Mä niin aion istuttaa nuo tytöt teini-ikäisinä katsomaan 16 and pregnant ja..
Teen mom digiboxilta; monta tuntia peräkkäin kunnes on kristallin kirkkaana se, että teininä ei raskauduta!
Poikakaveri voi jättää, bileet kiinnostaa, kaverit hylkää (kun ei ole enää niin paljoa yhteistä), koulunkäynti jää jne. jne. jne.
Kommentit (33)
läheiset välit lapsiinne vaikka he vaikuttaisivat kuinka siltä että ei kiinnosta. Nimenomaan teini-iässä he kaipaa eniten vanhempiaan. Uskokaa pois.
urakeskeisistä perheistä tulevat tyttäret ovat näitä ongelmatapauksia. Ympäriämpärinaiskentelu on ihan normaalia ja sukupuolitaudit sekä vahinkoraskaudet samoin.
Ongelmaperheessä on riittävästi ongelmia ja uraperheissä ei taasen ole aikaa lapsille, tökätään vain sata euroa rahaa.
oli meillä kyläilemässä. Sanoi kyllä ettei paljoo kiinnosta enää tuon jälkeen seksi:D
Musta tuo olis ihan hyvä ohjelma kouluissakin näyttää ja siitä keskustella
Minkä takia nuoret äidit ja isät eivät voisi olla täysin fiksuja ja vastuullisia vanhempia? Sain lapsen juuri 17 vuotta taytettyani, ja väitän että ikäni ei vaikuttanut kykyyni olla äiti yhtään mitenkään. Parisuhde oli/on vakaa, yliopistossa voi opiskella aitiydesta huolimatta ja omakotitalokin saatiin ostettua alle 25- vuotiaana. Lapselta tai hänen pienemmilta sisaruksiltaan ei ole koskaan puuttunut mitään.
En siis voi käsittää mistä noin hysteeriset ennakkoluulot teinivanhempia kohtaan syntyvät! Tunnen muutamia, ja vanhempia he ovat siinä missä muutkin hyvine ja huonoine puolineen.
Minkä takia nuoret äidit ja isät eivät voisi olla täysin fiksuja ja vastuullisia vanhempia? Sain lapsen juuri 17 vuotta taytettyani, ja väitän että ikäni ei vaikuttanut kykyyni olla äiti yhtään mitenkään. Parisuhde oli/on vakaa, yliopistossa voi opiskella aitiydesta huolimatta ja omakotitalokin saatiin ostettua alle 25- vuotiaana. Lapselta tai hänen pienemmilta sisaruksiltaan ei ole koskaan puuttunut mitään. En siis voi käsittää mistä noin hysteeriset ennakkoluulot teinivanhempia kohtaan syntyvät! Tunnen muutamia, ja vanhempia he ovat siinä missä muutkin hyvine ja huonoine puolineen.
vaan sinulle. Oliko tämä joku mainospuhe omasta äitiydestäsi? Miksi tarve todistella että olet hyvä äiti? Miten omakotitalo vaikuttaa hyvänä äitinä olemiseen millään lailla?
noi sarjat tulee? onks netissä?
T: tytär lähestyy teini-ikää!
Sillä en tajunnut mikä meissä teiniäideissä niin kauhistuttaa, ja miksi kuvitellaan että jollain tv-ohjelmien katsomisella olisi/pitäisi olla vaikutusta yhdenkään teinivanhemman elämään. Oikeastiko te kuvittelette, että tv-sarjat (edes tosi-tv) on totta?
Minä itse, mieheni ja useat kaverini sen sijaan olemme ehkä jopa hyötyneet teininä/nuorena vanhemmaksi tulosta. Se on toiminut loistavana kannustimena elämässä. Tottakai olen ylpeä saavutuksistani ja äitiydestäni! Elämäni on paremmalla mallilla kuin useimpien lapsettomien samanikäisten. Haluaisin, että etenkin teinien vanhemmat tajuaisivat, että lapsi ei todellakaan ole este millekään. Kyllä se teini elämässään pärjää joka tapauksessa, jos on pärjätäkseen.
Ja se omakotitalo nyt oli vaan esimerkki elintasosta, tarkoituksena kumota ennakkoluuloja teinivanhemmista jonain sosiaalitoimiston elätteinä.
Sillä en tajunnut mikä meissä teiniäideissä niin kauhistuttaa, ja miksi kuvitellaan että jollain tv-ohjelmien katsomisella olisi/pitäisi olla vaikutusta yhdenkään teinivanhemman elämään. Oikeastiko te kuvittelette, että tv-sarjat (edes tosi-tv) on totta?
Minä itse, mieheni ja useat kaverini sen sijaan olemme ehkä jopa hyötyneet teininä/nuorena vanhemmaksi tulosta. Se on toiminut loistavana kannustimena elämässä. Tottakai olen ylpeä saavutuksistani ja äitiydestäni! Elämäni on paremmalla mallilla kuin useimpien lapsettomien samanikäisten. Haluaisin, että etenkin teinien vanhemmat tajuaisivat, että lapsi ei todellakaan ole este millekään. Kyllä se teini elämässään pärjää joka tapauksessa, jos on pärjätäkseen.Ja se omakotitalo nyt oli vaan esimerkki elintasosta, tarkoituksena kumota ennakkoluuloja teinivanhemmista jonain sosiaalitoimiston elätteinä.
omista asenteistanne esiteineille niin pahimmassa kuohunnassa sit tekevät uhmassaan ihan päinvastoin kuin opetatte
ja kauhutarinat ja painottaa että meillä ei hyväksytä aborttia. Joten ehkä he tulevat miettimään kannattaako seksiä harrastaa jos ei kykene vanhemmuuteen.
Yksi katsoo, että ei ikinä noin, toinen ajattelee, että ai jaa noinkin voisi tehdä.
Ja etenkin nuori nainen (tyttö), jolla ei vielä ole tarpeeksi elämänkokemusta tietääkseen, ettei se rakkautta vannova poika aina ole tukena ja kantamassa vastuutaan seksin jälkeen - miehelle ja pojalle se on kuitenkin kaikki niin paljon helpompaa, kun ei mahdolliset muutokset tapahdu omassa kehossa. Vastuu ei myöskään ole niin konkreettinen.
Tästäkin on hyvä puhua avoimesti kotona, ja todellakin kasvattaa tyttöjä tunnistamaan aitoa (pyyteetöntä) rakkautta.
Ap.