Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman ärsyttävin päiväkoti

Vierailija
14.01.2011 |

Seuraava teksti sisältää erittäin voimallista kiukunpurkamista.

Mulla on kokoajan ongelmia tyttäreni (2-v) päiväkodin muutaman hoitajan kanssa. Tuntuu että jatkuvasti on huomauteltavaa aivan kaikesta. Viimeisin niitti on se että pyysin etteivät antaisi lapsen nukkua yli puoli tuntia päiväunilla. Tyttö on vähäuninen, ja jos nukkuu yli puolituntia päivällä on mahdotonta saada lapsi nukkumaan illalla ennen klo 22. Pyörittelivät silmiä kun sanoin asiasta.. No tänään kysyin sitten että miten tämä viikon ajan jatkunut puolituntis-päiväunimeininki on mennyt. Hoitaja töksäytti että "no, kyllähän tyttö AINA itkee kun hänet kesken unien pakotetaan heräämään" Olin vähän että ok.. Mainitsi vielä kolmeen erilliseen kertaan tiettyyn sävyyn, että tyttö AINA itkee herätettäessä. En ole itse huomannut kertaakaan samaa päiväunilta herättämisen yhteydessä.

Toinen esimerkki. Olin ilmoittanut että eräänä päivänä tyttöni joutuu olemaan vähän myöhempään (päiväkodissa on se mahdollisuus), eli klo 18 asti. Hain kuitenkin hänet vähän viiden jälkeen, mistä seurasi saarna: Jos on ilmoitettu että lapsi on kuuteen, silloin lapsi ON kuuteen.. Että nyt siellä on turhaan henkilökuntaa. Ajattelin että ehkä 45 min ei ole maailmanloppu, sillä hoitaja pääsi kotiin heti kun lapseni hain.

Kolmas esimerkki.

Lapsella on läjäpäin vaatteita päiväkodissa, mutta koskaan ei tunnu olevan OIKEITA vaatteita: joskus haalarin alla on ollut ihan karseita päiväkodin omia ylisuuria vaatteita, vaikka lapsella olisi kaapissa omat oikeankokoiset, puhtaat vaatteet. Tähän liittyen, ehdotin että koska mulla on paljon ylimääräisiä vaatteita tytöllä, voisin antaa päiväkotiin jotain, että olisi pienemmillekin lapsille oikean kokoisia vaatteita jos joskus joku tarvitsee. Naureskellen sanoivat että "no ei todellakaan tarvitse..." Ei sitten.

Muutenkin nämä kaksi kyseistä hoitajaa ovat aina naama norsun v*tulla ja usein kun haen tyttöä tarhasta, hyvä kun moikkaavat. Muiden kanssa ongelmaa ei ole. Tuntuu pahalta viedä lasta tarhaan, koska vaistoan ja todellakin huomaan että eivät minusta pidä. Syytä en voi keksiä, ehkä vaan pitävät mua niin huonona äitinä että mulle pitää jokaikisestä asiasta vähän kyllästyneen oloisena huomautella, tyyliin "taasko tästäkin pitää sanoa" tai "etkö tätä tiennyt.." Joo ei, en todellakaan voi tietää kaikkea kun on ensimmäinen lapsi kyseessä.

Onko tämä ihan tavallista, kuvittelenko

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä et halua olla oman lapsesi kanssa pidempään illalla vaan tahdot hänet nukkumaan mahdollisimman aikaisin vaikka olette olleet koko päivän erossa. Jos lapsen luonnollinen rytmi on pidemmät päiväunet ja iltaunille klo 10, niin miksi ette tee niin?

Oletko varma, että vaatteenne ovat leikin mahdollistavia, joustavia ja lämpimiä?

Vierailija
2/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on edessä vielä monta vuotta tarhassa ja lapsen ja sinun parasta ajatellen on hyvä saada 2-v. tyttösi hoitopaikan tätien ja sinun välinen kommunikointi kuntoon. Älä syyttele ketään vaan vain ilmoitat päiväkodinjohtajalle, että olet vaistovinasi joitain ongelmia, jotka haluaisit selvittää paremman jatkon toivossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaks vuotias poika, tarhassa puree , kotona ei , valitetaan kun työssä ollessani ei tarhan tädit saa puremista pois, asia on niin ettei aika riitä vahtimaan, myös vaatteet ovat samalla tavalla kun teillä ongelma, meillä lapset siis 2 ja 3 kolme vuotiasta olen kieltänyt päiväunia nukkumasta juuri samasta syystä kuin sinäkin, mutta ei mene perille, sitten vielä pitäisi maksaa täysi hinta hoidosta,,, vitja että ketuttaa!!!

Vierailija
4/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yksi henkilö teki alitöitä 45 min tuona päivänä kun ei joutunutkaan olemaan kuuteen ja tämän työntekijän on tämä korvattava sitten toisena päivänä.

Ei tuo muuten mitään, mutta ei ole kivaa tehdä ensin oman 8 tunnin työpäivän ja sitten vielä perään ylimääräistä.

Vielä: Tuo iltavuoron tekijä oli turhaan pois töistä aamupäivällä, jolloin ryhmässä oli vajaamiehitystä.( Aamupäivän ajan vain kaksi työntekijää.)

Muuten suosittelisin, että nostaisit kissan pöydälle ja pyytäisit saada keskusteluajan hoitajien kanssa, jotta tilanne tulee korjatuksi.

Vierailija
5/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä et halua olla oman lapsesi kanssa pidempään illalla vaan tahdot hänet nukkumaan mahdollisimman aikaisin vaikka olette olleet koko päivän erossa. Jos lapsen luonnollinen rytmi on pidemmät päiväunet ja iltaunille klo 10, niin miksi ette tee niin?

Oletko varma, että vaatteenne ovat leikin mahdollistavia, joustavia ja lämpimiä?

tälle kirjoittajalle tiedoksi että lapsi herää aikaisin aamulla joten täytyy saada kunnon yöunet ettei rytmi kärsi!

Vierailija
6/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkiä nro 2. Itse olisin vaan tyytyväinen jos pääsisin ennalta ilmoitettua aikaisemmin kotiin.

Päiväuniongelma voi johtua siitä, että hoitajien on vaikea järjestää aikataulut niin että joku voi olla lapsesi kanssa hänen herättyään. Osa hoitajista lähtee aikaisin kotiin ja osa vahtii nukkuvia lapsia... Voi myös olla että lapsi tarvitsisi päiväkodissa pidemmät unet kuin kotona jaksaakseen koko päivän. Päiväkodissa on kuitenkin aika raskasta pienelle lapselle olla isossa ryhmässä ja hälyssä koko päivä.

Koita vielä jutella hoitajien kanssa. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

Vierailija
7/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitajan työvuoro siirrettiin klo 18 asti, niin hän on poissa sen tunnin joku kerta kun kaikki lapset ovat paikalla. Hoitajille ei siis makseta ylitöistä vaan ne tunnit pidetään myöhemmin vapaana ja lapsesi täysi ryhmä on silloin ilman yhtä hoitajaa. Eli muiden lasten puolesta pyydän älä varaa sitä ylimääräistä hoitotuntia jos sinulla ei oikeasti ole sille tarvetta.

Toinen esimerkki. Olin ilmoittanut että eräänä päivänä tyttöni joutuu olemaan vähän myöhempään (päiväkodissa on se mahdollisuus), eli klo 18 asti. Hain kuitenkin hänet vähän viiden jälkeen, mistä seurasi saarna: Jos on ilmoitettu että lapsi on kuuteen, silloin lapsi ON kuuteen.. Että nyt siellä on turhaan henkilökuntaa. Ajattelin että ehkä 45 min ei ole maailmanloppu, sillä hoitaja pääsi kotiin heti kun lapseni hain.

Vierailija
8/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nukkuu päiväkodissa tai kotona pidempään kuin 30 min päiväunia, jää yöunet 8 h mittaisiksi. Ei ihan taida riittää kaksivuotiaalle. Nyt kun nukkuu vain vähän päivällä, ei ole mitään ongelmia nukahtamisessa illalla klo 8, vaan menee kiltisiti nukkumaan ja nukkuu heräämättä kuuteen, jolloin pitää herätä. Herää itsekseen aamulla tyytyväisenä.

Tuohon esimerkkiin että hoitaja joutuu korvaamaan alitunnit niin tämä on yksityinen päiväkoti, eikä siellä ainakaan jodu korvaamaan tunteja jos pääsee aiemmin kotiin. Jos on työvuorolistaan laitettu että lapsi tartttee hoitoa vaikka klo 18 asti, mutta haetaan klo 15, saa hoitaja tunnit klo 18 asti. Siksi tuo ripitys tuntuu oudolta.

Lisätäkseni vielä että nämä kaksi hoitajaa ovat mielinkielin miehelleni ja ylistävät aina kuinka paljon tyttö puhuu aina isästään ja kehuvat miten mainio isä mieheni on :D Isä useimmiten hakee ja vie lapsen, kaipa ajattelevat sitten että olen surkea äiti kun en lasta hae ja vie niin usein. Mies vaan sattuu tekemään lyhyitä päiviä ja senkin kotona, että resurssit hakea on ihan eri luokkaa kun mulle. Kurjaa vaan saada aina jotain kitinää kun päiväkodissa käyn. Miehelle ei tule koskaan poikkipuolista sanaa, mikä on sinänsä vähän outoa.

/AP

Vierailija
9/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitajan työvuoro siirrettiin klo 18 asti, niin hän on poissa sen tunnin joku kerta kun kaikki lapset ovat paikalla. Hoitajille ei siis makseta ylitöistä vaan ne tunnit pidetään myöhemmin vapaana ja lapsesi täysi ryhmä on silloin ilman yhtä hoitajaa. Eli muiden lasten puolesta pyydän älä varaa sitä ylimääräistä hoitotuntia jos sinulla ei oikeasti ole sille tarvetta.

Luulin oikeasti että tarvetta on siihen asti, mutta pääsinkin palaverista aiemmin pois. Jatkossa kyllä menen vaikka kahvilaan siksi aikaa jos sattuisin pääsemään aiemmin, että en vaan vahingossakaan hae lasta liian aikaisin pois..

Vierailija
10/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kun parannat omaa asennettasi, niin hoitajat muuttuvat ystävällisemmiksi myös sinua kohtaan.

Jos sinulla on aina jotain huomautettavaa ja purnaamista vähäpätöisistä asioista, niin kai sitä korva puutuu kuulemaan sellaista.

Vierailija
11/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kun parannat omaa asennettasi, niin hoitajat muuttuvat ystävällisemmiksi myös sinua kohtaan.

Jos sinulla on aina jotain huomautettavaa ja purnaamista vähäpätöisistä asioista, niin kai sitä korva puutuu kuulemaan sellaista.

En ole KOSKAAN sanonut yhtäkään poikkipuolista sanaa hoitajille! Enkä ikinä valittanut mistään. Kerran huomautin että olivatko huomanneet että joku oli purrut lastani (iso puremajälki ja mustelma poskessa) johon hoitaja sanoi että kyllä huomasi mutta unohti sanoa.

Vierailija
12/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että viestin aloittaja "huomauttelee ja purnaa vähäpätöisistä asioista" ? Lukiko aloituksesta niin, vai tunnetko aloittajan?

Vierailija
13/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jatkuvasti on huomauteltavaa aivan kaikesta.

Vierailija
14/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVÄKODIN henkilökunnalla on jatkuvasti huomuteltavaa ap:lle....

Eli tässä tapauksessa päiväkoti purnaa kaikista pikkuasioista :-)

Vierailija
15/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis päiväkodilla on jatkuvasti huomauteltavaa.

Luetun ymmärtämisessä ongemia ;) ?

Vierailija
16/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla taitaa olla asenteessa vika.

Minullakin on vähäuninen lapsi (1v 10 kk). Ja annan hänen nukkua päiväkotipäivinä niin paljon kuin siellä vain antavat nukkua. Ymmärrän, ettei sellaisen lauman kanssa voi tanssia yhden pillin mukaan ja olen jättänyt kokonaan sanomatta, että lapseni ei kotona nuku ollenkaan päiväunia. Päiväkotipäivinä lapsi sitten kukkuu klo 22-22.30 saakka, kun on nukkunut päikkärit, ja herää silti kukonlaulun aikaan kotona. Ja viikonloppuisin jätän päikkärit pois niin saan lapsen unille klo 21 aikaan (ja seuraavana aamuna on taas viimeistään klo 7 hereillä).

Olen itse ottanut sen linjan, että sanon vain jos on jotain TODELLISTA asiaa. Vielä ei lapsen 4 kuukautta kestäneen päiväkotiuran jälkeen ole tullut sanomisen tarvetta.

Vierailija
17/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei varmasti johdu hoitaja korvaamaan mitään "alityötunteja" :DD voi apua teidän kanssa...jos työvuorolistassa lukee, että työaika päättyy 18.00, ja vaikka kaikki lapset olisi haettu klo 16.30, saa hoitaja lähteä kotiin eikä mitään korvaile. JA voin kertoa, että tällaisia tapahtuu ehkä kerran vuodessa, että KAIKKI lapset on haettu esim. 16.45, kun päiväkoti sulkee 17.00.

Vierailija
18/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tunnin unessa eivät aivot pääse edes lepotilaan. Säälin lapsia joiden vanhemmat käskevät repiä ylös väsyneen pikkuisen :( Päiväkotipäivä on aikamoisen stressaava pienelle, ihan kuten kiire päivä stressaavassa työssä. Kyllä yöunet riittävät jos on päivällä saanut levätä tarpeeksi. Voi olla myös ylibäsymystä illalla kotona...

Vierailija
19/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei varmasti johdu hoitaja korvaamaan mitään "alityötunteja" :DD voi apua teidän kanssa...jos työvuorolistassa lukee, että työaika päättyy 18.00, ja vaikka kaikki lapset olisi haettu klo 16.30, saa hoitaja lähteä kotiin eikä mitään korvaile. JA voin kertoa, että tällaisia tapahtuu ehkä kerran vuodessa, että KAIKKI lapset on haettu esim. 16.45, kun päiväkoti sulkee 17.00.

Vierailija
20/43 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama nukkumisongelma, mutta mä teen mieluummin niin päin, että lapsi nukkuu rauhassa päiväkodissa sen vajaat kaksi tuntia minkä nukkuu, ja nukahtaa kotona illalla sitten noin 10.30. Katkaisee lapsen pitkän päiväkotipäivän kivasti ja kotona on sitten pitkä ilta aikaa olla yhdessä äidin ja isin kanssa.

Mä en viitsi ikinä nitistä mistään vaihtuneista vaatteista, sellaista se on, kun on paljon lapsia ja sijaisia töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi