Syömisestä, kuinka usein pitää syödä?
Miksi sanotaan että pitää syödä xkertaa päivässä ja vielä välipalat.
Myönnän olevani läski mutta taas kerran laihdutan ja silloin syön 3-4xpäivässä.
Aamulla klo 8 söin palan ruisleipää, voimariinisipaisulla ja etikkakurkulla, yhden munan munakas, 10kpl viinirypäleitä, mandariini ja kuppi kahvia.
Äsken 12.30 söin pakastevihannespussin yhdellä munalla, kaiketi munakas.
Aikaisemmin ei ollut nälkä ja nyt pärjään varmasti klo 17 tällä syömisellä, silloin syön jotain tavallista kotiruokaa, katsotaan mitä kaupassa on tarjouksessa, luultavasti ostan lohta kun se on ainoa kala mitä nykyisin tuntuu kohtuu hinnalla saavan, ehkä perunamuusia ja kermaviilikastiketta, salaattia en vielä tiedä millaista.
Tuolla pärjään aika pitkälle iltaan jolloin syön ehkä hedelmän tai voileivän ja hedelmän ja kupin teetä. Voi myös olla että väsyn ennen nälkää sillä tänään on aika kiireinen päivä ja iltapala jää syömättä.
Eli syön kenties 3xpäivässä, miksi se olisi väärin?
Pitäisikö minun syödä useammin vaikka ei ole nälkä?
Kommentit (4)
Ja bmi on 19.
Yleensä syön tähän tyyliin:
Aamupala klo8 mysliä, maitoa, marjoja ja kuppi kahvia
Välipala klo10 Kaksi ruispalaa, päällä juustoa, margariinia ja kurkkua
Lounas klo13 lihaa tai kalaa 60g ja pastaa tms 1dl, tomaatti tai 10cm viipale kurkkua, ruisleipäviipale juustolla ja margariinilla, 2dl maitoa
Päivällinen klo16 lihaa tai kalaa n. 100g, pastaa tms 1,5dl, salaattia 2dl, maitoa 2dl
Iltapala klo19 Ruisleipäviipale juustolla ja margariinilla x2, tomaattia, joku hedelmä, porkkana
Jos vielä hiukoo niin toinen iltapala, vähän pienempi kuin aiempi mutta samoilla aineksilla.
Lisäksi juon pari litraa vettä päivässä.
minulla on kokoajan tarve syödä ja koko päivä menee naposteluksi. ja paino nousee.
ap
Olisi hyvä syödä ainakin jotain 3-4 h välein (etenkin laihduttavien). Näin minulle kertoi ravitsemusterapeutti (kun söin milloin sattui). Näin verensokeri pysyy tasaisempana koko päivän. Minulle epätasaiset syömiset toivat kamalat päänsäryt.
Itsekin pärjäisin aamiaisella myöhäiseen iltapäivään, mutta silti syön puolilta päivin jotain pientä jos ei ole nälkä. Ihan vain jogurtti tai leipäviipale tai vaikka banaani/mandariini.
aamupala: leipä ja kuppi kahvia
lounas: norm. kotiruokaa tai nuudelia
välipala: leipä, karjalanpiirakka tms. ja kahvi
päivällinen: norm. kotiruoka
iltapala: sama kuin välipala, usein myös herkuttelen esim. pizzalla tms.
mulla paino putoaa vaik en edes syö kovin kevyesti. aikasemmin söin millon sattuu ja paino nousi helposti. tärkeintä on pitää kiinni ruoka-ajoista ja siitä ettei syö paljoa kerralla.