Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä sossulta jotakin?

Vierailija
13.01.2011 |

Lastensuojelu ei ole alaani, mutta siitäkin hitusen tiedän.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kiinnostaa minua, että jos ei kerran vaatteita näille maahanmuuttajille erikseen myönnetä, miksi sitten mm. Helsingissä tekstiilikeskuksessa, mistä itse hain tekstiilipaketin, muuttaessani omilleni avioeron tiimoilta, oli rekit täynnä kaapuja ja siellä oli maahanmuuttajanaisia samaan aikaan niitä valikoimassa itselleen?

Vierailija
142/144 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on niin paljon näitä tietämättömiä kyselijöitä, että ehkä tästä ketjusta saisi hieman valaistusta nytkin, jos vaan suodattaa nuo epäasialliset jutut välistä (siis kommentoijien, ei tämän sossun).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on minua yli 20 v vanhempi ja tarvitsee päivittäis apua esim. peseytymisessä, pukemisessa (sukkien laittaminen jalkaan), ei pysty kantamaan mitään jne. Mitä mahdollisuuksia minulla vaimona on saada jotain omaishoitajakorvausta? Paljonko? vaikuttaako korvaus omaan ansiosidonnaiseeni kun olen työtön? Entä jos saan itse työkyvyttömyyseläkettä niin vaikuttaako omaishoitajatuki siiihen?

Vierailija
144/144 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on minua yli 20 v vanhempi ja tarvitsee päivittäis apua esim. peseytymisessä, pukemisessa (sukkien laittaminen jalkaan), ei pysty kantamaan mitään jne. Mitä mahdollisuuksia minulla vaimona on saada jotain omaishoitajakorvausta? Paljonko? vaikuttaako korvaus omaan ansiosidonnaiseeni kun olen työtön? Entä jos saan itse työkyvyttömyyseläkettä niin vaikuttaako omaishoitajatuki siiihen?

Omaishoidontuki ei kuulu toimeentulotukeen, vaan se on erillinen tuki (http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/sosiaalipalvelut/omaishoi…) ja kunnasta riippuu, mikä taho tai virasto siitä vastaa. Usein se on vammaissosiaalityö, jolle ei siis kuulu toimeentulotuki. Tuosta linkistä löydät paljon suoria vastauksia.