Kokoa paras yhdistelmä :)
Kommentit (55)
mutta nyt kun tätä ketjua liki päivittäin käy lukemassa niin tuo Aino Antonia myös on ruvennut kuulostamaan tosi kauniilta..ehkä Aino Aleksantra vie silti vielä voiton ;)!
Riippuu kyllä etunimestä... Mutta ehkä "näin vaan" kuulosteltuna Aino Aleksantra kuulostaa kivemmalta. Vaikka Antonia on enemmän "prinsessa".
Tätähän minäkin, että Aleksantra kuulostaa kivemmalta, vai onko se vain tutumpi? Jollain lailla tuo Antonia on hellyttävä. Minä muuten huomaan lausuvani sitä "Anttonia" -muodossa... Voi itku! Pohdin vaan Mira, että eikös tuo Aleksantrakin ole johdannainen Aleksanterista? Eipä sen väliä, kaunis, kaunis, kaunis nimi kaikkiaan.
Vika viikko lähdössä käyntiin ja kauheasti tehtävää, jospa se nimi tulisi sitten itsestään muun ohessa :)
mulberry ja "Peluna"
Tässä kun makustelen niin mäkin lausun "Anttonia". Jotenki istuu mun suuhun paremmin :)
H-hetki lähenee ja ajatus elää... Pohdintaa edelleen tuosta Antoniasta, että koska se eittämättä sisältää tuon Anton-nimen, niin kuinka monelle tulisi sellainen mielleyhtymä, että poikaa taisivat toivoa, jos etunimeksi laitettaisiin Laurea?
Onhan näitä joskus kuullut, että toivottiin poikaa (useammin kaiketi näin päin)ja tyttö tuli, laitetaas likalle nimeksi Petriina tai jenkeissä Georgina :)
Puku on "tuunauksessa" (laitetaan tällekin likalle oma rusetti), siivooja on käynyt, ensimmäiset ruokaostokset on tehty ja muiden mukeloiden vaatteet tarkistettu. Kasteliina vaiheessa, verhot vaihtamatta, liinat silittämättä, "pakanakummien" todistukset tekemättä jne. Jotakin puuhaa varmaan keksii ennen lauantaita, mutta yhtä kaikki, nimihän se tosiaan oli, mikä pitäis päättää :)
Olette olleet kyllä uskomattomaksi avuksi :)
mulberry ja kiljukaula (kelpaiskohan edes kolmanneksi nimeksi, kun sopis niin hyvin...)
Vauva-lehdestä poimittuna- Lisette
Ei mulla kyllä koskaan tuu mieleen noista pojan nimistä "väännetyistä" tytön nimistä mieleen, että taisivat poikaa toivoa yms. vaan ihan varmasti siksi antavat, koska mielestään juuri se nimi on kaunis sellaisenaan :)!
Huuhkaja se vaan istuksii langalla, eikä älyä mennä petiin :) Pakko oli tulla, kun huomasin saapuneita viestejä.
Lisette ei kyllä oikein iske, vaikki tykkään kyllä Liisa nimestä, tulee joku "tuote" mieleen.
Eikä kyllä mullakaan tule tuollaista ajatusta noista tytön=/ja pojannimistä itselleni, mutta joskus vaan tuntuu, että jos sitä itse miettii outoja näissä nimiasioissa, niin onneksi ei ole ainoa :D
Kaikenlaista hommaa tässä tosiaan vielä on, mutta ei kyllä kauheeta "ressiä" noin muuten. Olen itse ajatellut ottaa tavoitteeksi, että tänään on nimikortit valmiit...saas nähdä kuin käy :)
mulberry ja edelleen "Peluna"
ja yllätys, yllätys: Nimikortit on kuin onkin tehty, kaikki kannet viimeistelty ja nimet "historiikkeineen" liimattu, paluuta ei ole :D Tällä kertaa halusin ihan todella antaa tuolle miehelle vähän enemmän toimivaltaa tässä asiassa, ja hän sai nyt sitten sanoa "viimeisen" sanan ihan joka nimen kohdalla, ja täytyy sanoa, että on kaverilla hyvä maku ;)
Pihistelen kuitenkin vielä hetkisen, koska näillä linjoilla "vaanii" sellaisiakin, joille salaisuus saa vielä olla salaisuus... (*näyttää kummille kieltä* :D )
Ihanan haikea olo, mutta tällä kertaa ei yhtään sellainen "onkohan se sittenkään paras...", tiedän, että on!
mulberry ja vielä hetkisen "Peluna"
LAUREA AINO ALEKSANTRA :)
Jälleen ihastusta, hölmistystä ja peiteltyä silmien pyöritystä...no ei vaan, ihan jees kaikki taisi ottaa. Omasta mielestä tuntuu tosi ihanalta, oma prinsessatrio! Sanoinkin tänään, että hoksasin tyttöjen nimistä hauskan seikan: yksi kirjain pois ja kaikilla on ihan "tavalliset" nimet: Ilona, Erika ja Laura :)
Ainakin elnot, Aurinkoinen, Dakota ja Suvi-Tuulikki tämän yhdistelmän mainitsi, joten kiitos kannatuksesta :) Jospa sitä nyt ainakin omalta osaltaan yrittäisi tätä "saittia" pitää vähän elossa ja tulla ehdottelemaan ja kommentoimaan aina niin ihania ja yllätyksellisiä nimiä!
mulberry ja Laurea-neiti
Tuohan se kaikkein paras yhdistelmä olikin!! :)
Ihana!
Tää ainakin sai ihan spontaanin hymyn kasvoilleen nimen kuullessaan. Kaunis on
Erityisesti tykkään vanhojen nimien "uudelleenherättelystä". Meidän tytön nimi Seere on myös sellainen, ei tosin yhtä harvinainen, eikä yhtä kauan poissa käytöstä ollut.
Onnea tytölle ja koko perheelle kauniista nimestä!
Kyllä minuakin viehätti tuon nimen kohdalla se, että on tosiaan vanha nimi ja niin sanoi se tyyppi siellä nimilautakunnassakin, että hyvähän se vaan on, jos näitä herätellään henkiin ja tuodaan uudestaan ilmoille. Tosi kaunis on myös tuo Suvi-Tuulikin Seere, eipä ole aiemmin vastaan sattunut :)
Siinä on aina puolensa ja puolensa, jos antaa harvinaisen nimen, koska saattaa käydä niin, ettei se sitten kauaa harvinainen olekaan. Emrika oli ensimmäinen ainakin vrk:n mukaan, mutta olen tosi monta kertaa törmännyt siihen, että sitä ihastellaan ja muutama on todennut, että täytyypä laittaa muistiin, jos joskus itse tytön saa... Itse en pahastu, vaikka saman nimen joku muukin bongaa, onhan se tosi kaunis, mutta tiedän, että jotkut haluaisivat harvinaisen nimen pysyvän "salaisuutena".
Kaiken kaikkiaan tosi tyytyväinen olen ja saanut paljon positiivista palautetta, voi tietysti olla, ettei kukaan ole kehdannut negaa antaakaan. Minä sitten tässäkin torvi, kun sanon vähän turhankin hanakasti joskus mielipiteeni, kun nimistä on kyse :) Moni on tykännyt siitä, että huomioimme Aino-mummon nimessä, ja on kyllä itselläkin hyvä mieli siitä valinnasta. Täytynee Anissa Neimi Antonia jättää nyt sitten jemmaan, ihan varmuuden vuoksi ;)
mulberry
Aino Aleksantra parempi.. Kaunis nimi ja sointuu paremmin. Enkä ole ikinä tykännyt nimistä jotka on "johdettu" miesten nimistä. Antoniasta tulee mieleen Anton.