Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä huonot hampaat

Vierailija
14.01.2011 |

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä n. 5 vuotta. Alussa joskus kiinnitin huomioni siihen ettei mies harjaa hampaitaan edes kerran päivässä, mutta annoin asian olla. Viimeisen vuoden aikana häneltä kuitenkin on kirjaimellisesti hampaat alkaneet putoamaan, eli esim etuylähampaista ei ole oikestaan muuta kuin hampaan "alku" jälellä. Ja alhaalla sivulla "loisti" tänään tumma kohta, näytti että ainenkin puoli hammasta olisi puuttunut kokonaan. Eikä siinä todellakaan kaikki, ne hampaat mitä näkyy kun mies puhuu/hymyilee, on ikenestä alkaen täysin hammaskiven/ISOJEN reikien peitossa ja monena aamuna olen huomannut että miehellä on toinen leuka turvoksissa (eli varmaan joku todella paha tulehus ikenissä tms...)

Eipähän ole paljoa läheisyys kiinnostanut sen jälkeen kun nuo asiat huomasin... Isoin asia kuitenkin mikä vaivaa, on se että tuntuu että olen ainoa jolla on huono hampainen mies.. En todellakaan ole kehdannut puhua asiasta kenellekkään, ajattelin jos joku (yhtä ujo asian suhteen) kertoisi täällä etten ole ainut..

Tosin olen täysin valmistautunut siihenkin että tälläinen on todella harvinaista..

Mutta kokemuksia kuitenkin kaivattaisiin, edes vähän asiaan liittyen...

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi, että nyt hänen on kyllä pakko mennä hammaslääkäriin,koska välität hänestä ja haluat pitää hänen vielä hengissä.Voit kertoa, että todellakin suun tulehdukset voi levitä muualle kehoon ja ovat vaarallisia.Lupaudu vaikka maksamaan osa kustannuksista.Voit myös valehdella, että hänen hengityksensä tuoksahtaa vaikka näin ei olisikaan...Mun miehellä on kans hammasluu joka reikiintyy todella helposti vaikka ei juuri makeaa syökää.Kävi ennen harvakseltaan hammaslääkärissä mutta kerran oli pakko mennä, kun hammasta rupes särkemään ja olikin sitten monta paikkausta tiedossa ja juurihoito.Sen jälkeen hän on pyytänyt hammaslääkäriä lähettämään kutsun tarkastukseen kerran vuodessa, että tulisi käytyä ja tämä on toiminut.Harjaa hampaansakin nykyään 3 kertaa päivässä :) Nyt hänenkin hengityksensä on alkanut taas tuoksahtaa, mutta onneksi kutsu tarkastukseen on tulossa taas paikkoin...

Vierailija
2/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllähän niitä hampaita alkaa särkemään aivan helvetilllisesti jo kauan ennen kuin ne mädäntyvät juurentynkiä myöten! Ei kukaan voi kestää sellaista särkyä menemättä hammaslääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että mies jauhaa purkkaa koko ajan kertoo, että hänkin tietää suunsa haisevan (ja maistuvan) mädälle. Hän ei ehkä sitä myönnä, mutta luulen, että tuo voisi olla yksi hyvä kohta aloittaa painostus.

Olinkohan 11

Vierailija
4/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ala täytteleen niitä ja sano että pakko hankkia hyvä vakuttus, kun sä pian kuolet noiden hampaittesi takia.

Vierailija
5/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta tuntuu joidenkin keskusteluiden perusteella olevan täynnä mamoja, jotka eivät itse ja joiden lapset eivät juuri koskaan harjaa hampaita, ja kaikkien hampaat ovat silti vitivalkoiset, hengitys raikas eikä yhtään reikää ole koskaan ollut kenelläkään...

Vierailija
6/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin. Luultavasti takana on se tyypillisin ongelma: häpeää hampaitaan ja pelkää hammaslääkärin lynkkaavan hänet niistä hampaista. Muistan lapsena sen hammaslääkärin ikuisen valituksen hampaista ja syyllistämisen. Tästä syystä aikuisiällä olin käymättä hammaslääkärillä seitsemän vuotta ja sitä vaan lykkää ja lykkää, ja häpeä kasvaa sitä myöten jne. Se on kierre. Lopulta lohkesi hammas ja särky oli niin tajuton, ettei auttanut kuin mennä hammaslääkäriin. (ulospäin hampaani olivat aina ok) Yksityinen hammaslääkäri olikin tosi mukava, ei yhtään mollannut tai arvostellut. Tokaisi vaan manailuuni, että "kuule, tää ei ole vielä mitään siihen verrattuna, mitä täällä näkee..." No, sain mukavat seitsemän paikkaa sen hoitoputken aikana ja kaksi juurihoitoa. Rahaa meni runsaasti. Sen jälkeen olen käynyt hammaslääkärillä vuoden tai kahden välein. Ja legot on takaa kovin paikatut, mutta hymyillessä näyttää ihan hyviltä. Onneksi etuhampaat ovat kunnossa ja ongelma ei mennyt koskaan niin pahaksi, että se vaikuttaisi ulkonäköön.

Ap, otatte tosiaan vaikka pankkilainan ja nyt hammaslääkärille. Siellä voi esitietokaavakkeessa laittaa suoraan, että "hävettää" ja eiköhän sen jokainen hammaslääkäri tiedäkin, että ihmiset häpeää huonoja hampaitaan. Ei syyllistäminen auta mitään vaan hampaat hoidetaan kuntoon ja tehdään jatkosuunnitelma siitä. Yksityisellä maksatte itse kulunne, niin palvelu vaan parempaa. Sitä paitsi yksityinenhän saa rahaa, kun on töitä enemmän...:=)

Vierailija
7/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyllähän niitä hampaita alkaa särkemään aivan helvetilllisesti jo kauan ennen kuin ne mädäntyvät juurentynkiä myöten! Ei kukaan voi kestää sellaista särkyä menemättä hammaslääkäriin.

Mullakin on suu täynnä paikkoja, mutta hampaisiin on sattunut vain hammaslääkärillä.

Vierailija
8/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et voi suudella eikä tipu seksiä ennenkuin tarkastus on ohi, vähintään aika varattu ja jatkot sovittu.

Mun exällä oli kamalat hampaat, ja se hoiti ne lopulta painostuksen jälkeen ja ilmeisesti jatkoi samaa linjaa.

Vierailija
9/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hänet viime vuosina, edes, harjaamaan sähköhammasharjalla jäljellä olevat "hampaat". Seuraava etappi olisi saada hammaslääkärille tsekkaamaan, mitä tai onko mitään enää tehtävissä.

Viime talvena oli myös outoa turvotusta poskilla ja silloin aloin myös tosissaan miettiä, että tuo vielä kuolee hampaisiinsa, on jo yli 40v. Tulee useampilapsisesta perheestä landelta ja tiedän, että vanhemmillaan on aikanaan ollut ihan muita intressejä kuin opettaa lapsilleen hygienian alkeita.

Alkuun nolostelin aihetta, nyt en enää tippaakaan. Kyseessä sentään aikuinen ihminen hyvässä työssä. (Mitähän sielläkin ajattelevat, kun hra johtajalla on suu kuin narkkarilla) Lapsille isi toimii hyvänä esimerkkinä, miksi hammaslääkäriä kannattaa totella. Nolostelun sijaan, on alkanut v-tuttaa, kun mies edelleen laiskuuttaan jättäisi välillä harjauksen kiireessä väliin. Sanon silloin, että pitäköön huolen, ettei hönkäile naistyöntekijöihinpäin. Pyörtyvät vielä.

Eikä tuo innosta petipuuhiinkaan enää, tiedoksi te muut huonohampaiset, jotka tämän lukevat

Vierailija
11/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tapana, että nuori sai rippilahjaksi tekarit, kun hammashoito ja yleinen hygenia ei ollut samalla tasolla kuin nykyään.

Miten joku voi vedota kiireeseen hampaidenpesussa? Eihän siinä mene kuin muutama minuutti? Ei voi olla niin tiukat aikataulut aikuisella ihmisellä!

Vierailija
12/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kiireestä, vaan siitä, että hän ei koe asiaa niin tärkeäksi ja sehän just raivostuttaakin.

Muutoin, aika pitkälti, ukko on ok, mutta tämä asia nyppii niin, että ero tulee kohta. Että päästää hampaat niin huonoksi, että voi kuolla niiden aiheuttamiin komplikaatioihin. Vuosi vuodelta olen vakuuttuneempi, että mies on vähän pösilö.

Sitä ei tahdo käsittää, että joku on noin välinpitämätön, eihän? Oikeasti mietin, että jotain muutakin salaista vikaa pitää olla, jos on noin hölmö.

Noloa olisi vaan tutuille sanoa, että tuli avioero, kun oltiin niin eri linjoilla hampaiden hoidon suhteen..

Vierailija
13/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasinkin, että ajanpuute oli tekosyy. Mies on joko välinpitämätön, häpeissään ja torjunnassa tai uskoo olevansa kuolematon ;)

Ylipainoon, tupakkaan ja alkoholiin liittyviin, kuolemaankin johtaviin haittoihin kiinnitetään huomiota, ja niitä on toki suhteessa huonoon hammaskuntoon paljon enemmän. Mutta onhan tämäkin vakava asia!

Mua jotenkin järkyttää, että ap:n mätähampainen mies on vasta 25-vuotias. Sen täytyy tarkoittaa sitä, ettei se ole lapsuudenkodissaan oppinut hoitamaan hampaitaan. Mun mielestä tuon ikäisillä ja nuoremmilla on paljon paremmat hampaat kun mun ikäpolvella (40+) ja meitä vanhemmilla.

oikeasti kiireestä, vaan siitä, että hän ei koe asiaa niin tärkeäksi ja sehän just raivostuttaakin.

Muutoin, aika pitkälti, ukko on ok, mutta tämä asia nyppii niin, että ero tulee kohta. Että päästää hampaat niin huonoksi, että voi kuolla niiden aiheuttamiin komplikaatioihin. Vuosi vuodelta olen vakuuttuneempi, että mies on vähän pösilö.

Sitä ei tahdo käsittää, että joku on noin välinpitämätön, eihän? Oikeasti mietin, että jotain muutakin salaista vikaa pitää olla, jos on noin hölmö.

Noloa olisi vaan tutuille sanoa, että tuli avioero, kun oltiin niin eri linjoilla hampaiden hoidon suhteen..

Vierailija
14/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että tunkeilen, mutta millainen teidän suhde on jos et kehtaa huomauttaa hampaista? Luulisi että oman miehen kanssa voisi puhua mistä vaan. Mitä kun vanhemmiten vaikka eläkeläsinä tulee oikeasti noloja ongelmia kuten virtsanpidätysongelmia ja vastaavia?

Vierailija
15/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olette tavanneet, onhan tteidän joskus täytynyt suudella

Ei kai ne ihan hetkessä tuohon kuntoon mene?

Mielestäni nuorilla ihmisillä (alle 30v) on nykyään niin hyvät hampaat että "lottovoitto" bongata tuollainen mies huonoine hampaineen jostain.

Vierailija
16/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama oli ongelma, oikeastaan mies oli opetellut hymyilemään ilman että hampaat näkyy ja kaupoista saa monenmoista suuvettä jolla hajut veke.

Itse aloin saamaan virtsatieinfektioita 1kk välein , ja lopulta tajusimme miksi. Suuseksin jälkeen alapääni oli niin täynnä pöpöjä.

Susoittelen hoidattamaan hampaat hinnalla millä hyvällä

Vierailija
17/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tavattiin hän poltti tupakkaa ja oli polttanut jo reilut 10 vuotta. Hampaissa oli erittäin selviä tummentumia ja hampaan välit olivat todella mustat, yäk!

Olimme seurustelleet noin puoli vuotta kun päätin tilata itselleni tarkastusajn itseleni hammalääkäriin ja ehdotin että tilaisin samalla ajan myös miehelleni.Miehelle se sopi ja tarkastukset tulivat vasta noin puolen vuoden päähän tilauksesta. Siinä välissä mieheni lopetti tupakanpolton ja kun hammaslääkärissä oli siitä maininnut, niin lääkäri oli iloisaan asiasta ehdottanut että suuhygienisti puhdistaisi mieheni hampaat täydellisesti(ja hammaskivet veks..) hän kävi hygienistin luona noin 3 kertaa ja oikeasti hänellä tuli hyvät perusvalkoiset hampaat takaisin!

Vierailija
18/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hammashuolto on kehittynyt viime vuosien aikana. Vaan muistetaan vaan se hammashoitaja täti joka poras hermoja myöten ja jatat vaan sätki pnkissä :) Sitten kun hampaat on huonossa kunnossa ja hampaita puuttuu niin ei tiedetä että ne saadaan nykyään helposti kuntoon, kivuttomasti ja uusia hampaita suuhun. Tosin yksityisellä se hinta voi olla monelle se este ja kunnalliseen voi päästä vuoden päästä :)

Vierailija
19/53 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti ystäväni on kertonut että osalla suomalaisista lapsilla, nuorilla ja nuorilla aikuisilla(alle 30v) on todella huonossa kunnossa hampaat. Siis tarkoitan Erittäin huonossa kunnossa. Osalla tästä väestä on toki erittäin hyvässä kunnossa hampaat ja osaavat pitää ne kunnossa.

Uskomatonta kuitenkin, että kaiken valistuksen, tekniikan ja hammashoidon saatavuuden keskellä meillä on paljon lapsia alle kouluiän, joiden maito hampaat on jouduttu repimään irti koska ne ovat niin reikäiset!

Parhaat hampaat ovat käsitääkseni 70-luvun ihmisillä..

Vierailija
20/53 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelin noin 6 viikkoa miehen kanssa,jolta näytti puuttuvan ylähampaat!

Siis en ole varma toki,mutta kyllä yleensä etuhampaat näkyy puhuessa,mutta tällä ei.

Muuten komea mies,mutta suu haisi eikä pessyt hampaita tuona aikana kertaakaan.

Suhde loppui muista syistä,mutta kyllä minua se suun haju oksetti ja se että tosiaan ylähuuli oli sillai jännässä asennossa,kun ei ollut hampaita pitämässä sitä paikallaan...

Ja muutenkin hygieniapuoli miehellä hukassa...

Joskus haisi oikeasti paskalle kun suihkussa ei käynyt päiväkausiin!

Kyllä tämmöiset asiat vaikuttaa kuinka kauan jaksaa toista katsella.

Harmi että muuten oli komea ja romanttinen,mutta

hajut ei olleet romanttisia.

Liekö masennus tai jotain-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän