Mikä on sopiva paino 168cm naiselle?
MIstä tietää että on liikaa painoa; onko se kilomäärä, vaatekoko vaiko peilikuva?
Kommentit (63)
Olin 22-30-vuotiaaksi 168/49kg,sitten 40v ...55kg ...ja nyt 57v ...70kg. Kyllä vaihdevuotisena vaikea pitää painoa alle 65kg...joutuu syömään niin paljon vähempi kuin silloin kun aineenvaihdunta pelitti. Olen silti normaali,käyn lenkillä ja sportti vartaloinen x kroppa. Kun hormoonit hiipui kehosta pois painon kanssa saa sinnitellä.rintasyövän takia ei saa kuin pienintä määrä hormoonihoitoa
Rakenteesta riippuen 55 - 65.
M29
Olen 171cm ja painan 69kg. Urheilen paljon, lihasta erityisesti jaloissa. Mutta toivoisin et paino olis 65kg. Tavoite -4kg kesään mennessä 😊
Pituus - 110 on sellainen hyvä nyrkkisääntö, silloin on normivartaloinen nainen siinä 25 % rasvoissa.
on kyllä niin ruuminrakenteesta kiinni. minä olen n. 167 cm ja olen käyttänyt enimmäkseen kokoa 38 sillonkun painoin 82kg. nyt painan vähän enemmän, mutta laihdutan painoon 70-75 ja sillon olisin aika hyvässä kunnossa ja hoikaksikin voisi sanoa. Jos painaisin sen verranku painoindeksin mukaan olisi ihannepaino, niin näyttäisin liian laihalta.
Sopivan hoikka paino olisi jotain 55-59kg mutta alle 70kg varmasti vielä ok!
Vierailija kirjoitti:
Olen 171cm ja painan 69kg. Urheilen paljon, lihasta erityisesti jaloissa. Mutta toivoisin et paino olis 65kg. Tavoite -4kg kesään mennessä 😊
Lisän vielä että käytän kokoa 36/S yläosassa, alaosa 38/M. Farkut on oltava stretch materiaalia muuten reidet ei mahdu. Jos isompi koko, vyötärö jää löysäksi.
Onko normaalia jos painan 75kg ja olen 169cm pitkä?
Ihmiset miettivät liikaa painoaan kun pitäisi mielummin miettiä vyötärönympärystä.
Joo, on yksilöllistä. oon 169 ja mulla se normaali paino on yleensä aikuisiällä ollu 50-55 välillä. Siinä painossa viihdyn ja näytän omasta mielestä sopusuhtaiselta. Laihimmillani oilen aikuisena painanut 45 kiloa. Silloin jo kylkiluut törrötti tissien yläpuoleltakin. Kauhean näköistä. Silloin ei ollut kaikki kunnossa, ilmeisesti trsessi veti mahan ruiputille ja sitä samaa stressiä kun sitten yritin vielä lievittää liikunnalla... Nyt olen lihonut ennätyslukemaani 58 ja tunnen itseni lihavaksi. Eihän mulla bmi:n mukaan ole ylipainoa, mutta näyttää ja tuntuu punkeroiselta. Mun ruumiinrakenne vaan on sellainen, ettei mahu läskiä. Kaikki muutkin perheessä on hoikkia ja siroja. Näyttää niinku oisin raskaana 3 kuulla (en ole, en ole harrastanut seksiäkään pitkiin aikoihin...). Eppäilen vähän kilpirauhastani, kun elämäntavat ei ole muuttuneet ja mulla ei ole aiemmin ollut lihomistaipumusta. Äitikään ei ole lihonut vanhemmiten. Siitä mun kilpparista on löytyny patti, mut ei ole tutkittu tarkemmin.
Tuolla pituudella paino voisi olla 56-59, ei yli 60 kuitenkaan. Toki tähän vaikuttaa jonkun verran minkä ikäinen olet ja onko yhtään lihasta.
Olen 168 cm pitkä ja painan 65 kiloa. Koen olevani sopivassa painossa. Ei ole ylipainoa eikä toisaalta tarvitse kauheasti nähdä vaivaa pysyäkseen tässä painossa. Olen terve ja jaksan liikkua sen mitä pitääkin. Hoikkuutta en jaksa tavoitella, koska en näe että se toisi mitään lisäarvoa elämääni.
Oon 168 cm ja 57 kg. Näin juuri sopiva. Mutta monelle muulle tämä olisi varmasti liian vähän, oon rakenteeltani hyvin siro eikä pahemmin lihaksia :D
Katsokaa painotaulukkoa ihmiset, ei mitään hätää..
Mä olen 169 cm. Olen ollut aina hoikka, jopa laiha. Aikuisiällä paino vaihdellut 51-57 kg välillä. Raskaana ollessanikin painoa tuli vain 8 kg, josta vauva+istukka olivat jo 4,5 kg. Loput jäi laitokselle. Nyt kuitenkin on tullut vuodessa painoa 4 kg lisää ja painankin 61 kg. Ikää 47 v. Epäilen hormonimuutosta ja aineenvaihdunnan hidastumista. Kaikki ylimääräinen tullut vyötärön seudulle. Tylsää :( Pitänee syödä vähemmän ja liikkua enemmän ja se vaatiikin asennemuutosta, sillä koskaan ei ole tarvinnut aikaisemmin vahdata syömisiä. No, on tietenkin hyvä lisätä liikuntaa tässä iässä, että lihakset pysyvät kunnossa.
Mä painoin joskus 56 ja järkytyin kun näin oman kuvani, luut törrötti ja naama oli hirveän näköinen. Olin juuri laihduttanut enkä halunnut lihoa niin aloin hankkimaan lihasta. Jokusen vuoden päästä painoin 72 kiloa ja näytin superhyvältä. Vaatekoko oli 36-38-40. Lihaksikas vartalo on haasteellinen pukea. Paksut reidet ja käsivarret, leveä selkä, litteä vatsa.
Nyt lihakset on menetetty ja vaakaa en uskalla katsoa. Lihoin viime talvena rajusti sairastumisen yhteydessä.
Tavoitepainoa minulla ei ole enkä fyysisesti enää ole sellaisessa kunnossa että lihakset palautuisi. Käyn salilla jälleen mutta kroppa ei jaksa enää, en palaudu.
Minulle riittäisi normaalipaino, en tykkää näistä laaksoista ja kukkulosta kehollani, en tunne oloa kotoisaksi.
Meidän suvun naisilla on lihasmassaa synnyinlahjana, moni painaa yllättävän paljon. Äitini on pieni rimpula, pieni pieni kuin mikä ja todella kapea vyötärö, painoi silti lähemmäs 70 kiloa.
Vähän riippuu toki ruumiinrakenteesta jne. Mutta karkeasti arvioiden 60-70 kiloa.
55kg-65kg