Anoppi pilasi koiran hankkimisen vauvaperheessä
Meillä on puolivuotias vauva ja koira meillä oli vielä muutama kuukausi sitten kunnes lopetetettiin sairauden vuoksi. Kovasti olen uutta koiraa halunnut touhuamaan ja kävelylenkeille minun ja vauvani seuraksi. Mieheni lupasi, että joulun jälkeen. Nyt hänen vanhempansa (varsinkin äitinsä) ja kaverinsa ovat onnistuneet muuttamaan mieheni mielen, koiran hankkiminen on kuulemma erittäin huono idea.
Minähän täällä kotona olen vauvan ja koiran kanssa päivät pitkät, ja hetki sitten meillä oli vielä koira, ja ainoa vaikeus oli siinä, että koira ei vanhuuttaan jaksanut kävellä. Tämä mieheni isä ja kaverithan ne asiantuntijoita ovat, millaista vauva-arki äitiyslomalla on. Vauvamme on enkeli, ja koiraksi on (oli) tarkoitus ottaa pieni spanieli, joka luonteensa puolesta olisi täydellinen pienen lapsen kanssa.
Toisin sanoen anoppi ja nämä muut ovat pilanneet minun unelmani koira-vauva-arjesta. Työhön palatessani aion tehdä vain muutamia vuoroja viikossa, joten aikaa kyllä on myöhemminkin... Anoppi varmaan luulee ajattelevansa vauvamme parasta :/ en kyllä anna vauvaa sinne edes hoitoon, hän on pilannut minun unelmani. Minun vanhempani ovat koiran hankinnan puolesta.
Kommentit (25)
jos ei ole kommentoitavaa ongelmaani, niin ei tarvitse osallistua. Lapseni on tarkalleen 5kk ja lomani loppuu toukokuun lopussa. Pidän siihen putkeen palkallisen kesäloman. MINÄ puhun vanhempainvapaasta äitiyslomana, täällä netissä kirjoitetaan, mutta tosielämässä puhutaan. Tietenkään mies ei ole äitiyslomalla vaan sanoo olevansa vanhempainvapaalla. Tuliko selväksi :)
kun sinäkin olet vanhempainvapaalla. Halusit tai et. Se äitiysvapaa on ohi jo.
Kosta oikein kunnolla sille anopillesi ja äläkä anna edes nähdä lastasi. Huoh.
Pakkohan siinä on olla hoitovapaata, jos lapsi on nyt puolivuotias eli olet yhteensä lomaillut jo ainakin 7 kuukautta ja kesään asti aiot olla.
Oletko sinä itse nyt sitä mieltä että tämä on puhumista? Minusta sinä kirjoitat.
Ja juu, kyllä kaikki tuntemani tekevät eron. Meilläkin mies kun piti sen vanhempainvapaa-osuuden molemmilla kerroilla niin ei hän kyllä millään äitiyslomalla ollut...