Kokoa paras yhdistelmä :)
Kommentit (55)
Joku muu on voinut näitäkin ehdotella.., mutta tässäpä näitä: Esme, Vendela, Vellamo, Sinea, Lilia/Lilian, Rosa/Roosa, Hertta, Vaula, Nuppu, Saga/Saaga, Milena, Minessa, Mianna, Justiina, Selma, Saima/Saimi, Juuli, Julianna, Sofianna, Selina, Seelia, Sinella, Rosanna, Meea, Sofi, Elsa, Elma, Elena, Elea, Senia, Jasna, Tiiu, Iitu, Tianella, Selena, Neelia, Eleonora, Elviira, Viliina, Minella, Mariela, Miona, Emerentia, Ottilia, Elise, Isla, Theodora, Olga, Milda, Hilda..
Löytyikö ollenkaan mieleistä nimeä? :)
Oosa Aino Aleksantra ja Oosa Neimi Aleksantra ovat molemmat kauniita! Tosin Aino Aleksantra sointuu mielestäni hiukan paremmin, kuin Neimi..
Myös Helinä Aino Aleksantra on kaunis!
Ihanaa nimiä ihanaa... :)
Kiitos prikkeliina kommentista :) Erittäin hyvä vaihtoehto, kumpikin. Toi Tianna on kanssa tosi kaunis, tulee joku jalokivi mieleen. Se oli mulla ihan varmasti jollain listalla, mutta mihin ihmeeseen hävitin? Raakkaantu ehkä jossain vaiheessa... Hmmm...
Huikean listan Mira326 olit väsännytkin :) Osa tosiaan on ollut ehdolla edellisessä aloituksessa, mutta puretaan auki listaa:
Esme: aika unisex-nimi minusta, ei istu "sarjaan".
Vendela: tykkään enemmän Ventla-nimestä. Vierasperäiset kirjaimet vähän oudoksuttaa...
Vellamo: on minusta ihan eri paria muiden lasten nimien kanssa, komea nimi kyllä.
Sinea: monille tuttuun tapaan otan esille heti käsittämättömän "5-kirjaimisuussyndrooman". Olen törmännyt "nimihakumatkojeni" varrella aivan ihaniin 5-kirjaimisiin nimiin ja vakaasti sitä mieltä, että seuraavassa elämässä kaikkien lasteni nimet on 5-kirjaimisia! Mutta nyt kun sille tielle emme ole lähteneet (lapsien nimet 4- tai 6-kirjaimisia), tuntuisi jotenkin "omituiselta" antaa sellainen nimi. Tämä nimi jotenkin "outo".
Lilia/-n: Ihan Lilja parempi.
Rosa/Roosa: ei sykähdytä.
Hertta: kaunis, perinteinen nimi. Tuo minulle kuitenkin vahvasti korttipakan mieleen.
Vaula: ei ollenkaan, jotenkin "vinkuva".
Nuppu: liian "söpönen".
Saga/Saaga: jälkimmäinen parempi, mut nuo vieraat kirjaimet...
Milena: aivan liian lähellä Milonaa.
Minessa: ei huono, mutta ei jollain lailla kauhean hyväkään.
Mianna: ihan ok, mutta liian liki Milonaa jälleen.
Justiina: tää ei minusta istu joukkoon, vaikka ihanan topakka nimi onkin.
Selma, Saima/Saimi: ihania vanhoja nimiä, mutta ei, ja 5 kirjaintakin...
Juuli: tutun tyttö.
Julianna: outo mielleyhtymä, kun tunnen yhden Juli-pojan.
Sofianna: ja pitkä puistatus! Ihan kamala nimi Sofia (puudelin nimi on Fifi), josta on keksitty väännöksiä, ei mulle.
Selina: tää on kaunis, mutta mua vaan jotenkin häiritsee tuo liika samankaltaisuus Milonan kanssa.
Seelia: tää olis huippukiva, mutta tuolla nimen keskellä on Eeli ja se tuntuu minusta vähän höhlältä, vaikkei niitä sisarusten nimiä yhdessä aina käytetäkään.
Sinella: tulee mieleen posti ja mustelma???
Rosanna: tämäkään ei ole oikein hyvä, mutta ei huonokaan.
Meea: ei istu tämäkään minusta porukkaan.
Sofi: ei tarvinne sanoa mitään.
Elsa, Elma: hurmaavia, vanhoja nimiä, mutta ei istu ei.
Elena: puuttuu jotain...1 kirjain?
Elea: mitäänsanomaton.
Senia: Ksenia parempi, mutta se taas tökkää totaalisesti sukunimen kanssa.
Jasna: ei
Tiiu, Iitu: toisen nimen oloisia nimiä.
Tianella: liian "laitettu".
Selena: tämäkin ihan ok, ei niin kiva kuin Selina, mutta edelleen liikaa samaa Milonan kanssa.
Neelia: tästä tykkään ja listoilla oli taas johonkin asti, mutta tuollakin keskellä tuo Eeli...
Eleonora: ihan kaunis, mutta jotenkin hankala käytössä.
Elviira: tuo viira -loppuliite häiritsee. Kellä viiraa ja mistä?
Viliina: yhdellä iillä kivempi, oli varsinkin tolla nelosella pitkään listoilla, veikeä ja ihana. Edelleen kärsin siitä, kun on niin paljon samaa tuon yhden tytön nimen kanssa ja lisäksi hieman Vili -nimi himmentää.
Minella: ei huono, mutta ei hyvä :(
Mariela: kauniita ovat monet Mari-alkuiset nimet, vaan miehen exän mukaan ei huvita lasta nimetä.
Miona: liki kopio tiedätte kyllä kenen nimestä.
Emerentia: hankala ja jotenkin liippaa puolestaan tuohon Emrikaan liikaa.
Ottilia: tästä tulee eräs kotipuolen sanonta mieleen jostain käsittämättömästä syystä :)
Elise: en tykkää, Elissa oli listoilla aluksi.
Isla: tämä on kaunis! Jossain vaiheessa ajattelin, että olis ihana tyttötrio: Oosa, Alva ja Isla :) Kakkosnimivaihtoehtona ollut varmaan jokaisen kohdalla, mutta jäi varmaan nyt tuon "sukuasian" vuoksi unhoon. Sopisi kyllä ihanasti esim. Laurea Isla Heleena.
Theodora: ei, on maskuliininen ja vieraita kirjaimia ja hankalan oloinen käytössä.
Olga, Milda, Hilda: viisikirjaimisia ja vierailla kirjaimilla vielä...
Hiukan kallellaan samaan suuntaan minäkin, että tuo Aino Aleksantra soljuu paremmin kuin Neimi Aleksantra. Neimin perään istuu minusta paremmin Antonia kuin Aleksantra... Ja Helinä mulla edelleen vahvasti mukana, vaikka kuten joku jo aiemmin niin hyvin sano, että olis aika "normaali" nimi noiden siskojen seassa.
Mutta edellen kiitos hienoista ehdotuksista ja lisää saa ihan vapaasti laitella :)
mulberry
Annabeata/Annabella
Anastasia
Alessa/Alessia
Astrid
Adaliina/Aadaliina//Adeliina
Adanna
Adina
Amalie/Amalia
Aniela
Anella/Anilla
Annastiina
Aurelia
Aralia
Meretta
Niia/Viia
Nitta/Netta
Nyt enemmän mietin noita nimiä ja Oosa on edelleen suosikkini.. ja Neimi on jäänyt päähän pyörimään joten äänestän sittenkin Oosa Neimi Aleksantraa! (Santra paljon parempi kuin Sandra!) Tyttö on ihan nimen "näkönenkin" :)
Oon ite tällänen nimifriikki.. Menee jo harrastuksena ;D
Ei ole Oosa Ainon ongelmaa peräkkäisistä a-kirjaimista tai molempien samanpituisuudesta eikä Neimi Aleksantran liiallista erkoisuutta.
Ja Aunetasta vielä: Itseäni hämää ihan samoin tuo "ilman Aunea" -merkitys siinä, vaikka muuten onkin tosi kaunis nimi. Eli ei mitenkään outo ajatus tuo.
Helinä Aino Aleksantra on nimi yhdistelmistä mun mielestä paras, mutta onko Helinä liian "tavallinen" sisarusten 1. nimiin verrattuna?
Anissa Aino Aleksantra ja Laurea Aino Aleksantra on aika tasavertaisia, kivoja nimiä molemmat :)
Oosasta mulla tulee väkisinkin mieleen, että joku on kirjoittanut Oonan tai Roosan väärin.
Ja eikun kimppuun...
Annabeata/-bella: en tykkää, jotenkin ylihempsuja...
Anastasia: Emrikan 3.nimi.
Alessa/Alessia: tulee mieleen punaiset alennushintalaput...
Astrid: kaunis, mutta meidän ruåttalainen sukunimi tekee sitten ruåttalaisen kokonaisuuden :)
Adaliina/Aadaliina/Adeliina: ei oikein nuo vierasperäiset edelleenkään oikein lähe, Adeliina paras näistä, mutta Adalmiina minusta kauniimpi.
Adanna: ihan kuin joku tuotemerkki.
Adina: ei...
Amalie/Amalia: tulee taas mieleen se laulu Amalia-kärpäsestä...
Aniela: tämä ei paha, mutta meneekö vähän kieli solmuun?
Anella/Anilla: minulle tulee äidinkielellisesti vaikeuksia näiden kanssa. Toinen on synonyymi pyydellä -sanalle ja toinen on omistusmuodossa.
Annastiina: en tykkää.
Aurelia: ollut ehdolla 3. nimeksi, mutta ehkä Milonalla oleva Aurora on kuitenkin liian lähellä.
Aralia: kirjoitusvirheinen Arabia...
Meretta: ei oikein iske.
Niia/Viia: jotenkin "kituvia" nimiä...
Nitta/Netta: töksähtäviä ja viisi kirjainta...
Santra todellakin minustakin parempi, jotenkin kotimaisempi. Tuo valitsemasi nimiyhdistelmä on joo tosi ihana...myöskin!
Nimet on tosiaan pyörinyt päässä, varsinkin viime aikoina, mutta seuraan kyllä muutenkin tosi ahkerasti lehdistä ym. nimiä. Luen kuolinilmoituksia ahkerasti, ja sieltä bongaa usein ihan aarteita. Myös kävely hautausmailla tuo kummasti lisävaloa nimiasioihin.
-mulberry-
Oosa Heleena Aleksantra. Siinä suvun nimi tuo Heleena, vaikkakin olis sitten taas minun puolelta...
Minulla ei niinkään tulee Oosasta mieleen Oona tai Roosa, mutta aina mietin, että vääntääkö joku sen sitten Toosaksi ja edelleen tuon meidän sukunimen kanssa tulee helposti mieleen kun kuulee Åsa...
Ja Helinä on tosi suloinen, mutta tosiaan siinä mietityttää sen "istuminen" näiden muiden sekaan.
Kiitos "äänistänne" :)
mulberry
kaunein olisi:
Oosa Neimi Aleksantra
toiseksi tulisivat:
Anissa Neimi Helinä
Helinä Neimi Aurelia
Muistan tosiaan, että tuokin nimi on matkassa ollut pitkään, Milonan nimilistoilla jo aikanaan. Silloinhan ensin etsiskelin 4-kirjaimista nimeä, kun ajattelin, että se olisi "se yhdistävä tekijä" lasten nimissä, mutta kun ei sopivaa tuntunut löytyvän, aloin katsella muita, ja yllättäen juuri 6 tai enemmän kirjaimia olevat nimet miellyttivät eniten. Vieläkin muistan, että "loppusuoralla" oli neljä nimeä: Malena, Mimosa, Milona ja Miitta :), joista mukamas valittiin Malena, mutta koko ajan minua häiritsi joku ja oli tunne, ettei se oikein istu...Kaksi tuntia ennen ristiäisiä isäntä sanoi, että tehdään siitä kuitenkin se Milona. Helpotti heti, enkä ole kyllä katunut kertaakaan, että vaihdettiin.
Kerrotaan nyt sitten Emrikankin osalta, että silloin "loppukilpailussa" oli Melissa, Sarlotta, Emrika ja Santra. Emrika oli hienoisesti mun suosikki ja Melissa isännän, kun siis oli torpedoinut sen Santran sitten siltä erää kommenteillaan :) Äänestettiin ihan koko perheen voimin ja Emrika voitti 3-2. Silloinkin tuntui, että se vaan ehdottomasti on se paras, vaikka kaikki kauniita olivatkin. Melissassa silloinkin mietitytti tuo kova "suhina" sukunimen kanssa. Lopullinen päätös silloin sinetöitiin noin tuntia ennen ristiäisiä, että meinas pikkasen tulla kiire nimikorttien kanssa :) (olen tehnyt kaikkien lasten ristiäisiin koristellut kortit, joissa kerrotaan kunkin nimen historiaa tm. taustatietoa ja nimipäivä tai se, milloin sitä voisi viettää, vieraat ovat voineet sitten ottaa mukaansa muistoksi)
Ristiäisiin enää vajaat kaksi viikkoa...vielä vaan ajatelmia kehiin :)
mulberry ja "Peluna"
Vaihteeksi otan kantaa, tai oikeastaan äänestän noista teidän perheen nimirimpsuista :D
Anissa Neimi Antonia
Anissa Neimi Aleksantra
Laurea Aino Aleksantra
Oosa Neimi Aleksantra
ja lisään Oosa Neimi Antonia ja Oosa Aino Antonia
:D
Mun on pakko sanoa tuosta Oosasta, että mulla tulee just Oosa-Toosa mieleen.. lempinimimäinenkin.
Ihmettelen, että saa kuitenkin noin paljon kannatusta.
Ei omaan korvaani kuulosta ollenkaan yhtä sopivalta sisarusten nimiin kuin esim. Laurea.
Toisten nimien osalta onkin sitten kinkkisempi juttu, ei Laurea mikään helpoin yhdisteltävä olekaan.
Laurea Aino Heleena/ Antonia/ Aleksantra kaikkikkin kauniita, mutta hiukan minua hämää Ensimmäisen nimen päättyminen toisen nimen alkukirjaimeen, ei oikein tule selkeää eroa nimiin. Laurea Neimi Aleksantra taas on hiukan liiankin erikoinen.
Miltä tuntuisivat nämä:
Laurea Neimi Helinä
Laurea Neimi Melissa
Laurea Oosa Heleena (taisi olla esillä ennenkin)
Laurea Hele Aleksantra (Hele mukailtu Heleenasta)
Ilahduttavan paljon kommentteja ja kannanottoja onkin taas satanut, ja jälleen ajatuksia heräilee...
Muutama hiuksenhieno suosikki on joukosta ehkä valikoitumassa, ja luonnollisesti pientä eroa on miehen ja minun näkökannoissa, mutta muusta olisinkin ollut lähinnä hämmästynyt :) En nyt puhu vielä "nimillä", ettei vaikuta kenenkään mielipiteeseen, mutta mukava huomata, että nämä yhdistelmät ovat miellyttäneet myös teitä.
elnot: kiitos kommentista! Onhan se toki niinkin, että melkein nimestä kuin nimestä jotain "rallatusta" saa, jos haluaa, mutta kyllä sitä tavallaan haluaa "eliminoida" ihan selkeät sellaiset tapaukset. Kun itselläni on juuri sellainen nimi, josta on iän kaiken kuullut jotain veistelyä (ja minä edelleen kyllä pidän nimestäni), ehkä vähän uhraa ajatusta enemmän tuollaiseen.
Suvi-Tuulikki: tosi hauska huomata, jälleen, että olet selvästi asiaa pohtinut, ja myös jälleen perustellut :D Minäkin olen miettinyt tuota loppusointua, aiemmilla nuo loppu- ja alkukirjaimet menevät o-H/i-J, i-O/o-O, a-M/a-A ja a-I/i-A eli Eelillä ja Milonalla toisen ja kolmannen nimen välissä tulee tuo toisto. Eihän tuosta sinänsä mitään haittaa ole, mutta koko nimeä sanottaessa tulee helposti "puuroa" tai joskus jopa kuulostaa ihan eriltä.
En tiedä kiinnittääkö kukaan lopulta huomiota moiseen, tai siihen, että miten tavut nimen lopussa ja seuraavan alussa menee. Mulla vaan kalskahtaa korvaan, jos sieltä pulpahtaa joku ei niin kiva sana, esim. Melissa+meidän sukunimi= saSi tai Mesi+Karoliina=siKA. On todellakin merkityksiä ja merkitystä, en toivo mitään Pasi Anssi tai Anu Saukko -tyyppisiä "viljelmiä" :)
Nyt sitten vaan mietittävänä etunimi + se, että haluaako jatkaa tyttöjen kolmannen nimen A-linjaa ja minkä suvun nimen mukaan ottaa? Neimi ja Heleena ovat siis minun puoleltani ja toisaalta, kun kaikilla lapsilla on minun suvusta nimi (ainoastaan Jarolla Juhani tulee isän puolelta), niin olisi kyllä kiva "muistaa" miehenkin juuria ja laittaa Aino toiseksi nimeksi. Ja jos haluaa välttää tuota kirjain-toistoa nimien välissä, ei etunimistä jäisi valittavaksi kuin Helinä. No Heleena ei tietenkään tulisi kyseeseen kolmanneksi nimeksi, joten jatkaisimme näin myös A-linjaa eli:
Helinä Aino Antonia tai Helinä Aino Aleksantra olisi sitten valittavana. Tässähän ei tule sitten muuta ongelmaa kuin se, että tuo Helinä ei ehkä kuitenkaan sovi niin hyvin toisten lasten nimiin... Eli jostain joutuu kaiketi aina tinkimään, se kai tässä on johtopäätöksenä :D
Noista Suvi-Tuulikin ehdotelmista Laurea Neimi Helinä tai Laurea Oosa Heleena kuulostavat kivoimmilta. Näin luovuttaisiin siitä kolmannen nimen Aasta, mutta se on sitten taas yksi valintakysymys :)
Jatketaan pohtimista edelleen, ratkaisu on vain vajaan kahden viikon päässä!
Niin, tai sitte kannattaa ehkä kuitenkin ottaa se uus kirjain käyttöön. Helpompi sitten keksiä mahdolliselle nelosneidille se kolomas nimi ;)
Laurea on ammattikorkeakoulu (toimipisteet pk-seudulla) ja minun silmääni siksi ei niin hyvä.
Paljon mukavampi ottaa kantaa ketjuihin, joissa ehdotuksille saa vastakaikua. Nämä ketjut, joissa ehdotuksia pyydetään hyvin löyhillä rajauksilla, joihin sopii sata nimeä, eikä niistä edes saa vastausta, ei enää innosta. Aikanaan vastailin lähes kaikille kysyjille, mutta nyt aktiivisuus on laskenut huomattavasti. Itse asiassa tämän ketjun kiinnostavuuden takia olen käynyt nyt useammin koko palstalla.
Dakota: Mutta nythän on kaksi aivan erinomaista A-nimeä ehdolla, Aleksantra ja Antonia, joita ainakin minun on hurjan vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen! Ensin olin ihan täysillä tuon Aleksantran puolesta, mutta sitten Antonia rupesi tuntumaan aina vaan kivemmalta, joten siksi se tännekin listoille päätyi. Ei kovin suurta kannatusta kyllä täällä saanut, kun ehdotin, että laitetaan jemmaan seuraavalle...
mango86: joo tossa kohdassa 17 tätä asiaa jo ruodinkin, kiitos kommentista kuitenkin :)
Suvi-Tuulikki: Kiva kuulla, että tämä ketju on kiinnostanut :) Pakko sanoa, että olin itsekin ihan äimänä kun "tulin takaisin" tänne, että tää on näin "hiljentynyt". Sillon aikanaan kun Milonan nimeä haeskelin ja tänne eksyin, niin täällä oli hurja huiske :) Jonkun aikaa itsekin pyörin täällä, kunnes sitten tuli jotain kuvioita ja jäin pois.
Mua puolestaan on ihan iän kaiken ärsyttänyt se, että kun täältä ehdotuksia kysellään tm. niin sit ei tulla kertomaan mihin on päädytty!!! Olis ihan huippu hauskaa kuulla, varsinkin jos sattuis, että se oma ehdotus on tullut valituksi. Ja tietysti se on tärkeää kommentoida annettuja ehdotuksia, kuinka ne muuten voisivat "jalostua".
No nähtäväksi jää, kuinka hyvin tämä palsta taas koukuttaa, jahka saa tämän oman asian mielestä kaivamasta. Kiva olisi, jos saisi palstaa elpymään, ettei ihan kuivahda kasaan :/
Yöllisissä mietinnöissään: mulberry ja unilla "Peluna"
eli en ehdota Oosaa enää etunimeksi.. juuri tämän oosa-toosa takia :/ kaunis, nimi muuten kyllä! Ite en edes yhdistänyt sitä tuohon.
Tätäkin on varmaan ehdotettu, mutta ehdotanpa silti Neimi Oosa Aleksantra?
mutta jos tuo ei kelpaa, niin Laurea Oosa/Neimi Aleksantra tai Sinita Neimi/Oosa Aleksantra?
ja korot kopisee :D Selkeästi Mira326:kin olet asiaa pohtinut ja se on kiva kuulla se. Neimi tosiaan on ollut etunimilistalla, on kaunis ja sillä on "tunnearvoa", mutta aika poikkeava ehkä muihin verrattuna, eikä nauti kannatusta perheen miesväen keskuudessa :(
Laurea Oosa/Neimi Aleksantra: kummatkin sointuvia, ainoastaan miinus tuon Oosan kanssa se suvun puuttuminen.
Sinita Neimi/Oosa Aleksantra: Sinita ei ole järin paljon kannatusta saanut, ja hyppäsi tosiaan mukaan aika "jokerina". Nyt kai voin sen paljastaa, että bongasin nimen Milonan kengistä :) Kuulostaa kyllä hauskalta ja soinnillisesti sopisi minusta tosi hyvin tyttöjen kanssa, mutta ei tällä hetkellä ole meillekään ykkössuosikkien veroinen.
Aika vahvoilla on toiseksi nimeksi tuo miehen mummon nimi Aino ja hänen mielestä tuota A-sarjaa voisi jatkaa. Eipä sillä, kaikki nuo kolmannet nimet on aika tasavahvoja ja kauniita kaikki. Mutta jos valittavana on kaksi A-nimeä, niin sittenpä onkin jo tenkkapoo...
Kumpi on parempi Aino Antonia vai Aino Aleksantra?! Aiemminkin jo kerroin, että tämä oli olevinaan helppo valinta, mutta ei se kyllä enää siltä tunnu. Kommenttia tähän(kin) otetaan vastaan :)
Tasan viikko on vielä aikaa miettiä ja pyöritellä, eiköhän se äkkiä taas kulu, jos vanhat merkit paikkansa pitää :)
mulberry ja "Peluna"
Anissa/Laurea Neimi Aleksantra :)
ja 'jokerina' tuli mieleen vielä ehdottaa Tianna-nimeä.