Maailman ärsyttävin päiväkoti
Seuraava teksti sisältää erittäin voimallista kiukunpurkamista.
Mulla on kokoajan ongelmia tyttäreni (2-v) päiväkodin muutaman hoitajan kanssa. Tuntuu että jatkuvasti on huomauteltavaa aivan kaikesta. Viimeisin niitti on se että pyysin etteivät antaisi lapsen nukkua yli puoli tuntia päiväunilla. Tyttö on vähäuninen, ja jos nukkuu yli puolituntia päivällä on mahdotonta saada lapsi nukkumaan illalla ennen klo 22. Pyörittelivät silmiä kun sanoin asiasta.. No tänään kysyin sitten että miten tämä viikon ajan jatkunut puolituntis-päiväunimeininki on mennyt. Hoitaja töksäytti että "no, kyllähän tyttö AINA itkee kun hänet kesken unien pakotetaan heräämään" Olin vähän että ok.. Mainitsi vielä kolmeen erilliseen kertaan tiettyyn sävyyn, että tyttö AINA itkee herätettäessä. En ole itse huomannut kertaakaan samaa päiväunilta herättämisen yhteydessä.
Toinen esimerkki. Olin ilmoittanut että eräänä päivänä tyttöni joutuu olemaan vähän myöhempään (päiväkodissa on se mahdollisuus), eli klo 18 asti. Hain kuitenkin hänet vähän viiden jälkeen, mistä seurasi saarna: Jos on ilmoitettu että lapsi on kuuteen, silloin lapsi ON kuuteen.. Että nyt siellä on turhaan henkilökuntaa. Ajattelin että ehkä 45 min ei ole maailmanloppu, sillä hoitaja pääsi kotiin heti kun lapseni hain.
Kolmas esimerkki.
Lapsella on läjäpäin vaatteita päiväkodissa, mutta koskaan ei tunnu olevan OIKEITA vaatteita: joskus haalarin alla on ollut ihan karseita päiväkodin omia ylisuuria vaatteita, vaikka lapsella olisi kaapissa omat oikeankokoiset, puhtaat vaatteet. Tähän liittyen, ehdotin että koska mulla on paljon ylimääräisiä vaatteita tytöllä, voisin antaa päiväkotiin jotain, että olisi pienemmillekin lapsille oikean kokoisia vaatteita jos joskus joku tarvitsee. Naureskellen sanoivat että "no ei todellakaan tarvitse..." Ei sitten.
Muutenkin nämä kaksi kyseistä hoitajaa ovat aina naama norsun v*tulla ja usein kun haen tyttöä tarhasta, hyvä kun moikkaavat. Muiden kanssa ongelmaa ei ole. Tuntuu pahalta viedä lasta tarhaan, koska vaistoan ja todellakin huomaan että eivät minusta pidä. Syytä en voi keksiä, ehkä vaan pitävät mua niin huonona äitinä että mulle pitää jokaikisestä asiasta vähän kyllästyneen oloisena huomautella, tyyliin "taasko tästäkin pitää sanoa" tai "etkö tätä tiennyt.." Joo ei, en todellakaan voi tietää kaikkea kun on ensimmäinen lapsi kyseessä.
Onko tämä ihan tavallista, kuvittelenko
Kommentit (43)
ei ole maailman ärsyttävin, vaan AP kuulostaa maailman ärsyttävimmältä turhantärkeältä mammalta joka kuvittelee, että hän ja hänen mussukkansa ovat maailman napa.
Oikeasti, nämä päiväkotijutut vaativat hieman yhteistyötä ja kompromisseja myös vanhempien taholta. Jos ei kelpaa, niin varmaan paras vaihtoehto olisi yksityinen hoitaja omaan kotiin palkattuna.
olisin lukenut jonkun "asiantuntijan" sanovan ettei pienen lapsen unia pitäisi päivällä keskeyttää. jos nukahtaa ja nukkuu, tarvitsee unta. päiväkoti päivät ovat muutenkin raskaampia, kuin kotona. samaisessa kirjoituksessa oli myös kerrottu, että päiväunet tiettyyn kelloon mennessä eivät vaikuta yöuneen. en tosin muista oliko kello14 vai mitä. päiväkodissa pitää ajatella koko ryhmää ja lapsesi on alle3-vuotiaiden ryhmässä eli on varmasti tosi hankalaa herättää yksi, kun samalla jotkut muut vasta nukahtavat. kannattaa joskus kokeilla 12 lapsen kanssa.
Onko oikein, että muutkin saavat nukkua vain puoli tuntia, kun sinun huutava lapsesi pitää herättää puolen tunnin unien jälkeen? Ei minusta. Meidän lapsi saa nukkua vaikka kolme tuntia, jos on väsynyt. Ja aivan varmasti herää kesken unien, jos yksi lapsi herätetään parkumaan.