Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla avainta vanhempiesi luokse?

Vierailija
13.01.2011 |

Jos on, niin missä tilanteissa käytät sitä?

Jos ei, niin koska olet siitä "luopunut"?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hakemassa postit ja kastelemassa kukat kun äiti on lomamatkalla. Muuten en sitä käytä. Tietysti se on hyvä olla senkin takia jos äiti sattuu unohtamaan avaimen kotiin lähtiessään ulos.

Vierailija
22/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittavat mielensä jos olen sen unohtanut kotiin kun menen kyläilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samassa naulassa aitassa se on roikkunut jo vuosikymmenet, eli pääsen aina tarvittaessa sisään. Matkaa tosin on yli 300 kilometriä, eli en yleensä tee yllätysvierailuja.

Vierailija
24/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin käytä niitä, kun ovat aina kotona kun käyn, mutta saisin käyttää avaimiani ja mennä vaikka eivät olisikaan kotona.

Vierailija
25/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän avainta mm. kun käyn vanhempieni lomamatkojen aikana hoitamassa heidän kissojaan ja kastelemassa kukkiaan. Ja voisin käyttää koska vaan minua huvittaisi mennä vanhempieni luo oleilemaan, tosin heidän kotona ollessaan ei tarvitse, koska ulko-ovi ei ole silloin lukossa.

Vierailija
26/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä omien että appivanhempien luo. Ovat usein matkoilla niin käydään kukkia kastelemassa ja posteja tyhjentämässä laatikosta sisälle. Muutoin ei avaimilla mennä. Lisäksi mulla on oman mummoni avain. Unohtelee usein omat avaimensa sisään ja kun me asutaan nykyään lähimpänä isomummoa, niin yksi vara-avain on mulla. Käyn myös viikottain ruokakaupassa mummon puolesta ja vien ruuat sisälle asti, jos ei satu olemaan kotona. Näin tehty jo monta vuotta.

Vierailija
27/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kyllä turhaa raahata aina mukana, mutta toisaalta en muista ottaa sitä mukaankaan jos ei ole. Vanhemmat haluavat että minulla on avain kaiken varalta, että jos sattuu joku onnettomuus, sairaskohtaus tai jos heidän ollessaan matkoilla pitää käydä.

Vierailija
28/51 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut sitä käytettyä kovinkaan usein, vanhemmilla on vara-avain, jonka paikka on tiedossa.

Vanhempani asuvat suht lähellä vähän omaa kotikaupunkiani isommalla paikkakunnalla, jossa käyn suht usein. Saatamme esim. viedä koiran heille hoitoon siihen aikaan kun muut ovat töissä ja koulussa, ja jatkaa sitten matkaa eteenpäin.

En ole itse koskaan asunut kys. talossa, joten avain ei ole mulle mitenkään "jäänyt".

Vierailija
29/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käytän.

Vierailija
30/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuttaneet pois mun lapsuudenkodista, joten "luopunut" olen jo aikoja sitten. Todennäköisesti silloin, kun muutin pois kotoa satojen kilometrien päähän.

Nykyään mulla taas on heidän avaimensa, koska asumme suht lähekkäin. Aika harvoin sille on käyttöä, kun yleensä vierailemme vain silloin, kun he ovat kotona, mutta joskus ollaan esim. käyty viemässä koira heille hoitoon, kun ovat olleen töissä.

Vierailija
31/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä luonnollisesti silloin, jos olemme heillä kylässä (asuvat kaukana ja olemme siksi aina vähintään kaksi yötä kyläilemässä kerrallaan) ja kuljen ovesta.

Heillä puolestaan ei ole meidän avainta, mutta kun tulevat kylään, annamme vara-avaimen käyttöön kyläulyn ajaksi (myös aina yökyläily matkasta johtuen)

Vierailija
32/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole omaa avainta, mutta tiedän vara-avaimen paikan. Käytän sitä silloin, kun porukat on matkoilla ja käyn kasteleen kukat ja vien postin. Tai jos meen kylään yllättäin ja eivät ole kotona.

Vierailija
33/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yhteinen jonka paikan jokainen tietää. Ei minulla ole omaan kotiinkaan avainta, kaikki käyttävät yhtä ja samaa, luultavasti sen tietää koko kylän väkikin.

Vierailija
34/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole koskaan ollut avaintakaan

Vierailija
35/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen jo 48 v ja asutaan eri maissa

en luovu ikinä

Vierailija
36/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille on, käytän sitä ihan kylään mennessä oli äiti sitten kotona tai ei.

isälle ei ole, en mene sinne koskaan varoittamatta tai kun isä ei ole kotona.

Vierailija
37/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sillä tekisin? Tiedän heidän avainpiilonsa kyllä, lapsenikin tietävät sen.

Mutta en ole ikinä joutunut sitäkään käyttämään. Yksi lapsista meni kerran koulusta suoraan tyhjään mummolaan avainpiilosta ottamallaan avaimella kun myöhästyi koulubussista ja joutui odottelemaan kyytiä kotiin.

Vierailija
38/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloon, jossa en ole edes koskaan asunut. On heidän vara-avaimensa ja käytän sitä kun matkustelevat, postista ja kukista huolehtimiseen ja tarvittaessa muulloinkin, jos jotain tavaraa on jäänyt tms.

Vierailija
39/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei siis enää asu lapsuudenkodissamme. Enkä mä ole äidin nykyiseen kotiin koskaan mennyt omilla avaimilla.

Vierailija
40/51 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat asuvat sen verran kaukana, että kylässä ollaan pari päivää. Kuljen ovista avaimilla kylässä ollessa.

Yllätysvierailuja en tekisi tai menisi avaimilla sisään vaikka asuisimme lähempänäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän