milloin voi olettaa että miesystävä tekee sun lumityöt?
Sitten kun asutte yhdessä? Vai kun tapailette, ja mies on pari päivää sinun luonasi(jos useimmiten ollaan miehen luona)
Vai eikö mieheltä voi odottaa ollenkaan?
Kommentit (29)
erityisesti miesten töitä, teen niitä itsekin kohtuullisen paljon, ja tekee miehenikin, kummalla nyt on aikaa. Mutta tottakai olisi outoa, jos toinen ei ollenkaan yrittäisi osallistua.
Noista lampun vaihdoista, eivät ole kaikissa automalleissa nykyään niitä helpoimpia, eli voi olla, että ammattilaisella sujuu oikeasti paremmin.
Noloa jos mies ei tee lumitöitä. Kyllä meidän rivareissa katsottaisiin pitkään. Sun miehesi on ihan luumu.
En muuten ottaisi edes kaljan juojaa.
taas erotellaan miesten ja naisten töitä. Ihan luumu on se nainen joka ei itse lumitöitään tee.
Kun vasta seurusteltiin ja kummallakin oli omat asunnot, mutta oltiin aina yhdessä jomman kumman luona (enemmän mun luona), niin mies kyllä osallistui pyykin pesuun, kaupassa käyntiin, ruoan laittoon jne. Jos hän oli mun luona kotona kun mä olin töissä, niin oli kyllä tehnyt kotihommat. Ruoat maksettiin noin suunnilleen puoliksi.
Eli jos toisen luona käytännössä asuu, vaikka oma asunto olisikin, niin voi odottaa toisen osallistuvan lumitöihin.
Mies lähtee luotasi, ja sattumalta ajaa sinua vastaan piakkoin. Hän huomaa, että ajovalosi on pimeänä. Hän ajaa kotiinsa, ja ilmoittaa sinulle tekstarilla, että muuten, lamppusi on pimeä, käy vaihdattamassa. Olisitko loukkaantunut, ettei lähde perääsi, ja vaihda ajovaloa?
Vaihtaminen voi tarkoittaa puolen keulan purkamista. Miksi sen pitäisi kiinnostaa miestä naista enemmän? Miksi miehen pitäisi osata se naista paremmin? Miksi miehen pitäisi kiinnostua koko projektista naista enemmän? Miksei se riitä, että asiasta informoi?
Miksei nainen tarjoudu vaihtamaan miehen ajovalopolttimoa?
Jos ei terve mies tajua noissa tilanteissa tarttua lapioon auttaakseen naistaan, ei se ole mies. Ei se nyt muutenkaan kuulosta kovin hyvältä jos mies on hanakka menemään naimisiin ja muuttamaan yhteen, mutta ei näytä halukkuuttaan osallistumalla töihin.
En tiedä paljonko tämä mies ottaa kuppia, mutta yhdessä nämä kaikki asiat A) olut maistuu, B) halukas muuttamaan siivelle, C) ei osallisty töihin on sellainen yhtälö että hälytyskellojen täytyy soida lujaa. Jos ei tuossakaan vaiheessa miehessä ole kipinää tehdä parastaan, ei se siitä parempaankaan suuntaan lähde menemään.
Mies lähtee luotasi, ja sattumalta ajaa sinua vastaan piakkoin. Hän huomaa, että ajovalosi on pimeänä. Hän ajaa kotiinsa, ja ilmoittaa sinulle tekstarilla, että muuten, lamppusi on pimeä, käy vaihdattamassa. Olisitko loukkaantunut, ettei lähde perääsi, ja vaihda ajovaloa?
tai kotona illalla että mun ajovalo on pimeänä... ei lähtis perään vaihtamaan. Itse asiassa mun autossa on toinen ajovalo ollut pimeänä jo jonkin aikaa ja sitä ei ole vielä saatu vaihdettua / vaihdatettua (on hiton hankalassa paikassa toi polttimo).
Ei siihen fyysistä voimaa todellakaan tarvitse vaan ennen kaikkea sorminäppäryyttä.
Nopeimmin kylläkin käy huoltamolla, nykyautoissa tuo homma voi olla aika kinkkinen.
Ja miksi ihmeessä niitä lumitöitä ei tehdä yhdessä? Käy paljon nopeammin ja on hauskempaa. Toiselle lapio ja toisella kumikola. Ensi kerran ehdota että mennäänkö luomaan lunta, sitä on tullu aika reippaasti. Jos mies tuosta kieltäytyy, niin sitten huolestuisin.
Kun vasta seurusteltiin ja kummallakin oli omat asunnot, mutta oltiin aina yhdessä jomman kumman luona (enemmän mun luona), niin mies kyllä osallistui pyykin pesuun, kaupassa käyntiin, ruoan laittoon jne. Jos hän oli mun luona kotona kun mä olin töissä, niin oli kyllä tehnyt kotihommat. Ruoat maksettiin noin suunnilleen puoliksi. Eli jos toisen luona käytännössä asuu, vaikka oma asunto olisikin, niin voi odottaa toisen osallistuvan lumitöihin.
Näin meilläkin, asutaan edelleen erillään, ja aika kaukanakin toisistamme mutta viikonloput kun ollaan yhdessä kumpikin tekee kotiduuneja ihan kuin omassa kodissaan. Miehellä tosin OKT ja mä asun kerrostalossa eli mun lumitöitä ei tarvii tehdä... tiedän että tekis kyllä jos tarttis, mun mielestä just noi "arjen asiat" on niitä millä näyttää välittämisensä. Tarkotan että mulle ainakin ihan ruuanlaitto, kun sen tekee vähän enemmän vaivaa nähden, on merkki välittämisestä ja musta on ihanaa kun mulle kokataan, se tekee miehestä seksikkään... kuin myös toisinpäin, musta on kiva kokata sellaiselle josta välittää ja joka arvostaa sitä. (Kuten sanottu ei asuta yhdessä, eli meillä ei ole sellaista "normiarkea" ja ollaan muutenkin vielä aika tuore pari.)
voi todellakin jo odottaa, että mies osallistuu hommiin. Ei ole varaa osallistua asumiskuluihin? Sanon kokemuksesta, että nyt varoituskelloni soivat, älä ota huusholliisi laiskaa elättiä. Mä erehdyin kerran mutta en toiste.