Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä huonot hampaat

Vierailija
14.01.2011 |

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä n. 5 vuotta. Alussa joskus kiinnitin huomioni siihen ettei mies harjaa hampaitaan edes kerran päivässä, mutta annoin asian olla. Viimeisen vuoden aikana häneltä kuitenkin on kirjaimellisesti hampaat alkaneet putoamaan, eli esim etuylähampaista ei ole oikestaan muuta kuin hampaan "alku" jälellä. Ja alhaalla sivulla "loisti" tänään tumma kohta, näytti että ainenkin puoli hammasta olisi puuttunut kokonaan. Eikä siinä todellakaan kaikki, ne hampaat mitä näkyy kun mies puhuu/hymyilee, on ikenestä alkaen täysin hammaskiven/ISOJEN reikien peitossa ja monena aamuna olen huomannut että miehellä on toinen leuka turvoksissa (eli varmaan joku todella paha tulehus ikenissä tms...)

Eipähän ole paljoa läheisyys kiinnostanut sen jälkeen kun nuo asiat huomasin... Isoin asia kuitenkin mikä vaivaa, on se että tuntuu että olen ainoa jolla on huono hampainen mies.. En todellakaan ole kehdannut puhua asiasta kenellekkään, ajattelin jos joku (yhtä ujo asian suhteen) kertoisi täällä etten ole ainut..

Tosin olen täysin valmistautunut siihenkin että tälläinen on todella harvinaista..

Mutta kokemuksia kuitenkin kaivattaisiin, edes vähän asiaan liittyen...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla oli tehohoidossa 34v mies jolla hampaista alkanut yleisinfektio ja sydänlihastulehdus. Oli hengityskoneessa 6pv, nyt osastolla, hampaat pitää hoitaa!

Vierailija
42/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole miehen kanssa puhuneet asiasta oikeastaan koskaan, ilmeisesti niin nolo asia molemmille. En edes viitsi ehdottaa hammaslääkäriä, koska voin vaan kuvitella millaisessa kunnossa takahampaat ovat. Olen joskus miettynyt että mitäköhän tapahtuu kun hän joutuu normi lääkärille suun aukasemaan (siis esim kurkun tms takia). Johan sekin säikähtää pahemman kerran.

En todella tiedä mitä sitä tekisi... Miehen äiti puhui kerran että ennen kun aloitte seurustelemaan, ****** hampaitten kuntoon laittaminen olisi maksanut n. 2000e, paljonkohan nyt mahtaa maksaa... Argh!!!! Hyvä että kehtaan mennä miehen kanssa enää minnekkään, tuntuu että kaikki vaan tuijottavat hänen suutaan... :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla oli tehohoidossa 34v mies jolla hampaista alkanut yleisinfektio ja sydänlihastulehdus. Oli hengityskoneessa 6pv, nyt osastolla, hampaat pitää hoitaa!

Olen yrittänyt sanoa miehelle että (ien)tulehdukset voivat levitä todella pahasti, muttei usko. Luulee että haluan vaan hänelle paremman ulkonäon paremmilla hampailla. Onhan sekin totta, mutta olen terveysalan töissä ja tiedän yhtä sun toista.

Olen pari kertaa kysynyt että meinaako ikenillä kohta syödä, tokasee vaan takasin että ihan sama, näkyyhän ne jo nyt. (niinkun alussa mainitsin yläetuhampaista)

Ap

Vierailija
44/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi siis mieheni on 25v, uskokaa tai älkää... Olen tässä miettinyt että onkohan hän kunnolla harjannut hampaansa viimeksi ala-asteella tms... :/

Ap

Vierailija
45/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olette tavanneet, onhan tteidän joskus täytynyt suudella

Vierailija
46/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne ihan hetkessä tuohon kuntoon mene?

Vierailija
47/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et ole yksin.

Muuan tuttuni otti pankista lainaa, tilasi miehelleen hammaslääkärin ja jotenkin puoliväkivalloin raahasi miehen sinne. Miehen yläetuhampaat olivat silloin jo menneet (juurentyngät pilkottivat), alhaalla näytti aika kamalata, muusta tilanteesta en tiedä. Nyt miehellä hienot legot! Mutta vaimo oli todella epätoivoinen ennenkuin turvautui tuohon ratkaisuun. Niinkuin sinuakin, häntä inhotti ja hävetti.

Ja vakavampi asia: n. 10 v. sitten muuan tuttavani kuoli huonoista hampaista alkaneeseen sydänlihastulehdukseen. Mies oli juuri ja juuri 40 v.

Hampaat ei ole mikään mitätön asia. Tietäähän sen, kun raskaana ollessakin pitää pitää hampaista niin hyvää huolta!

Ja kun kuvittelen tilannettasi, ap - sitä hajua ... Koita saada miehesi hammaslääkäriin, uhkaa jättämisellä, kuolemalla, vaikka millä. Olen itse pelännyt kovastikin hammaslääkäriä, mutta nykymenetelmillä se OIKEASTI EI ole hirveää. Hammaslääkärit ovat myös nähneet kaikenlaista, he tuskin kauhistelevat tai tuomitsevat, vaan hoitavat. Tsemppiä!

Vierailija
48/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei minulla ainenkaan ole tapana "nuolla" hamapita tms että suutelemalla selviäisi millaiset hampaat miehellä on. Ja miten tapaaminen liittyy suuteluun?? Siis kun kysyttiin että miten ollaan tavattu..

Ja tuo kuva, alahampaan ovat aika pitkälti tuollaista, olisivat ylähampaat edes tuon näköiset niin olisin tyytyväinen...

Ap

Vierailija
49/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne ihan hetkessä tuohon kuntoon mene?

Millaiset hampaat miehellä on. Hänellä on/oli lyhyet hampaat ja "pitkä" huuli, eli hampaita ei nähnyt juuri ollenkaan kun hän puhui tai hymyili. Ja silloin ne kuitenkin olivat suht ehjät, ei puuttunut isompia palasia ym...

Ap

Vierailija
50/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et ole yksin. Muuan tuttuni otti pankista lainaa, tilasi miehelleen hammaslääkärin ja jotenkin puoliväkivalloin raahasi miehen sinne. Miehen yläetuhampaat olivat silloin jo menneet (juurentyngät pilkottivat), alhaalla näytti aika kamalata, muusta tilanteesta en tiedä. Nyt miehellä hienot legot! Mutta vaimo oli todella epätoivoinen ennenkuin turvautui tuohon ratkaisuun. Niinkuin sinuakin, häntä inhotti ja hävetti. Ja vakavampi asia: n. 10 v. sitten muuan tuttavani kuoli huonoista hampaista alkaneeseen sydänlihastulehdukseen. Mies oli juuri ja juuri 40 v. Hampaat ei ole mikään mitätön asia. Tietäähän sen, kun raskaana ollessakin pitää pitää hampaista niin hyvää huolta! Ja kun kuvittelen tilannettasi, ap - sitä hajua ... Koita saada miehesi hammaslääkäriin, uhkaa jättämisellä, kuolemalla, vaikka millä. Olen itse pelännyt kovastikin hammaslääkäriä, mutta nykymenetelmillä se OIKEASTI EI ole hirveää. Hammaslääkärit ovat myös nähneet kaikenlaista, he tuskin kauhistelevat tai tuomitsevat, vaan hoitavat. Tsemppiä!

Et uskokkaan miten paljon tsemppiä sain tuosta teksistä :) Helpotti jo pelkkää omaa oloa todella paljon.. Pitää alkaa tosissaan miettimään mitä tässä tekee..

Mies jauhaa purkkaa kaiken aikaa, eli kun herää laittaa purkan suuhun ja ottaa pois ennen nukkumaan menoa (tietysti vaihtaa sitä pitkin päivää) ja henhitys ei onneksi sen takia haise mutta muuten ällöttää koko suu niin paljon ettei sanat riitä...

Ap

Vierailija
51/53 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta kun alkoi mietityttää, että onkohan kellään muulla sellaisia hampaita kuin siskon miehellä:  yläleuan KAIKKI (ainakin suusta ulos näkyvät) hampaat ovat TÄYSIN sulautuneet yhteen!  Siis suussa on ylhäällä vain YKSI MONTA SENTTIÄ LEVEÄ HAMMAS!

Tällaisesta hammasfuusiosta löysin tietoa lähinnä amerikkalaisilta sivustoilta, mutta niissäkin oli vain KAHDEN hampaan yhteensulautumia.  Ja kuvista saattoi nähdä, että henkilöillä kuitenkin todella oli KAKSI ERILLISTÄ hammasta yhdessä.  Onkohan systerin mies ainoa ihminen maailmassa, jolla on useita hampaita AIVAN YHTENÄ KAPPALEENA ilman mitään merkkiä siitä, että kyseessä olisi erillisten hampaiden yhteensulautuminen?

Mies on aika outo käytökseltään, ja olen miettinyt, että paljonkohan tuo hammasjuttu on vaikuttanut hänen persoonallisuutensa kehittymiseen.  Selvästi asiasta kärsii.  Eikä kai siksi suostu ikinä käymään hammaslääkärissä.

Vierailija
52/53 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku joka tarrautuu johonkin mitättömään pikkudetaljiin!

Vierailija
53/53 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en oiken tiä mitä tekis omien hampaitten kans kun joskus nuorempana oli mulla niin huonoja hammaslääkäreitä, että puudutukset meni mihin sattuu ja porattiin väärästä paikkaa, kaikkea ikävää. :´(

Siitä sain sitte traumoja, toinen ongelma on sitte se, että mulla on paljon parempi tunto suussa kuin koko muussa kehossa ja se sitten on minun varsinainen ongelma. 

Peloista ois kyllä jo aika päästä yli, en kyllä yhtään tykkää.

Mietin vaan, että vissin se on vaan otettava itteä niskasta kiinni ja mentävä makaamaan sinne hammaslääkärin penkille.

Nuorempana mulle luvattiin joskus sata euroa siitä, että multa otettaisi yksi hammas pois. en saanu satasta, mutta muutamaa viikkoa myöhemmin hammas kyllä lähti omin avuin.