Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajat! Mitä olette syöneet tänään?

Vierailija
14.01.2011 |

Mitat kans mukaan, ja jos joku on jo pudottanut kiloja, niin lähtöpainot kans :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicken Tikka Masala, kahvin kanssa pari keksiä, n. 80g sipsejä ja nyt nautin vielä muutaman light-siiderin. Eli vähän herkuteltu on, ekan kerran tänä vuonna:D

Vierailija
22/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty määrä joka aterialla!

Itse olen 165/ 69, olin 73 syksyllä. Tällä viikola menny vähän huonosti ja myös joulun aikaan.

Tänään:

aamulla 2 ruispalaa juustolla ja tomaatilla, teetä ja vähän mysliä maidolla.

lounaaksi merimiespataa 300g ja viehersalaattia

välipalaks ruisleipä juustolla ja kahvi

päivälliseks makaronia ja jauhelihaa n. 200g, mandariini ja pala pannaria hillolla

iltapalaks patonkia 2 palaa juustolla, perunasalaatti ja nakkeja, popcornia ja irtokarkkeja.

Tällaisten päivien takia olen laihduttanut "samat" 2 kiloa pois varmaan 6 kertaa. Tavoite olis 65 tai mieluummin 62 kg kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chicken Tikka Masala, kahvin kanssa pari keksiä, n. 80g sipsejä ja nyt nautin vielä muutaman light-siiderin. Eli vähän herkuteltu on, ekan kerran tänä vuonna:D

ja paino nyt n. 62, tavoite 55 ennen kesää:D

Vierailija
24/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: kaurapuuro voisilmällä ja raejuustolla, mandariini, maitokahvi

Lounas: wokkivihanneksia, tofua ja pähkinöitä, vettä ja jälkkäriks maitokahvi

Päivällinen: vuohenjuustosalaatti kastikkeena oliiviöljy + soijapihvi, lasi rasvatonta maitoa

Iltapala: rahkaa ja ananasta, kohta lasi viiniä

Suunnilleen tällaisilla eväillä tippunut kahdessa viikossa 2kg. Paino nyt 72kg.

Vierailija
25/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallelujah! Vaan mitä itse oot mieltä noista "yks nutraussetti + pari siiderii" päiväannoksista?

Mutta en mä oikeesti kestä näitä väärin laihdutettu viestejäkään. Jokainen tavallaan...

Vierailija
26/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteshoitaja ja sisätautilääkäri tietävät, että olen vhh:lla :). Pitkäaikaissokeri oli viimeksi 6.9, eli oikein hyvä.

Hiilareita tulee kiloklubin mukaan päivässä vaihtelevasti 40-87g. Tiedän, että tuota leipää ei kannattaisi syödä noin paljon :(...

Ravitsemusterapeutilla olen käynyt kolme kertaa sairastuttuani (sairastuin 17v, nyt olen 28), mutta eivät he ole mitään sellaista kertoneet, mitä en jo tietäisi.

Hyviä rasvoja, täysjyvää, kartella valkoisia viljoja, ei herkkuja tai korkeintaan kohtuudella silloin tällöin ym. Ja pitäisi syödä neljän tunnin välein.

T: se diabeetikko :)

Vierailija
27/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa pistät Lantusta päivässä ja kuinka monta yksikköä?

Sori, teen tässä vähän omaa vertailevaa tutkimusta.

Vierailija
28/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallelujah! Vaan mitä itse oot mieltä noista "yks nutraussetti + pari siiderii" päiväannoksista?

Mutta en mä oikeesti kestä näitä väärin laihdutettu viestejäkään. Jokainen tavallaan...

menin heti uskoon. Vaan et usko kuinka paljon mulle on tultu selittään kuinka niin on kovasti taas oltu kuurilla viikkotolkulla eikä oo syöty mitään ja sit kun lähdetään kahville, niin TÄN KERRAN otetaan pullaa tai sit nää tyypit käy joka viikonloppu baarissa... Tai sitten ei oikeesti syödä mitään viikkoon kahteen ja luovutetaan kun laihdutus olikin liian rankkaa. Ja tietäähän sen, mitä sillon tapahtuu.

Ehkä oon vähän herkkä tän aiheen kanssa kun aika kauan sain kuunnella kateellisten kommentointia (ensin laihduttaessa tyrkytettiin epäterveellisiä ruokia vaikka väkisin, ja kun pääsin tavoitepainooni, muutamat "ystävät" olivat sitten pistäneet jutun liikkeelle että mulla on syömishäiriö...).

Vierailija
29/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän kerran Lantusta 40 yksikköä. Vielä on oikea määrä hakusessa, koska vaihdettiin vajaa kuukausi sitten. Ilmeisesti tuo 40-45 on kuitenkin oikea määrä.

Ongelmanani oli Levemirin kanssa aamun hypot ja niistä seuranneet korkeat aamulla. Lantuksella korjaantui hienosti!!

Humalogia menee vaihtelevasti, riippuen hiilareista.

T: se diabeetikko

Vierailija
30/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis kotona I-tyypin diabeetikko, joka pistää 28 yksikköä päivässä Lantusta. Hän on kyllä urheilija ja jonkin verran sua pienempikin, eli varmaan siitäkin johtuu. Hiilareita syö ihan normaalisti ja lyhäriä sitten sen mukaan. Ongelmana enemmänkin satunnaiset korkeat kuin hypot. Hyväkuntoinen ihminen kun ei huomaa niitä korkeita ennen kuin lukemat huitelee aivan taivaissa. Kerran on ylitetty mittarin taulukkokin...On siis ollut kerran hypojen takia koomassa, ja hypot vähän pelottavat, joten sietää mieluummin korkeita hypojen sijaan, vaikka kropalle ne korkeat on tosi kuluttavia.

Mutta hei, tsempit projektiisi!

Vierailija
31/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeita arvoja tossa pari vuotta sitten ihan yhtäkkiä. Olin silloin raskaana, eikä lääkärikään meinannut keksiä, mistä johtuu.

Lopulta sitten tajusin sen itse eräänä iltana kun katsoin kuvajaistani peilistä: pistin liian samaan kohtaan reiteen, ja siihen oli ehtinyt jo muodostua sellainen pahkura.

Pistääkö urheilijasi tarpeeksi laajalle alueelle? Te olette varmaan saaneet miljoona kertaa paremmat ohjeet kun minä aikanani :). Kun itse sairastuin, ohjeena oli, että pistää saa vaan pienelle alueelle reisissä ja navan ympäristöön.. No, nämä alkuaikojen ohjeet jäivät sitten päähän.

Kun tuosta ongelmasta selvittiin, pystyin pudottamaan pitkävaikutteista yli puolella ja korkeat häivisivät.

Hypoja minulla on ollut, muttei ikinä koomaan saakka. Kuulostaa pelottavalta :(... Mulla on tosi selkeät tuntemukset aina, jos sokerit menevät alle 3,6 tai vastaavasti yli 10.

:)

Vierailija
32/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokadoa, omenaa ja raejuustoa.

Ruuaksi juustotasku(?), papuja ja pippurikastiketta.

Iltapalaksi söin big mac-aterian.

Laihdutan hyvin pienellä kalorivajeella ja kerran parissa viikossa on vastaavanlainen "plussapäivä".

Ennen elämäntaparemontin alkua painoin 71kg.

Nyt 54,5kg ja pituus 163cm. Tavoitetta ei ole.

Vierailija
33/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina vahdin, että se vaihtuu tarpeeksi tiuhaan. Esteettisistäkin syistä on kiva, ettei tuu jälkiä :) Joskus korkeiden syynä voi olla se, että on pistänyt vähän huolimattomasti, ja kaikki inska ei sitten ookaan imeytynyt. Onneksi viime aikoina tasapaino on ollut tosi hyvä.

Vierailija
34/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallelujah!

Vaan mitä itse oot mieltä noista "yks nutraussetti + pari siiderii" päiväannoksista?

kukaan vetää tuollaista settiä joka päivä ja pitkäkestoisessa "laihdutuksessa" (tai elämäntaparemontissa) tuo ei mitään horjauta.

Vierailija
35/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala:ruispala x2 päällää margariiniä, kadet 5% juusoa,keittokinkkua,kurkkua. Iso muki vettä

päivällinen: 200g jauhelihakeittoa, ruisleipäpala päällä margariini ja juusto(kadet 5%)

Välipala:omena

Iltaruoka: Kananfile n.70g (kypsänä) täsyjyväriisiä n.80-100g kasvis sekoitusta n. 100g.

Iltapala:Maitorahka (200g)pakastemarja (150g) sokeriton mehukeitto (n.100g). Näistä tehty pirtelö.

Elämäntavat muutin vuosi sitten JA paino putosi todella hitaasti. Loppu vuodesta sain metforemin (PCOsta johtuvaninsuliiniresistanssin vuoksi) ja paino alkoi vihdoin tippua:).

Reippaalla sauvakävely lenkillä kän 3-5 kertaa viikossa.

Vuosi sitten painoin 86kg paino asain pois 6kg maraskuuhun mennessä, metforemin sain marraskuussa ja nyt painan 76kg. Pituutta on 161cm.

Vierailija
36/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää,että paljon vettä juon pitkin päivää, LIsäksi syön kalaöljy kapseleita sekä öljyä tarpeen mukaan.

Vierailija
37/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan vetää tuollaista settiä joka päivä ja pitkäkestoisessa "laihdutuksessa" (tai elämäntaparemontissa) tuo ei mitään horjauta.[/i

Tässä tosiaan kysyttiin vaan yhtä päivää ja mulla tää meni, ennalta suunnittelematta näin. En viittinyt tulla mäkkärin kautta kotiin ; )

Vierailija
38/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi, sämpylä, kinkku, kurkkua, paprikaa. 2dl hedelmäpommijogurttia.

Lounas klo 12.30 banaani, mandariini

Välipala klo 16.30 ½ banaani

Päivällinen klo 18-19.45 haloumijuustosalaatti, broilerinleike, kasvikset, riisi, curry-kermakastike, valkosuklaakakku

Sellainen päivä, en yhtään ihmettele että olen lihava, päivällä olen menossa ja tulossa ja sitten tulen ja menen ja illalla syön mitä löytyy nurkista. Tänään tosin nuoren kokin harjoituspäivällisillä.

Vierailija
39/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruuat

Aamiaiseksi puuroa, sokeritonta mehukeittoa, raejuustoa ja teetä.

Lounaaksi Jauhelihakasviskastiketta, riisiä ja kasviksia.

Iltapäivällä ruokailurytmi sekosi, joten sen jälkeen olen syönyt:

Välipalaksi rahkaa ja marjoja (ja neljä hedelmäkarkkia).

Proteiinipatukan. Vielä pitäisi syödä jotain.

Vierailija
40/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla muroja ja maitoa ja muutama omena- ja mandariinilohko, kahvia.

Lounaalla kasvispihvi, vilja-linssisekoitusta, salaattia jossa raastettua porkkanaa, omenaa, kurpitsan, auringonkukan ja pinjansiemeniä, avokadososetta tumman porkkanapähkinäleivän kanssa. Vettä.

Illalla seitan-juusto- kasvispihvi ja tabuleta. Endiivisalaattia. Näkkileipää ja Tartex-levitettä. Kivennäisvettä.

Lounaan ja illallsen välissä juoksin tunnin lenkin.

En ole juuri nyt punninnut itseäni, mutta luulisin painon olevan yhä siinä 63kg tienoilla, eli sama kuin heti synnytyksen jälkeen. Normaalipainoni on ehkä 55kg tienoilla. Olen 168cm pitkä. Synnytyksestä 5kk ja nuo kilot tuntuva istuvan tosi tiukassa, vaikka totuuden nimissä en ole kyllä vielä kauheasti yrittänytkäön niistä eroon. Luulin että lähtisivät itsestään helpommin.