Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylemmän AMK-tutkinnon suorittanut korkeasti koulutettu mielestäsi?

Vierailija
13.01.2011 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluna se, että amk-koulutus nyt ei vaan ole kovin korkeatasoinen :) Itselläni siis sekä amk- että yliopistokoulutus.

Että maisterin tutkinto oli vaan läpijuoksua, ammattikorkeakoulu vaati paljon enempi...

Ja tuttavani kävi maisteriksi kahdessa vuodessa, AMK:ssa se ei onnistuisi mitenkään..

Vierailija
22/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkean englannin kielinen nimi on mielestäni varsin kuvaava (kuvaavampi kuin suomen kielinen) eli "university of applied sciences"



AMK:ssa keskitytään siihen itse tekemiseen ja yliopistoissa sitten tuotetkehitykseen.



Rakennuspuolella hyvä esimerkki Yliopistosta tulee arkkitehti, jolla kosketus pinta todellisuuteen on aikalailla häilyvä. AMK:stä sitten tulee ne insinöörit ja rakennusmestarit, jotka muokkaavat arkkitehdin vision toteuttamiskelpoiseksi ja rakennusmiehet sitten heiluttavat vasaraa.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkean englannin kielinen nimi on mielestäni varsin kuvaava (kuvaavampi kuin suomen kielinen) eli "university of applied sciences" AMK:ssa keskitytään siihen itse tekemiseen ja yliopistoissa sitten tuotetkehitykseen. Rakennuspuolella hyvä esimerkki Yliopistosta tulee arkkitehti, jolla kosketus pinta todellisuuteen on aikalailla häilyvä. AMK:stä sitten tulee ne insinöörit ja rakennusmestarit, jotka muokkaavat arkkitehdin vision toteuttamiskelpoiseksi ja rakennusmiehet sitten heiluttavat vasaraa.

Tämä keskustelu ei johda mihinkään.

Esimerkiksi Otaniemen tutan paperit vaan on kovemmat kuin minkä tahansa insinööritehtaan primuksen paperit. Elämä on.

Vierailija
24/27 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen määritelmän mukaan; ”korkeasti koulutetuksi luetaan henkilö, joka on suorittanut vähintään opistoasteen tutkinnon”. Luotan mieluummin virallisiin määritelmiin, kuin mututuntumaan.

Vierailija
25/27 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkean englannin kielinen nimi on mielestäni varsin kuvaava (kuvaavampi kuin suomen kielinen) eli "university of applied sciences"

Amis ei muutu yliopistoksi vaikka sitä kuinka alettaisiin sellaiseksi kutsumaan. AMK-tutkinnot ovat entistä opistotasoa, eikä nimen vaihtaminen auta siinä yhtään.

Sori nyt vaan. Jos haluat olla korkeasti koulutettu, niin mene oikeaan yliopistoon, ongelma ratkaistu.

Koko AMK-pelleily lähti aikanaan siitä, että yritettiin keinotekoisesti nostaa kansakunnan koulutustasoa. Saataisiinhan siinä suomalaista 90% tohtoreiksi, jos päätettäisiin huomenna, että peruskoulun päättötodistusta kutsutaankin yhtäkkiä väitöskirjaksi. Mutta ei se todellisuutta muuta miksikään.

En ymmärrä, miksei opistotutkintoa voi arvostaa sellaisenaan, miksi pitää teeskennellä olevansa jossain mukayliopistossa? Itsetunto-ongelmia?

Tää on samaa "haluan kunniaa asiasta, jota en oikeasti ole omakohtaisesti ansainnut" -sarjaa kuin ihmiset, jotka syövät kalaa ja haluavat silti kutsua itseään kasvissyöjäksi. Ei. Siis ei.

Vierailija
26/27 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, mutta ei akateemisesti koulutuettu.

Ylempi amk-tutkinto on master degree tasoa. Siis täsmälleen samaa kuin dippainssit ja maisterit.

Se ei tee siitä siltikään akateemista koulutusta. Akateemisen koulutuksen saa yliopistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä ole mitään mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi