Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3000 euron luottokorttivelka paljon?

Vierailija
14.01.2011 |

Lyhennän luottokorttivelkaa 400-500 eurolla kuussa. Joinain kuukausina ostan lisää luotoksi ja silloin laina taas kasvaa takaisin. Onko säälittävää, että olen käyttänyt luottokorttia ostoksiin näin paljon?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös luottokorttivelkaa 3000e. Mielestäni valtava summa, mutta nyt on ollut opiskelijana pakko käyttää välillä luottoa. Opintolainan olen ottanut vuosia sitten kun aloitin opiskelun. Valmistun kohta joten sitten pääsen töihin ja saan velkaa lyhennettyä säännöllisesti. Mutta ahdistaahan se kun on tuo 3000e velkaa ja sen lisäksi melkein kokonaan vielä opintolaina maksamatta (siitä olen maksanut n.400e).

Vierailija
42/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tilanteessa, että velkaa myös tuo 3000e. En enää tiedä kannattaako maksaa isompi summa aina luottoa ja sitten taas käyttää vaiko katkasta koko kortti ja maksella pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa pois vaan ja käyttää ainoastaan pakkomenoihin luottoa, tyyliin hajonnut pesukone on pakko korvata heti. Itselle 3000 olisi kauhistus jo korkonsa takia ja olisi indikaatio tilanteen pahenemisesta. Väliaikaisena rahoituksena ihan ok, siihen se on tarkoitettu. Tämä ajattelutapa tietenkin taustalla olevien noin 150 tonnin halvempien lainojen vuoksi.

Vierailija
44/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan tilanteessaa, että menot alkaa olee yhtä suuret kun tulot, joten jotain pitäis tehdä :( 

Vierailija
45/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tilanne :/ Mistä voisit luopua? Mitkä suurimpia menoeriä? Ruuasta voi aina tinkiä..

Vierailija
46/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavalliselle pulliaiselle minusta melko iso määrä. Mieti mihin voisit laittaa sen 500e/kk jos se ei menisi velkojen maksuun?

Vierailija
47/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miten luottokortin vinguttaminen joka kuukausi on jonkun mielestä hyvää taloudenpitoa. Itse mielummin säästän pari kk ja ostan sitten sen "välttämättömän" uuden huonekalun, toki puskuriakin pitää olla säästössä se muutama tonni. Parilla exällä on ollut tapana elää koko ajan yli varojen eli velkarahalla, luottokorttia käyttäen. Koskaan sitä eivät saaneet nollille vaan aina piti sitten elämistä maksaa sillä kortilla. Ei ole mun mielestä hyvä tapa - mitä jos työttömyys iskee, miten sitten lyhennät?

On mullakin pari luottokorttia, mutta käytän niitä vain ulkomailla ja nettiostoksiin, maksan saman tien pois.

Vierailija
48/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno sitä on turha enää miettiä mihin sen käyttäisi :D Jotenkin pitäisi eroon päästä...

Vierailija
49/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno sitä on turha enää miettiä mihin sen käyttäisi :D Jotenkin pitäisi eroon päästä...

Tarkoitin motivaationa sille että maksat sen velan pois etkä ota uutta. Maksat luotolla vaan jos on täysin pakko (tyyliin lapsille ruokaa). Muuten et siihen koske. Jatkossa sulla jää 500e extraa kuukaudessa.

Vierailija
50/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon.. Apua...

Vierailija
51/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt täytyy tehdä suunnitelma millä tuon maksaa pois ja sit ei tarvii enää ahdistua raha-asioista :) 

Vierailija
52/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä kanssasi ap. Ottaa niin päähän, että päästänyt raha-asiat tähän pisteeseen.

Vierailija
53/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kaksi luottokorttia ja molemmissa 5000€ luottoraja.

Toisella on velkaa yli 3000 ja toisella pari tuhatta.

Lyhennän minimi erän, eli vajaa satasen molempia kuussa.

Velka on kertynyt yllätysmenoista, eikä minulla ole ollut tilaisuutta lyhentää kunpaakaan isompia eriä kerralla.

En ole ikinä ajatellut että velkaa olisi jotenkin paljon.

Sulla on korkeakorkoista velkaa 5000€ ja lyhennät sitä vajaa satasen, etkä pidä sitä paljona, vaikka todelmisuudessa maksat tuotta luottoa 6 vuotta.

Oletko koskaan laskenut kuinka paljon sinulla menee korkoihin ja muihin maksuihin.

Eikö tuossa tilanteessa olisi kannattavampaa ottaa pankkilaina?

Oma luottokorttia käytän harkiten. Luotto 5000€ ja maksan yleensä kuukausittain summan kerralla ja näin vältyn korkeat korot.

Vierailija
54/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon leikannut höyläkortit suoraan roskiin, ei tuu korttivelkoja. 

Vierailija
55/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, yhden tai kahdenkuun palkka, eiköhä suurimmalla osalla ole vähintää ton verra käyttöluottoo maksettavana vaikka muute olis velaton

Vierailija
56/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kulutusluottoa 4000e ja luottokorttia 3000e,en tiiä kumpaa kannattas maksaa ja paljon joka kk. Kuses ollaa

Vierailija
57/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen säälittävämpää kuin elämä yleensä. Mun miehellä on 8000 luotto lähes tapissa ;) Lyhentää suunnilleen saman verran. Näinkin voi elää.

Vierailija
58/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niin riippuu asioista. Itse käytän luottokortteja matkojen varaamiseen ja matkoilla maksamiseen, se on turvallisempaa kuin debit-kortin käyttö. Teen keskimäärin 4 matkaa vuodessa, enkä aina jaksa maksaa korttia heti pois. Velkaa on siis jatkuvasti, vaikka voisin maksaa kaikki heti. Nyt velkaa taitaa olla korteilla yhteensä joku 1000-2000€, ajattelin maksaa seuraavasta palkasta jonkun 800-1000€.

Vierailija
59/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ei riitä enää mihikää

Vierailija
60/78 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luottokorttivelkaa on useampi tonni useammalla kortilla, kannattaa keskittyä maksamaan yksi niistä nollille ensin jolloin se kiinteä kuluerä poistuu kuukausittaisista kiinteistä menoista. Muista luottokortti/käyttölaina kustannuksista maksaa vain sen minimin ja yhtä lyhentää reilusti enemmän.

Kun yksi on kulu on nollattu, siirtää koko sen summan mikä siihen meni täysimääräisenä seuraavan kuluerän maksuun. Siis sen lisäksi mikä menisi muutenkin eli jos aikaisemmin in ollut esim kaksi velkaa ja lyhennykset esim 100€ ja 150€, kannattaa maksaa toista tuo 100€ ja toista esim 250€. Sitten kun tuo 150€ kuukausiveloitteinen on maksettu pois, alkaa maksamaan jäljellä olevaa 250€ tai 350€ kuukaudessa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi