Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tuli riita (jamies sanoi, että mun lasten pitää muuttaa tästä asunnosta pois)

Vierailija
14.01.2011 |

Mies oli laittanut pojalle puuron voilla ja poika (7v)alkoi määkyä voin mausta. Mies alkoi sitten toistella, että hän ei tee sinulle enää ikänä puuroa, että keitä itse. (Pojalle isänsä tekemä puuro on "se juttu") Mies valehteli ettei margariinia edes ole.

Minä sanoin katsottuani jääkaappiin, että onhan täällä margariinia ja miks et voinu laittaa margariina. Mies "kaikki yleensä tykkää voista" minä "Ei kaikkien tarvitse tykätä samoista asiosta". Sitten mies sanoi, että meidän pitää muuttaa pois.

Kai se on sitten lähdettävä.

Ei minustakaan ole oikein määkyä kaikista asioista, mutta miksi niistä on noin iso numero tehtävä? Olis ollu seuraavall kerralla laittamatta voita. (muistaakseni poika on siitä ennenkin sanonut)

Vai olinko liian "nokkava"? Yleensäkään en tajua tuota asenetta, miksi kaiken pitäs olla muka hyvää? Vai onko se sitten niin, että jos ei maistu, maistelee vähän ja antaa olla, eikä sano mitään? Eihän se toki hyviin tapoihin kuulu sanoa, että on pahaa...

Toisaalta en jaksaisi ainaista "muuttakaa pois" -uhkausta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei lapsellinen niin ainakin drama queen. Kuulostaa epävakaalta teidän parisuhde.

Vierailija
2/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen uhkailu on ihan perseestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla siellä "armosta", ja tuntea,ettei ole tervetullut tai hyväksytty.

"muuta lapsesi muualle" sinä voit siis jäädä,mutta lapsesi ei?

onko niin hyvä kulli tarjolla,että uhraat lapsesi sen takia???

Vierailija
4/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös sulta oli tyhmää mennä sanomaan "miksei voinut laittaa margariinia". Jos jompi kumpi vanhempi (tai uusi puoliso) on jotain sanonut, niin tyhmää että toinen menee lapsen puolelle. (ja joo, ei toki päde joka asiassa....)

Vierailija
6/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun JA lasten, ei mun lasten. taidan mennä nukkumaan ap

palataan huomenna!

Vierailija
9/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko KOSKAAN miettinyt todella,miltä tuntuu lapsistasi? oma isä kehottaa sinua pentuinesi muuttamaan muualle.

Vierailija
10/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n pitäisi salata se?

Ensi kerralla isi lyö äitiä ja äiti valehtelee että kaatui rapusissa, pitäähän sitä nyt yhtäköyttä vanhempien vetää.

Vierailija
11/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat käsitti, että mies ei ole sun lastesi isä!

Taisit tarkoittaa, että sun JA lastesi täytyy muuttaa...

Onpa outoa käytöstä mieheltäsi, lastesi isältä!

Vierailija
12/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten hän voi sanoa tuollaisesta naurettavasta kinasta, että se on syy rikkoa parisuhde ja perhe ja muuten lisäksi se syy, että isä ei halua asua lapsensa kanssa?

Siis todellako kuvittelee olevansa jokin kaikkivoipa, joka voi määrätä, kuka asuu ja missä. Onko asunto miehen? Ette ole naimisissa tai teillä on avioehto? Kai mies on silti lastensa isäksi tunnustettu? Koska seuraavan kerran kun jotain tuollaista sanoisi, ilmoittaisin aivan heti, että lapset ovat sitten viikko-viikko-systeemillä ja elareista menisin vaikka oikeuteen, että joutuu maksamaan suurimman maksuluokan mukaan. Tai vastaavasti ilmoittaisin, että noin luuseri-isä ei saa edes tapaamisoikeutta, kun kertoisin syyn, miksi perhe on hajoitettu. Kyllä on todella kusipäämies! Jätä se muuten ihan oikeasti.

Vierailija
13/33 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaako yksin sen kodin vai? Mun isäni oli samanlainen eli jos kaikki ei mennyt mielen mukaan (jos minä vaikka uskalsin joskus protestoida tyrannia vastaan) niin tuli ja otti avaimet pois. Samaa teki äidilleni joka kuitenkin maksoi puolet asuntolainasta. Kuvottavaa toimintaa enkä ikinä enää alistuisi moiseen.

Vierailija
14/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuten jo moni oli huomannut typo oli otsikossa eli kysymys oli minusta ja lapsista. Mies vaan sanoi, että hänen tulee sanottua tuollaista, kun hänet ahdistetaan nurkkaan. Hän yritti kasvattaa poikaansa, mutta minä puutuin siihen väliin. Monta kertaa puhuttiin siitä, että poika saa sanoa, esim. että hän pitää enemmän margariinista kuin voista puurossa, mutta kyse on siitä miten poika asian esittää! (Eli nyt oli vaan vänissy asiasta ja muutenkin oli joka asiasta valittanut sillä viikolla) Sanoin myös, että minäkin yritän puuttua siihen mikä minua oikeasti harmittaa (eli nyttenkin puutuin asiaan alunperin sen takia, kun isä sanoi "en tee sitten sulle ikinä puuroa, keittele itse puurosi" (minkä poika voisi tosiaan opetella...mutta en sanonut asian puuttumisen todellista syytä vaan aloin muuten häsläämään).

Sanoin myös että ilmoita eroaikees minulle, älä lasten kuullen. Sanoin miehelle, että saatan tehdä vielä saman virheen eli puuttua kasvatukseen. Mies väitti että ei sen takia eroaisi. Itse olin sitä mieltä, että muuttaisin pois jos käskisi vielä kerran ja se tarkoittaisi myös eroa (miehelle poismuutamisen käsky ei sitä tarkoittanut). Sanon vielä sen, että mies sanoi, että hänen on käskettävä muuttamaan pois, jos hän ei saa kunnioitusta omassaan kodissaan. Eli pojan yleinen tyytymättömyys ja minun pojan puolelle asettuminen on loukannut miehen kunniaa. MIes vielä tähdensi, että kyse ei ole pelkästään siitä puurojutusta (pojan osalta), mutta siinä ehkä kulminoitu koko juttu.

Ja älkää käsittäkö niin, että poikani olisi läpeensä kitisiä, valittaja...Sanoin miehelleni, että näe myös poikamme hyvät puolet, hyvät hetket ja hyvät päivät. (Välillä tuntuu, että mies näkee liian herkästi vaan ne valitukset...)

ap

Vierailija
15/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi relata ja koittaa saada huumoria mukaan? Oikeesti, tuollainen puurokinastelu kuulostaa viisivuotiaiden kinastelulta kaikin puolin. :D Ehkä huumorin kukkaa ja rennompaa otetta tarvittaisiin teillä, ettei tule istuttua tönkkösuolattuina ja virheitä peläten. Meilläkin kyllä saadaan mekkala aikaan pienistä asioista, mutta osataan pysähtyä ja nauraa ja todeta, että "no ei tää nyt näin iso juttu ollut, hyvä me, oltiinpa taas erittäin fiksuja". :)

Vierailija
16/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi relata ja koittaa saada huumoria mukaan? Oikeesti, tuollainen puurokinastelu kuulostaa viisivuotiaiden kinastelulta kaikin puolin. :D Ehkä huumorin kukkaa ja rennompaa otetta tarvittaisiin teillä, ettei tule istuttua tönkkösuolattuina ja virheitä peläten. Meilläkin kyllä saadaan mekkala aikaan pienistä asioista, mutta osataan pysähtyä ja nauraa ja todeta, että "no ei tää nyt näin iso juttu ollut, hyvä me, oltiinpa taas erittäin fiksuja". :)

ja mun puolustuksiin.

Vierailija
17/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen OMA VANHEMPI, minkään riidan yhteydessä lapsen kuullen uhkaa HÄÄTÄÄ tämän omasta kodistaan, ei ole enää mitään hauskaa.

Totta kai tuollainen puurosta vääntäminen kuulostaa aika pikkumaiselta ja jopa surkuhupaisalta. Lisäksi olen vahvasti sitä mieltä, ettei vanhempi saa koskaan "syödä" toisen vanhemman uskottavuutta lasten nähden sanomalla vastaan johonkin sellaiseen, jota toinen vanhempi on jo sanonut/päättänyt. Kasvatuserimielisyydet selvitellään AINA kahdenkesken, ei koskaan siinä tilanteessa lapsen edessä. Näin ollen, jos isä oli päättänyt, että puuro syödään voilla ja margariinia ei "ole", olisi ap:n pitänyt pitää mölyt mahassaan niin kauan, kun lapsi on läsnä ja puurotilanne päällä.

Mutta, mutta, mutta...Tuo puurosekasotku jää minun mielestäni nyt tässä ketjussa muiden asioiden (miehen lapsellisuus ja jopa julmuus) varjoon! - Millainen ihminen ratkaisee lapsen kiukuttelun alentumalla itse samalle tasolle, "Keitä itse puurosi...Minä en enää ikinä sulle puuroja keittele"-kiukutteluun. JA ENNEN KAIKKEA, MILLAINEN ISÄ UHKAA HÄÄTÄÄ PIENEN LAPSEN KODISTAAN RIIDAN YHTEYDESSÄ? Minusta viimeksi mainittu on henkistä väkivaltaa ja voi luoda lapselle ties miten turvattoman ja ei-toivotun olon. Hän saa asua omassa kodissaan vain, jos kykenee miellyttämään isäänsä ja riidan tullen isä saattaa häätää hänet pois. Tosi kiva.

Vierailija
18/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA ENNEN KAIKKEA, MILLAINEN ISÄ UHKAA HÄÄTÄÄ PIENEN LAPSEN KODISTAAN RIIDAN YHTEYDESSÄ? Minusta viimeksi mainittu on henkistä väkivaltaa ja voi luoda lapselle ties miten turvattoman ja ei-toivotun olon. Hän saa asua omassa kodissaan vain, jos kykenee miellyttämään isäänsä ja riidan tullen isä saattaa häätää hänet pois. Tosi kiva.

mies kohdisti sanomansa enemmänkin minulle kuin lapsille vaikka sanoi "muuttakaa pois täältä". Ehkä minun pitää vielä kerran puhua asiasta miehelle.

Pitää myös ottaa huomioon se, että mies ei olisi varmaankaan sanonut mitään tuollaista, jos itse en olisi mennyt hämmentämään väliin. Eli jonkun verran pitää myös ymmärtää miehen nurkkaan ajamista. Puhuin miehen kanssa siitä, että voisiko hän todellakin hylätä lapsensa lapsen ominaisuuden vuoksi.

ap

Vierailija
19/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei saa nolostuttaa puuttumalla keskusteluun? Se on "hämmentämistä" joka tekee ymmärrettäväksi kaiken huonon käytöksen miehen puolelta?

Siinäpä vasta malli pojalle...

Pitää myös ottaa huomioon se, että mies ei olisi varmaankaan sanonut mitään tuollaista, jos itse en olisi mennyt hämmentämään väliin. Eli jonkun verran pitää myös ymmärtää miehen nurkkaan ajamista.

ap

Vierailija
20/33 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei saa nolostuttaa puuttumalla keskusteluun? Se on "hämmentämistä" joka tekee ymmärrettäväksi kaiken huonon käytöksen miehen puolelta?

Siinäpä vasta malli pojalle...

Pitää myös ottaa huomioon se, että mies ei olisi varmaankaan sanonut mitään tuollaista, jos itse en olisi mennyt hämmentämään väliin. Eli jonkun verran pitää myös ymmärtää miehen nurkkaan ajamista.

ap

sanoin, minun olisi pitänyt puuttua siihen mikä mieltäni painoi "en tee ikinä sulle puuroa"

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä