikä sitä voi selittää "no kun musta tuntui sillä hetkellä...".
Ikää 5-vuotta? Muuta mulla ei tule tuollaisesta mieleen :(
outoa kasvattamista antaa lapselle voita josta hän ei pidä vaikka kotona olisi myös margariinia josta hän pitää. Kuulostaa siltä, että mies halusi kostaa lapselle ne viikon aiemmat kitinät.
Toki lasta pitäisi opettaa pitämään kaikenlaisista mauista, mutta ei sen noin pitäisi tapahtua. Ja sitä paitsi, kyllä lapsellakin on oikeus olla pitämättä kaikesta.
miehen kunniaa voi loukata joka ei sitä kunniaa ole ansainnut.
Turhaan syytät itseäsi miehen pikkusieluisuudesta.
Tiesitkös muuten myös, ettei sellaisenkaan miehen kunniaa voi loukata jolla sitä on? Kunniallinen ihminen kun on pitkäpinnainen.
Meillä lapsena äiti uhkaili isän kanssa riidellessään myrkyttää seuraavan aterian. Kiva oli sen kuultuaan istua pöytään syömään.
Sitä tulee väsyksissä/kiukkuisena päästettyä suustaan välillä todellisia sammakoita, jotka näin kirjoitettuna saavat pahemman vaikutelman aikana kuin mitä itse tilanteessa kiivastuksissa tokaistua... En minä ainakaan usko että miehesi tosissaan haluaa teidän pois muuttavan, kunhan keksi jotain vastaväitettä siinä kyseisessä tilanteessa.
Itse olen joskus huutanut vihaisena pojalleni (joka oli tehnyt todella pahan teon) että jos vielä ikinä teet noin, tulee turpaan niin että tukka lähtee.
EN ole koskaan pahoinpidellyt lapsiani enkä tule niin tekemään, muuten kuin verbaalisella tasolla. Mutta näin kirjoitettunaja luettuna se kuulostaa tosi rumalta ja häijyltä...
Sitten miehen on pakko kohdata se tosiseikka, että hän ajoi sinut ja lapsen pois yhteisestä kodista. Ja miehen on pakko ottaa vastuu sanomisistaan eli joko pyytää anteeksi katua ja kerjätä sinua takaisin tai sitten sanoa, että asia OK.
Ei se tuosta parane.
Sitten miehen on pakko kohdata se tosiseikka, että hän ajoi sinut ja lapsen pois yhteisestä kodista. Ja miehen on pakko ottaa vastuu sanomisistaan eli joko pyytää anteeksi katua ja kerjätä sinua takaisin tai sitten sanoa, että asia
Ei se tuosta parane.
Tai myrskyä vesilasissa?
Mies muisti puolivuosittain riidan yhteydessä verbaalisesti heittää meidät pihalle. Lähdettiin me sitten, minä, mun lapset ja mahassa mun ja miehen yhteinen laps. Mies puhuu ajoittain yhteen muuttamisesta, mutta en ole muuttamassa. Asutaan erillään ja seurustellaan.
. Asutaan erillään ja seurustellaan.
poimi parhaan päältä, ns. kermat kakusta? ap
Taso on kuin uhmaikäisillä. Miksi puutut miehesi ja pojan väliseen kiistaan? Tuolla opetat sen, että poika kääntyy joutavissakin asioissa sinun puoleesi.
Kuten juuri tuossa.
Laittakoon poika itse rasvan puuroonsa. Piste.