Anoppi pilasi koiran hankkimisen vauvaperheessä
Meillä on puolivuotias vauva ja koira meillä oli vielä muutama kuukausi sitten kunnes lopetetettiin sairauden vuoksi. Kovasti olen uutta koiraa halunnut touhuamaan ja kävelylenkeille minun ja vauvani seuraksi. Mieheni lupasi, että joulun jälkeen. Nyt hänen vanhempansa (varsinkin äitinsä) ja kaverinsa ovat onnistuneet muuttamaan mieheni mielen, koiran hankkiminen on kuulemma erittäin huono idea.
Minähän täällä kotona olen vauvan ja koiran kanssa päivät pitkät, ja hetki sitten meillä oli vielä koira, ja ainoa vaikeus oli siinä, että koira ei vanhuuttaan jaksanut kävellä. Tämä mieheni isä ja kaverithan ne asiantuntijoita ovat, millaista vauva-arki äitiyslomalla on. Vauvamme on enkeli, ja koiraksi on (oli) tarkoitus ottaa pieni spanieli, joka luonteensa puolesta olisi täydellinen pienen lapsen kanssa.
Toisin sanoen anoppi ja nämä muut ovat pilanneet minun unelmani koira-vauva-arjesta. Työhön palatessani aion tehdä vain muutamia vuoroja viikossa, joten aikaa kyllä on myöhemminkin... Anoppi varmaan luulee ajattelevansa vauvamme parasta :/ en kyllä anna vauvaa sinne edes hoitoon, hän on pilannut minun unelmani. Minun vanhempani ovat koiran hankinnan puolesta.
Kommentit (25)
mutta teen asiani selväksi. Minun elämääni on turha jakaa ohjeita. Tietenkin mieheni kuuntelee häntä, kuuntelen minäkin omia vanhempiani. Hänellä on tapa jakaa miehelleni ohjeita lapsenhoitoon, kun ei kehtaa minulle sanoa. Miksi sietäisin kaikkea?
Toiselle vastaajalle, myönnän olevani vanhempainvapaalla, mutta kutsun sitä miksi haluan, onko ongelmaa asian suhteen? Elä omaa elämääsi...
se koira, sitä pissitysrumbaa kestää vaan sen pienen hetken. Se on teidän elämä eikä anopin!
Meillä nyt 5 kk pieni spanieli ja on lähes sisäsiisti. Helppo flexillä päästää oven raosta tarpeille, vaikka olis 25 pakkasta.
Taaperon kans ulkoilutetaan, lapsi pulkkaan tai rattaisiin ja menox.
Koirat kasvaa niin nopeasti, ei se kauaa mikään pieni "rotta" ole.
Ainut on, että pitää vahtia ettei pentu nakerra vauvaa, meillä ei tuota ongelmaa, lapsi on pitänyt koiran kurissa vähän liiankin hyvin ...
Eikö tämä ole kuitenkin teidän kahden päätös, ei vanhempien?
"vanhempien ja viisaampien" neuvoja :/
Hänellä on paljon menoja, mutta olen sanonut pärjääväni vauvan ja koiran kanssa, jos hän on poissa. Hoitopaikkoja vauvalle ja koiralle löytyy aina tarvittaessa.
teidän kahden päätös, mutta valitettavasti olen sitä mieltä, että anoppi on oikeassa. Vauva-arki AIKUISEN koiran kanssa on palkitsevaa, mutta pennun kanssa työlästä ja rasittavaa. Niitä ei voi mitenkään verrata. Meillä aikuinen koira, jonka kanssa kaikki on mennyt hienosti. Äitiyslomalla hoidin kuitenkin muutaman viikon vanhempieni koiranpentua, ja se oli stressaavaa aikaa. Lasta ei voinut jättää hetkeksikään lattialle ilman että koira eristettiin jonnekin, pentu hyppi ja näykki, ja kovilla pakkasilla oli oma hommansa saada pentu supernopeasti pihalle pissahädän sattuessa ja samalla varmistaa, että vauva pärjäilee siellä missä sattuu olemaan, eikä sitä tarvinnut tuoda ovensuuhun palelemaan. Pentu söi kaiken mitä eteensä sai, ja kun vauva nukkui, olin liian väsynyt kouluttaakseni pentua sillä tavalla kuin olisin halunnut omaa koiraani kouluttaa (onneksi tämän koulutuksen hoitivat vanhempani heti kun pystyivät). Vaunulenkit levottoman pennun kanssa olivat hankalia jne. Asioita joita aikuisen koiran kanssa ei koskaan tarvi edes miettiä!
Onko oikeasti ihan mahdoton ajatus, että ottaisitte koiran vähän myöhemmin? Äitiysloma on nopeasti ohi, ja silloin kuitenkin pentukoiran koulutus ja sen vaatima aika on intensiivisimmillään. Ei ole helppoa jos samaan aikaan alkaa sun työt, vaikka osa-aikaisenakin, ja lapsella on omia haastavia kehityskausia. Parin vuoden odottelulla voisit saada koiran pentuajastakin enemmän irti.
pilaamaan kaikkea! Miten ne onnistuukaan?
ratkaisustaan.
Tottakai pennulle olisi helppo tulla teille, kun olet kotona, ja jos oikeasti jaksat sisäsiistiksi opettamisen siinä vaiheessa, kun vauvasi alkaa kunnolla liikkua, ja pistää kaiken, mukaan lukien koiranpennun kakan suuhunsa, niin mikäs siinä. Itse odottaisin kuitenkin hetken, koska minulla menisi kyllä niiden kakkojen kanssa hermot.
kun kaipaan tällä hetkellä lisää ohjelmaa tänne kotiin. Toisen lapsen haluamme muutaman vuoden päästä, joten koiran hankkiminen venyisi viidellä vuodella ainakin! Meillä on piha, jonne koiran voi nopeasti päästää pissalle.
ap
Jos kerran se kuitenkin on suunnitelmissa.
jos on jonkinlainen käsitys siitä, mitä se vaatii ja miten pentu saadaan oopimaan kansalaiskelpoiseksi.
Mutta mökötä sille miehellesi, joka perui lupauksensa, kostaminen anopille (ja vielä lapsen tapaamisen kautta!!!) on lapsellista ja suoraan sanoen idioottimaista.
tulee myöhemmin koska haluan sitä ennen joskus vuoden päästä kunnolla töihin, jotta seuraavalla äitiyslomalla saisin hyvät äitiyspäivärahat, enkä jaksaisi raskautta nyt.
En tietenkään kosta anopille, mutta ilmaisen mielipiteeni. Hän ei nähtävästi minua tunne, jos luulee, etten pärjäisi. "Lapsen paras" ei ole pilalla koiran kanssa. Minulla on kokemusta koirista. Eilöhän koira opi sisäsiistiksi ennenkuin tuo lapsi edes kunnolla liikkuu.
lisätienestejä, jos kerrat olet tekemistä vailla ja päivärahasi on huono?
ne tulot eivät nyt mikään ongelma ole, kunhan vastasin, miksi toinen lapsi tulee myöhemmin!
alkaa liikkumaan viimeistään kahdeksen kuukautta vanhana, aiemminkin. Sinne on vain pari kuukautta aikaa. Et mitenkään ehtisi saada pentua sisäsiistiksi siihen mennessä.
Sulla on äitiyslomaa jäljellä kolme kuukautta. Jos sen jälkeen palaat töihin, sua odottaa kotona muutaman kuukauden ikäinen pentu joka tarvitsee yhtä paljon läsnäoloa kuin se parikuinenkin. En mä oikein nyt käsitä, miksi esimerkiksi ensi vuonna tähän aikaan ois niin paljon huonompi aika ottaa koira kuin nyt heti. Toisen lapsen tullessa sulla ois aikuinen koira ja elämä helpompaa.
Minun mielestäni sä et oikein hahmota kuinka nopeasti jäljellä olevat kolme kuukautta vauvan kanssa menee. Se ei ole pitkä aika.
kiva olla riippana ja tyhjänpanttinakaan siellä kotona?
on minulla kesäkuuhun asti, ja sen jälkeen pidän kuukauden kesäloman. Nyt on helpompi ottaa se pentu, kuin vuoden päästä, jolloin lapsi oikeasti liikkuu! Koiranpentu oppii sisäsiistiksi 5kk iässä, ja nyt tähtäimessä oleva pentu on jo kahden kuukauden ikäinen.
nyt olet vanhempainvapaalla ja sen jälkeen hoitovapaalla, jolloin tienaat vielä heikommin.
niin eikun korvaamaan vaan koko homma. Anoppi koirankoppiin haukkumaan ja lataat sille kupit ruokaa lattialle. Kun anoppi tahtoo pissalle niin narun jatkeeks vaan niin saa kyykkiä tienposkessa tarpeillaan. Älä anna sen sisällekään tehdä. ;)
en jää. Oletko kuullut monen äidin puhuvan vanhempainvapaasta äitiysloman sijaan? ;)
pääpiiretissään puhutaan äitiyslomasta (edelleenkin), vaikka oikea nimitys olisikin vanhempainvapaa, ja nimenomaan silloin, kun äiti pitää molemmat.
ohis