Te joilla krooninen sairaus! Onko teillä kontrollit sairaalassa vai tk:ssa?
Sairastan neurologista sairautta. Dg tehty aikoinaan yliopistollisessa keskussairaalassa. Olen käynyt siellä myös kontrolleissa silloin tällöin.
Miten teillä muilla, joilla jokin vakava sairaus? Missä käytte?
Onko hoitoanne yritetty siirtää terveyskeskukseen tms? Koska nyt minulla ollaan hoito siirtämässä sinne, mutta eihän ne lääkärit mitään tästä mun sairaudesta tiedä.
Kommentit (25)
mulla diabetes (tyyppi I) ja kontrollit keskussairaalassa diabetespolilla. Pari kertaa vuodessa lääkäri, lisäksi tarvittaessa käyntejä hoitajalla.
Minulla krooninen paksusuolentulehdus, eli Colitis Ulcerosa. Ollut vuodesta 2003.
Olen nyt vihdoinkin Remicade hoidossa, jota annetaan seitsemän viikon välein sairaalan sisätautiosastolla. Kolonoskopia tehdään vuoden välein plus sitten sisäpolikäynnit pari-kolme kertaa vuodessa.
Suoraan voin soittaa osastolle, jos suolen tilanne pahenee, ei siis tarvitse odottaa ensin terkkarilääkäriltä lähetettä.
Hyvin hoito pelaa täällä "tuppukylän" aluesairaalassakin. T. Meikun entinen potilas
Minä en ole biologisia lääkkeitä (vielä) käyttänyt, joten en osaa sanoa niiden korvauskäytännöistä. Kuukausittainen annokseni kortisonia ja trexania maksaa pari euroa itselle.
Sairaalat ovat kalliita, joten tekonivelleikkaus maksaisi varmasti useita tuhansia, mutta lisävakuutuksella siitäkin päästään.
Uskoisin että jokainen kroonisesti sairas täällä jolla on normaalit tulot, ottaa lisävakuutuksen. Ok, ei ole ihanteellista olo täälläkään, mutta ainakin leikkaukseen pääsee välittömästi.
kontrollikäynti reumapolilla ja sen jälkeen tk:een, jos mitään kummempaa ei ilmaannu.
Mutta jos et, niin tervetuloa Belgiaan tutustumaan takalaiseen jarjestelmaan! ;-)
T: ei tuo edellinen