Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3000 euron luottokorttivelka paljon?

Vierailija
14.01.2011 |

Lyhennän luottokorttivelkaa 400-500 eurolla kuussa. Joinain kuukausina ostan lisää luotoksi ja silloin laina taas kasvaa takaisin. Onko säälittävää, että olen käyttänyt luottokorttia ostoksiin näin paljon?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 3 luottokorttia joiden velkasumma on yhteensä 9500e.

Yksi kortti tippuu kohta kokonaan pois, kun olen saanut velan kokonaan kuitattua.

Sen jälkeen nollautuu visa ja kortti kiinni. Ja viimeisen luoton maksu lähtee noiden kahden jälkeen. Lisänä luottoja ellos, jotex ja klarna.

Nekin saan tämän kevään aikana nollattua ja sen jälkeen sanon tilini irti niistä. Odotan aikaa, ettei itselläni ole lainkaan muuta luottovelkaa, kuin asuntolaina ja autolaina.

Vierailija
22/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entiset laskut maksettua pois

voi tulla jotain yllättävää rahanmenoa ja sitten olet pulassa jos talous on sillä hilkulla että saatko kaikki heräteostoksesi kuukausien takaa maksettua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mihin tarvitaan 2 tai enemmän luottokortteja? Ihan kuin jenkeissä. Eikö luottokortti ole mmonella juuri hetkellisiin suuriin menoihin, jotka sitten maksetaan erissä pois. Eikö 1 kortti riitä?

reissatessa kannattaisi jättäytyä yhden kortin varaan. Vähintään kaksi on hyvä olla, eri luotottajilta. Duunihommiin vielä omansa.

Vierailija
24/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi luottokorttia ja molemmissa 5000€ luottoraja. Toisella on velkaa yli 3000 ja toisella pari tuhatta. Lyhennän minimi erän, eli vajaa satasen molempia kuussa.

Ihan vain noiden tietojen pohjalta tietämättä tilannetta paremmin, minä ainakin pyrkisin järjestelemään nämä korttivelat uudelleen ja kävisin vaikka pankissa juttelemassa olisiko mahdollista saada edullisempaa lainaa kuin luottokortin velka, ja sitten *nips* kortit kahtia ja kk-lyhennyksillä saldo pois. Saattaisi säästyä satasia.

T:16 joka on pankissa töissä. :D

Vierailija
25/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otan sen uudestaan ,jos rahat ei riitä.

Vierailija
26/78 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tällä hetkellä 2000 euroa luottokorttivelkaa. Maksan kuitenkin aina kaiken pois kerran kuussa, joten korkoja ei tule. Vain jossakin poikkeustilanteessa maksaisin erissä.

Vierailija
27/78 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tuloista ja asiakassuhteesta riippuu luottorajan suuruus. Olin auto-ostoksilla Saksassa ja minua pankki neuvoi, että ota pankkitunnukset mukaan. Nostorja oli vain 200€/päivä, mutta luottoraja 10 000€, joka sekään ei riitä. Tein kaupat 24 000€ autosta, soitin Saksasta asikaspalveluun pankkitukset kourassa ja nostin kortin luottorjaksi 24 000€ ja maksoin auton. Muutama minuutti ja se siitä. Palautin hotellissa luottorajan normaaliksi netissä ja kirjoitin pankin sivulle tulevani Suomeen maksamaan luoton pois. 

Pankissa jouduin maksamaan 150€ tästä pyörityksestä komissioa, koska pankit ei tee mitään ilmaiseksi, kuin todella rikkaille sijoittajille. Minä en ole. Luottokortti on mainio tapa maksaa ulkomailla tuollaiset isot summat. Käy kätevästi eikä tarvi mennä pankkiin sekoilemaan. Turvana on vielä sekin, että auton myyjä sai rahat käyttöönsä vasta 14 vrk. kaupantekohetken jälkeen, vaikka rahat olikin tilillä näkyvissä.

Vierailija
28/78 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi käytätte luottotiliä jos kerran on rahaa omalla tilillä,en ole ostanut koskaan luottokortilla, raja on kortillani 5000€.en aio myöhemminkään luotolla ostella.

Luottokortin käyttö pitää tilin saldon korkeampana pidempään, joten saat luoton verran korkotuloa per kk kun maksaa kerralla laskun pois. Visassa on muistaakseni 1,5 kk koroton maksuaika.

Lisäksi OP:sta saa vielä poonusta kortin käytöstä, jolla sitten maksella vaikka autovakuutusta. Ja onhan se myös mukava kun kerran kuussa tulee yhteenveto siitä mitä on ostellut.

Vierailija
29/78 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miten ihmiset elää velaksi. Ihan oikeasti. Tää on vanha keskustelu jo, mutta kannattis opetella elämään tulojen mukaan. Jos ei ole rahaa ostaa, ei ole. Itse en elä velaksi, ja tyydyn siihen mitä on.

Hyvää kevättä!

Vierailija
30/78 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/78 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahimmillaan reilu 1000 euroa luottokorttivelkaa, opiskelijana summa tuntui hirvittävältä. Joululomalla tehdystä työstä saadulla palkalla ja veronpalautuksilla sain lyhennettyä vajaaseen 200 euroon...

Vierailija
32/78 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät niillä ostelee ja kuvittelee olevansa varoissaan, mitä järkeä maksaa luotosta jotain järjetöntä korkoa.

sitten itketään kun pitäis päästä velkasaneeraukseen kun oma pää on niin tyhmä.

Vierailija
33/78 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap varovasti ettei lähde tuosta kasvamaan. Reilu kk nettotulot kulutusluottoa ei ole paljon, mutta mukavampi varmaan olisi ilman?

Itsellä 4kk nettotulojen verran ja jo kevyesti ottaa päähän.

Vierailija
34/78 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mun mielestä luottokortti voi olla järkevälle kuluttajalle oikeasti ihan toimiva homma. Ei se välttämättä tarkoita mitään typerää ylivelkaantumista jne. Esim huonekaluja tms olen aika monesti ostanut luottokortilla. Ovat sen verran kalliita, ettei niihin ole välttämättä sillä hetkellä koko summaa heittää, mutta kuitenkin ovat olleet jossain mielessä välttämättömiä ostoksia. Luottokortilta sen sohvan tms. voi maksella sen kokoisissa osissa pois kuin itse haluaa, ja korko on fiksumpi kuin missään osamaksuissa tms. Pyrin yleensä lyhentämään korttivelkaa tosi isoissa osissa niin pitkään, kun sitä on tähteenä. Ja tosiaan lyhennyserä on aika hyvin säädettävissä kukkaron mukaan.

Vierailija
35/78 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi käytätte luottotiliä jos kerran on rahaa omalla tilillä,en ole ostanut koskaan luottokortilla, raja on kortillani 5000€.en aio myöhemminkään luotolla ostella.

Vierailija
36/78 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tänä päivänä ihmisellä kun ihmisellä on velkaa, joten en pitäisi 3000 euron lainaa vielä niin hälyttävänä. Toki jos joutuu alkamaan tinkimään takaisinmaksusta, niin silloin kannattaa ehkä huolestua.

Vierailija
37/78 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huono juttu, kun itsekin joudun rahatilanteesta johtuen maksamaan pienissä erissä keväällä tehdyn luottokorttivelan pois. En tosin myöskään enää käytä koko korttia enää, eikä maksettavaa ole enää kuin reilu 1000 e.

Vierailija
38/78 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/78 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on aina tilillä, mutta silti nettiostokset, kodinkone- ja elektroniikkaostokset sekä matkaostokset tehdään luottokortilla. Syynä on turva konkurssien ja tavaran saamattomuuden varalta sekä korttiin liittyvä vakuutus. Kun luottokorttivelan maksaa kuukausittain pois, niin se ei eroa pankkikorttimaksamisesta muuten kuin että saa lisäetuna ylimääräisen turvan ja vakuutuksen. Miksi jättäisin ilmaiset edut käyttämättä?

Vierailija
40/78 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käytetään luottokorttia vain matkoilla tai nettiostoksilla sen tuoman turvan vuoksi. Laskut maksetaan saman tien pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme