MIKSI tuplarattaan on aina peräkkäinistuttavia (tai vierekkäin), miksi
ei voi olla sellaisia rattaita, joissa lapset näkevät toisensa? Musta noi peräkkäinistuttavat on kamalia. Paljon kivampaa sisaruksilla olisi matkustaa, jos voisivat katsella toisiaan ja jutella.
Kommentit (18)
ei voisi olla kerroksittain istuttavia. :)
Mikä on doubledecker? Sellanen kaksikerroksinenko?
1-2-vuoden ikäerolla, niin siinähän ne vauva ja uhmis kivasti tsättäilis. Joo-o.
jotka saa naamat vastakkain, vierekkäin ja peräkkäin. :) Mut ikinä ei niitä kaksosilla käytetty kun olivat semmonen avaruussukkula ja veivät tilaa liikaa. Ihan hyvin ovat viihtyneet vierekkäin pienemmissäkin vaunuissa.
double decker on yleinen nimitys niistä Lontoon punaisista kaksikerroksisista busseista. Ja kai ihan yleisestikin.
Olin ihan varma että kysyt eikö mistään saisi doubledeckeriä?
Mä luulen, että tuossa tulisi ongelmaksi painopiste ja tila. Peräkkäin olevissa, joissa kasvot ovat toisiaan kohti, tulee etummaisen lapsen paino tosi eteen vaunuissa ja niitä olisi hyvin raskas nostaa esim. bussiin tai vain rotvallin reunan ylitse. Toisekseen, koska jalat tarvitsevat tilaa, eikä niitä saisi lomitettua toisen lapsen penkin alle, rattaista tulisi tosi pitkät ja hankalat monessa tilanteessa.
Vieretysten ollessa toi tilaongelma taas aiheuttaisi niin leveät vaunut, että niiden käyttäminen olisi hankalaa, kun ei pääsisi kassoista läpi kaupassa ja todennäköisesti ottaisi kiinni jo ihan kotioveen.
1-2-vuoden ikäerolla, niin siinähän ne vauva ja uhmis kivasti tsättäilis. Joo-o.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/448-moni-lapsi-istuu-vaunuissa-vaarinpa…
En nyt tarkoittanut juttelulla keskustelua päivän polttavista uutisaiheista, vaan kommunikointia lapsen tasolla. Luepa toi linkin juttu.
pidän itse 1-vuotiastani kasvot minuun kohti, koska on helpompi kommunikoida.
Minulla on myös kokemusta sisaruksista 1,5-vuoden ikäerolla ja harvoin olivat rattaissa molemmat yhtä aikaa hereillä, saatika että olisivat kommunikoineet keskenään. Isommat lapset sitten usein nahistelevat tai uhmis kiusaa vauvaa.
Tai näin meillä ja tutuillani on ollut.
haittaakaan olisi, paitsi usein lapset kaipaavat sitä omaa rauhaa. Tuo fysiikka vain sanelee ne ehdot.
joissa lapset sai istumaan naamat vastakkainkin. Vuonna 1990 sellaisia sai ihan kaupasta.
Olivat kyllä tosi pitkät ja jämäkät ja painavat mutta siihen aikaan lasten kanssa ei tullutkaan harrastettua mitään kauppakeskuksissa pyörimistä. Kauppaan mennessä rattaat jätettiin jopa ihan kaupan ulkopuolelle parkkiin ( ei asuttu Helsingissä)
En muista mallinimeä,teräsrunkoiset isot rattaat, istuinosat sai käännettyä
sellaset rattaat, joissa istuttiin pikkuveikan kanssa naamat vastakkain :)
..linkin luettuani sain lisävakuutta omalle kokemukselleni. Meillä reilu 1v lapsi,ja istuu aina tosi "nätisti" rattaissa,kasvot työntäjään päin. Siinä matkatessa jutellaan lapselle,selitetään mitä tehdään,mihin mennään jne. Musta on myös kiva nähdä lapseni koko ajan,esim jos nukahtaa,mitä touhuaa jne. Ikinä lapsi ei venkoile,pyöri,yritä kiivetä pois tms. Sitten kun omat rattaat oli rikki ja lainaks saaduissa matkarattaissa ei saanu vaihdettua suuntaa vaan lapsi oli kasvot menosuuntaan niin oli selkeästi levottomampi eikä viihtynyt rattaissa kuten yleensä.
Mutta tuplien "kasvot vastakkain"-asettelu tosiaan varmaan tekis rattaista väkisin epäkäytännöllisen isot. Ja kyllähän lapset niissä vierekkäin-rattaissa pystyy keskenään touhuamaan. Kaverini kokemus oli että pienellä ikäerolla olevien taaperoiden "on the road-riitely" loppui lähes kuin seinään kun he hankkivat peräkkäin istuttavat rattaat..
http://barnvagnsguiden.se/index.php/Inglesina/Dubbelvagn/4-hjuling/Duov…
Olivat ihan kätevät
mutt ne taitaa tulla myyntiin vasta keväällä
etummaisen istuimen sai käännettyä selkä menosuuntaan. Aika usein ne olikin siten. Lapsilla ikäeroa 2v.
ei voisi olla kerroksittain istuttavia. :)
näin jatkuvan :D
Olin ihan varma että kysyt eikö mistään saisi doubledeckeriä?