Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla krooninen sairaus! Onko teillä kontrollit sairaalassa vai tk:ssa?

Vierailija
14.01.2011 |

Sairastan neurologista sairautta. Dg tehty aikoinaan yliopistollisessa keskussairaalassa. Olen käynyt siellä myös kontrolleissa silloin tällöin.

Miten teillä muilla, joilla jokin vakava sairaus? Missä käytte?

Onko hoitoanne yritetty siirtää terveyskeskukseen tms? Koska nyt minulla ollaan hoito siirtämässä sinne, mutta eihän ne lääkärit mitään tästä mun sairaudesta tiedä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asun ulkomailla! Minulla on nivelreuma ja käyn 2 kk välein yksityisellä erikoislääkärillä, jolle maksan 30 € ja sairasvakuutus korvaa siitä 25 €!

Missään ei ole niin hyvä julkinen sairaanhoito kuin Suomessa ja meillä ei missään nimessä ole varaa tällaiseen.

Mutta jos et, niin tervetuloa Belgiaan tutustumaan takalaiseen jarjestelmaan! ;-)

T: ei tuo edellinen

Vierailija
22/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla diabetes (tyyppi I) ja kontrollit keskussairaalassa diabetespolilla. Pari kertaa vuodessa lääkäri, lisäksi tarvittaessa käyntejä hoitajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla krooninen paksusuolentulehdus, eli Colitis Ulcerosa. Ollut vuodesta 2003.

Olen nyt vihdoinkin Remicade hoidossa, jota annetaan seitsemän viikon välein sairaalan sisätautiosastolla. Kolonoskopia tehdään vuoden välein plus sitten sisäpolikäynnit pari-kolme kertaa vuodessa.

Suoraan voin soittaa osastolle, jos suolen tilanne pahenee, ei siis tarvitse odottaa ensin terkkarilääkäriltä lähetettä.

Hyvin hoito pelaa täällä "tuppukylän" aluesairaalassakin. T. Meikun entinen potilas

Vierailija
24/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole biologisia lääkkeitä (vielä) käyttänyt, joten en osaa sanoa niiden korvauskäytännöistä. Kuukausittainen annokseni kortisonia ja trexania maksaa pari euroa itselle.

Sairaalat ovat kalliita, joten tekonivelleikkaus maksaisi varmasti useita tuhansia, mutta lisävakuutuksella siitäkin päästään.

Uskoisin että jokainen kroonisesti sairas täällä jolla on normaalit tulot, ottaa lisävakuutuksen. Ok, ei ole ihanteellista olo täälläkään, mutta ainakin leikkaukseen pääsee välittömästi.

Vierailija
25/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontrollikäynti reumapolilla ja sen jälkeen tk:een, jos mitään kummempaa ei ilmaannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi