Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: imetys vai pulloruokinta

Vierailija
14.01.2011 |

ja perusteet miksi näin. Itse aloitan; imetys, luonnonmukaisempaa, läheisyyttä helpompi antaa, helppoa, aina mukana, terveysvaikutukset sekä äidille että lapselle.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota pulloruljanssia, mitä se tarkoittaa?

Minä en kertaakaan keittänyt pulloja, normaalisti pesin ne koneessa, se riitti. Yöksi laitoin valmiiksi pullot odottamaan enkä lämmittänyt maitoa.

Helppoa oli muuten myös vieroittaa yösyötöistä, pikkuhiljaa vaan vähensi maidon määrää.

Vierailija
22/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja annoin lisämaitoa pullosta. Jätin imetyksen kokonaan pois 5kk iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hygieenisempää,

läheisempää,

helpompaa,sanoisin jopa erittäin helppoa rintaruokintaan verrattuna

kivutonta,

äidin tarvitse kulkeä maitoläiskät paidassa,

äidin paitapyykkiä tulee vähemmän,

rintasuojien hinta säästyy,

rintapumpun hinta säästyy,

imetysliivien ja paitojen hinta säästyy,

rintatulehdusantibioottejen hinta säästyy,

äiti voi ruokkia lapsensa ravintolassa muualla kuin vessassa,

lapsi sairastelee paljon harvemmin kuin naapurin tissitakiainen,

vauva nukkuu yönsä heräämättä jo 2 kk,

koko perhe saa nukkua öisin,

äiti jaksaa paremmin,

äidin ei tarvitse pitää tiukkaa imetysdieettiä,

vauva juo pullosta itsekseenkin, ja äiti voi halutessaan samalla puuhailla omiaan

äiti tietää paljonko lapsi syö kerralla,

lapsen pullosta vieroittaminen ei tarkoita äidin vieroittamista, kuten rintaruokinnassa

-hygieenisempää,: PULLOA PITÄÄ KEITTÄÄ VÄLILLÄ

-läheisempää, : MIKÄ VOI OLLA RINTARUOKINTAA LÄHEISEMPÄÄ

-helpompaa,sanoisin jopa erittäin helppoa

-rintaruokintaan verrattuna: HELPPOA ON TYÖNTÄÄ TISSI SUUHUN. EI TARVITSE LÄMMITTÄÄ MIKROSSA/KUUMASSA VEDESSÄ

-kivutonta,: IMETYS EI ENÄÄ OLE KIVULIAS

-äidin tarvitse kulkeä maitoläiskät paidassa,: ALUSSA EHKÄ, MUTTEI ENÄÄ

-äidin paitapyykkiä tulee vähemmän,: EI PIDÄ PAIKKAANSA

-rintasuojien hinta säästyy,: EI TARVITSE OSTAA KUN EI JÄÄ JÄLKIÄ ENÄÄ

-rintapumpun hinta säästyy,:SAA LAHJAKSI

-imetysliivien ja paitojen hinta säästyy,:LIIVIT KYLLÄ MAKSAA MUTTA TAVALLISETKI PAIDAT KÄY

-rintatulehdusantibioottejen hinta säästyy,: OLI VAIN KERRAN, KOTIKONSTEIN ON HOIDETTU

-äiti voi ruokkia lapsensa ravintolassa muualla -kuin vessassa,: TÄMÄ EI OLLUT ONGELMANA.

-lapsi sairastelee paljon harvemmin kuin naapurin -tissitakiainen,:NAAPURIN PULLOLAPSI ON JATKUVASTI SAIRAANA, MEILLÄ OLI VAIN VAUVAROKKOA

-vauva nukkuu yönsä heräämättä jo 2 kk,: KLO 5 AINOA HERÄTYS, TISSI SUUHUN JA UNI JATKUU, EI OLE MINULLE VAIVAKSI

-koko perhe saa nukkua öisin,:KOKO PERHE NUKKUU

-äiti jaksaa paremmin,: ÄITI VOI MAINIOSTI

-äidin ei tarvitse pitää tiukkaa imetysdieettiä,:TÄMÄ ÄITI SYÖ MITÄ HALUAA

-vauva juo pullosta itsekseenkin, ja äiti voi -halutessaan samalla puuhailla omiaan: MEIDÄN VAUVA EI ROIKKUU TISSISSÄ, (4-6IMETYSTÄ VUOROKAUDESSA)

-äiti tietää paljonko lapsi syö kerralla,:ARVASIN ETTÄ SAA TARPEEKSI RUOKAA KUN EI VALITTANUT

-lapsen pullosta vieroittaminen ei tarkoita äidin vieroittamista, kuten rintaruokinnassa:EN TIEDÄ, MEILLÄ ON VIELÄ IMETYS!

VAUVA ON 9KK. IMETYS EI OLLUT KERTAKAAN ONGELMANA. SÄÄSTÖÄ ON OLLUT IHAN SELVÄSTI. MYÖS OLEN NAUTTINUT NÄISTÄ LÄHEISISTÄ HETKISTÄ. MINÄ NAUTIN IMETYKSESTÄ.

TOISET TEHKÖÖN NIIN KUIN HEISTÄ TUNTUU OIKEALTA JA PAREMMALTA!

KUNHAN LAPSI EI OLE NÄLKÄINEN, JA ON TYYTYVÄINEN!

Vierailija
24/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut kumpaakin. Pojan kanssa 3 kuukautisesta pullomaidolla ja tyttö nyt 8 kk imetyksellä vieläkin mennään.

Pulloruokinnassa ainoa mikä viehättää on äidin vapaus.

Imetys:

-ei maksa mitään toisin kuin pullomaito

-stressitön hetki vauvan kanssa, läheisyyttä vauvalle

-voin tehdä sen missä vaan ei tarvitse mikroa etsiä jotta pullomaidon voisi lämmittää

Vierailija
25/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- helpompaa

- kivempaa

- halvempaa

- terveellisempää

... ja sitten vielä se, että ei mun vauvani suostuneet pulloruokintaan. Tietysti olisivat tarpeeksi nälkäisinä suostuneet, mutta niin pitkään en koskaan ollut poissa. Pisimmillään yhdeksän tuntia jaksoivat kieltäytyä pullosta, siinä vaiheessa oli jo taas rinta tarjolla.

Vierailija
26/26 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloruokinnassa oli vain keskosena syntynyt esikoinen. Toki siinä oli lisäriesana lypsäminen, kun halusin hänen kuitenkin saavan oikeaa rintamaitoa.

Ellei maitoa olisi tullut suosiolla, olisin toki turvautunut korvikkeeseen nuorempien kanssa. Imetys sujui kuitenkin äärettömän helposti, jopa vieroitus kävi melkein itsestään (ehkä siksi, että imetin pitkään?).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä