Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pysäköitkö koskaan lapsiperhepysäkkiin?

Vierailija
12.01.2011 |

Vai mikä sen nimi nyt sitten iknä onkaan... Isojen markettien pihalla ainakin on näitä paikkoja.

Oletko siis pysäköinyt paikalle vaikkei lapsia mukana?

Mä olen ite joskus, sehän ei oo laissa kielletty. :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin parkkiin saa ajaa kuka vaan ja millon vaan eli turha mennä urputtaan jos joku jolla ei kenties lapset matkassa oo, tai nitä ollenkaan kehtaa edes miettiä että sanompa tolle jotaki.

Ymmärrän kyllä että voi ärsyttää ja harn´mittaa ku joutuu kaukaa lasten kanssa tallustaan ja varomaan viereisiä autoja mutta silti.

Miten ihmeessä muuten selviätte ruttaamatta joka paikkaa paikoissa joissa ei näitä lapsiparkkisysteemejä ole.???

Vierailija
2/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on tilaan kun kaikki muutkin tuntuvat niihin ajavan. Tänäänkin oli joku vanhempi rouva autonsa kanssa "lapsiparkissa" ja teki mieli kysäistä että mihin lapset on unohtunut kauppareissun aikana. Varsinkin kun itsellä oli kyydissä 2 lasta ja olen viimeisilläni raskaana niin tosi kiva ujuttaa itseään ja lapsia autoon ahtaissa väleissä! Jokunen viikko sitten parkkeerasin auton tuollaiseen ruutuun vaikka mukana oli vain masuvauva, mutta niin monesti on ollut ongelmia sopia autoon sisälle ahtaissa väleissä eli katsoin oikeudekseni pysäköidä moiseen ruutuun...

Eli sinä saat käyttää lapsiparkkia autoillessasi yksin, mutta muut ei saa? Ehkäpä myös sillä näkemälläsi vanhemmalla rouvalla on "niin monesti ollut ongelmia sopia autoon sisälle ahtaissa väleissä" ja hän on katsonut oikeudekseen pysäköidä siihen ruutuun.

Mulla ei ole ollut ongelmia tavallisten parkkiruuten kanssa yksin autoillessani (raskaana tai ei), joten olen niitä käyttänyt. Lasten kanssa "lapsiparkkeja" mielelläni käytän, mutta harvoinpa niitä vapaana on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on turvaistuimet kummallakin puolella autoa. Että sori vaan jos olen kolhinut megaison maastoautosi kylkiä yrittäessäni laittaa lapsia vöihin!

Vierailija
4/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään tarvetta tehdä kaikkea mitä erikseen ei ole laissa kielletty.

Aika hassuista asioista täällä jotkut saa kiksejä ;)

Vierailija
5/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit ja 2v mukana. Ikeassa kun sillä voi säästyä OIKEASTI siltä 0,5km kävelyltä;)

Vierailija
6/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ovat aina täynnä autoja, joissa ei ole turvaistuimia! Meillä on turvaistuimet kummallakin puolella autoa. Että sori vaan jos olen kolhinut megaison maastoautosi kylkiä yrittäessäni laittaa lapsia vöihin!

Pieni vauva yleensä otetaan turvakaukalossa mukaan kauppaan. Ja kyllähän ne paikat on vauvaperheillekin tarkoitettu :)

Vierailija
7/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on tilaan kun kaikki muutkin tuntuvat niihin ajavan. Tänäänkin oli joku vanhempi rouva autonsa kanssa "lapsiparkissa" ja teki mieli kysäistä että mihin lapset on unohtunut kauppareissun aikana. Varsinkin kun itsellä oli kyydissä 2 lasta ja olen viimeisilläni raskaana niin tosi kiva ujuttaa itseään ja lapsia autoon ahtaissa väleissä! Jokunen viikko sitten parkkeerasin auton tuollaiseen ruutuun vaikka mukana oli vain masuvauva, mutta niin monesti on ollut ongelmia sopia autoon sisälle ahtaissa väleissä eli katsoin oikeudekseni pysäköidä moiseen ruutuun...

Eli sinä saat käyttää lapsiparkkia autoillessasi yksin, mutta muut ei saa? Ehkäpä myös sillä näkemälläsi vanhemmalla rouvalla on "niin monesti ollut ongelmia sopia autoon sisälle ahtaissa väleissä" ja hän on katsonut oikeudekseen pysäköidä siihen ruutuun. Mulla ei ole ollut ongelmia tavallisten parkkiruuten kanssa yksin autoillessani (raskaana tai ei), joten olen niitä käyttänyt. Lasten kanssa "lapsiparkkeja" mielelläni käytän, mutta harvoinpa niitä vapaana on.

olihan mulla lapsi mukana, se vaan oli mahassa! ;o) Ja tosiaan olen NIIN monta kertaa ollut oikeasti pulassa ahtaissa parkkiruuduissa mahani kanssa, että tilavampi ruutu on oikeasti tarpeen. Mutta siis ihan kerran olen ajanut lapsiparkkiin ilman "ulkoisia" lapsia... T.9

Vierailija
8/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreessa muistissa on, miten rattaiden ja pienten lastan kanssa liikkuessa pieni lisätila on tarpeen :)

Kaveriperheen puolesta harmittaa kun heillä oikeus invapaikkaan, mutta hyvin harvoin tuon paikan saavat. Usein näkee invapaikoille parkkeerattuna autoja, joista invapaikkaan oikeuttava merkki puuttuu. Mustalaiset ainakin näyttävät harrastavan invapaikalle parkkeerausta.

Vierailija
9/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kyllä lastenkin kanssa. Ei ole vauvaa, enkä ole raskaana, joten olen saanut pienessäkin tilassa lapset kiinni vöihin. Silloin kun on vauva, mielellään ajan niihin, inhottavaa yrittää saada turvakaukalo pikkuraosta mahtumaan.

Vierailija
10/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten yhtälailla oikeutettua aja inva-paikoille? Mun mielestä se on sikamaista ja röyhkeää ajaa lapsiperhe- tai invapaikoille jos ei oikeasti ko. paikkaa tarvi.

Vierailija
11/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin parkkiin saa ajaa kuka vaan ja millon vaan eli turha mennä urputtaan jos joku jolla ei kenties lapset matkassa oo, tai nitä ollenkaan kehtaa edes miettiä että sanompa tolle jotaki.

Ymmärrän kyllä että voi ärsyttää ja harn´mittaa ku joutuu kaukaa lasten kanssa tallustaan ja varomaan viereisiä autoja mutta silti.

Miten ihmeessä muuten selviätte ruttaamatta joka paikkaa paikoissa joissa ei näitä lapsiparkkisysteemejä ole.???

Sinä olet niin tyhmä ja itsekeskeinen, että pamauttaisin sinulta ilmat (lopullisesti) pihalle.

Vierailija
12/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ei ole IKINÄ vapaana.

Vierailija
13/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran ettei ole tullut vastaani misia parkkipaikkoja, tästä aiheesta oli ketju jo ajat sitten muistaakseni..

Joten en voi myöntää niihin parkkeeravani kun en ole moiseen merkkiin ikinä törmännyt, viittiskö joku laittaa siitä kuvan?

Vierailija
14/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapset on jo isoja. Joskus tekisi mieli kysyä ilman lapsia liikkuvilta, että ei kai lapset unohtuneet kauppaan. Vielä en ole rohjennut, mutta joku päivä varmasti sanon.

Vierailija
15/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitän jotain hauskaa tyyliin "eksä idiootti osaa lukea" tai "kattokaa nyt totakin laiskaa paskiasta." Joskus olen räkäissyt sivulasiin kunnon klimpit.

Hauskaa päivän jatkoa!

Vierailija
16/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ilman lapsia) kyllä mä voin kävellä kauppaan siitä seuraavastakin rivistä. =)

Vierailija
17/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pääsääntöisesti pysäköin vain silloin kun lapset on mukana.

Vierailija
18/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain tosin kurvasin vieraan marketin parkkiin ja pysäköin tällaiseen ruutuun ilman lapsiakin, kun en sitten enää viitsinyt ruveta peruuttelemaan pois käytävältä, jossa ainoat vapaat paikat olivat nämä lapsiperhepaikat.

Vierailija
19/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapsiperhepysäkki? En ole koskaan kuullut enkä marketeissakaan huomannut mitään. Ei kyllä asioidakaan autolla marketeisa kuin pari kertaa vuodessa enkä silloin tiiraile ruutuja sen kummemmin mikä varmaan selittää sivistymättömyyteni tässä asiassa :D

Vierailija
20/22 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaikka olis lapsi mukananikin. Mä mahdun liikkumaan ihan tavallisessakin parkkiruudussa, ja jaksan kävellä vaikka perimmäisestä nurkasta.