Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee-se-itse puhdistusaineet (myös intiimihygienia), mitä ainesosia?

Vierailija
12.01.2011 |

Aina saa naisena olla panemassa rahaa kaikenmaailman tökötteihin ja voiteisiin. Entä jos rupeisi kotikemistiksi ja tekisi itse? Ei kai se niin mahdotonta voi olla? :-)

Mitähän aineksina vois käyttää - sellaisia joita olisi helppo hankkia - joista voisi sekoitella omat shampoonsa, suihkugeelinsä, kuorintavoiteensa tms?

Ja mitä mun pitäisi tietää? Intiimihygieniaan tarkoitettujen puhdistusaineiden täytyy ainakin olla pH:lta happamahkoja, sen tiedän... Mitä muuta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ihan halpishalpis voide tms ja käytetyt kahvin porot sekaan, ja hyvä tulee! "shampooks" , tosin kuiva- sellaseks perunajauhot (ei toimi jos kovin tumma tukka) eli laitat hiuksiin, annat vaikuttaa ja harjaat pois.

Vierailija
2/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaa ja oliiviöljyä. Mä sekoitan tän valmiiksi purkkiin. Yks atoopikko kokeili kerran tätä mun kuorinta-ainetta, ja kehui, että auttoi kutinaankin. Mä käytän yleensä saunassa, mutta suihkussakin voi käyttää.

Kasvojen kuorintaan: hunajaa ja sokeria. Käsiin tl hunajaa ja sokeria. Hiero kasvoihin, anna vaikuttaa. Kastele kädet ja hiero, sokeri kuorii ihon. Huuhtele.

Hoitoaine hiuksiin: Puolet omenaviinietikkaa, puolet vettä. Pumppupullosta hiuksiin ja hiuspohjaan pesun jälkeen, huuhtele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaa ja oliiviöljyä. Mä sekoitan tän valmiiksi purkkiin. Yks atoopikko kokeili kerran tätä mun kuorinta-ainetta, ja kehui, että auttoi kutinaankin. Mä käytän yleensä saunassa, mutta suihkussakin voi käyttää.

Vierailija
4/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 rkl soodaa sekoitettuna 2,5 dl lämmintä vettä (sekoita kunnes liukenee täysin). En ole itse vielä testannut mutta löysin ohjeen netistä, ja siinä erikseen vielä painotetaan että älä muuta noita mittasuhteita!

Vierailija
5/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohjeen mukaan hoitoaineeksi soodashampoon jälkeen vesi-viinietikkaliuosta (jonka voi huuhtoa pois jos etikanhaju ahdistaa - ja ketäpä ei ahdistaisi - mutta saa sen jättääkin), muuten tukka menee tosi takkuun sillä sooda ilmeisesti poistaa rasvan hiuksista aika totaalisesti.

Vierailija
6/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimihygieniaa voi hoitaa ihan vedellä, en tunge toosaani kaupan tai omatekoisiakaan puhdistusaineita.

Vierailija
7/7 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerivahalla, esim:

0,2 dl sitruunamehua

0,2 dl vettä

1,6 dl sokeria

Ainekset kasaan ja sitten keittelet n. 15 minuuttia kunnes seoksesta tulee kullanruskeaa. Annat sen sitten hyytyä ja ennen käyttöä lämmität alle minuutin mikrossa. Levitä ihan ohut kerros iholle, paina 100% puuvillalappu päälle ja repäise myötäkarvaan irti.

http://www.eroperhe.net/keskustelu/index.php?topic=45683.0

tuolla oli pitkä ohje, en ole itse kokeillut, vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi