Heh, että sellainen lastenhoitokeikka..
Siskoni pyysi että tultaisiin huomenna heille yhdeksi yöksi, heidän päällekkkäisten työmatkojen takia. Heidän lapset 12 ja 14. Asumme noin 3 km:n päässä.
Mä lupasin, että tuun 5-vuotiaan kanssa suoraan päiväkodista, ja että mun mies tulee myös, mutta myöhemmin kokouksesta ja lähtee 5.45. Me lapsen kanssa lähdetään aamulla noin 7.15 pois. Ei syödä aamupalaa (lapsi syö päiväkodissa ja mä töissä).
Sitten selvyyden vuoksi sanoin, mä en mielellään kuljettaisi heidän koiraansa. Mulla on korvatulehdus, en oo vielä 100 % iskussa, ja en halua lähteä tuonne loskaan rämpimään.
Aamulla ei edes ehditä, kun mun täytyisi ottaa lapsikin mukaan ulkoiluun ja herättää tuntia liian aikaisin. Joten jommankumman ison lapsen täytyy käyttää koira ulkona illalla ja aamulla.
Koira on hommattu nuoremmalle synttärilahjaksi 2 v sitten ja tiedän että noi käyttää koiraa ulkona.
No, ei tarvinnut mennä, hän pyytää anoppia :). Ilmeisesti anoppi kuljettaa koirankin.
Kommentit (59)
homma sitä koiraa ulkoiluttaa! v*****aa tollaset patalaiskat isot kakarat jotka ei osaa ees koiraa kusettaa! meidän koira lähtee piikille jos lapset ei ulkoiluta ja hyvin on toiminut!
homma sitä koiraa ulkoiluttaa! v*****aa tollaset patalaiskat isot kakarat jotka ei osaa ees koiraa kusettaa! meidän koira lähtee piikille jos lapset ei ulkoiluta ja hyvin on toiminut!
Onhan se "kiva" koiralta nirri ottaa pois jos omat muksut on niitä patalaiskoja pentuja ja itse myös.
Mä oon ihan automaattisesti ulkoiluttanut myös siskon koiran kun olen heillä lapsenvahtina ollut. Aina ei niillä muksuillakaan ole tilaisuutta käyttää koiraa ulkona.
olenhan monta kertaa sanonut, ettei ketään tarvitse haukkua, huvitti vaan... Vähiten se tilanne kai sen koiran vika on?
Miten aikaisin? Siis ei niiden teinien tarvi ennen 5.45 tai edes 6.30 lähteä lenkille, kunhan käyttäisivät ennen kuin lähtevät kouluun..
Muistan vaan 2 vuoden takaiset vannottamiset, kuinka koiran kinuajan pitää ulkoiluttaa, mutta toisin kävi...
joka on nyt siis teini, niin kyllä päävastuu on aikuisella, jokaisen joka ostaa koiran lapselleen pitäisi ymmärtää se.
Harva muuten laittaa lastaan kuitenkaan noin aikaisin koiran kanssa lenkille ja koira varmasti pystyisi odottamaan vähän kauemminkin vaikka olis kuinka tottunut aikaisiin lenkkeihin. Yleensä aamukusetukset vielä tuppaavat olemaan varsin lyhyitä lenkkejä.
Itse mua vähän ihmetyttää myös ap:een käytös. Vaikka ei pidä koirista, niin onko hirveen vaikeaa joskus silti auttaa ja ihan sen auttamisen ilosta vaikka se nyt tuntuis olevan kaikkea muuta.
Jotenkin tuntuu että ap on jollain kierolla tavalla vahingoniloinen tai jotain. Oikein hakemalla hakee että täällä haukutaan joko teinit, sisko tai koirat.
siis kumpikin ovat kotona koko illan ja aamulla kouluun.
Haluja taas ei , vaikka on heidän koira, toisen hartaasti kinuama :).
Onhan se "kiva" koiralta nirri ottaa pois jos omat muksut on niitä patalaiskoja pentuja ja itse myös.
Mä oon ihan automaattisesti ulkoiluttanut myös siskon koiran kun olen heillä lapsenvahtina ollut. Aina ei niillä muksuillakaan ole tilaisuutta käyttää koiraa ulkona.
Jos olet sairaana ja miehellä palaveri jne. Sinänsä kyllä hassua, jos ei lapset voi koiraa käyttää.
Yhtä kohta en ymmärtänyt.
Miksi sinun pitäisi ottaa se 5 v mukaan koiran ulkoiluttamiseen? Miksi se ei voi jäädä nukkumaan, onhan siellä ne 12 ja 14 vuotiaat ja miehesikin käsittääkseni?
Toisaalta jos se hurtta on 12 vuotiaalle ostettu 10 v synttärilahkaksi (en ikinä ole ymmärtänyt että lapselle ostetaan lemmikki / eläin lahjaksi!?) niin eiköhän sen hurtan ulkoiluttaminen ja hoito ole 12 vuotiaan homma ja 14 v voi auttaa tai mitä liekään. Eihän ton ikäiset voi olla niin avuttomia, ettei ne osaa omaa koiraansa hoitaa!!
Sisko? anoppi? lapset?
Vai se koira?
Sisko? anoppi? lapset?
Vai se koira?
Jännä ajattelutapa....
tarvitsevatko 12- ja 14-vuotias oikeasti hoitajan?
Ilmeisesti pitäisi roikkua äidin tississä vähintään 18v asti???
Että kun teille tuntui olevan hankalaa kaikin puolin tuo yökeikka, niin sisko ystävällisesti pyysi sit anoppia, jolle käy paremmin? Menikö jotain sun mielestä nyt väärin?
En ymmärrä mitä ajat takaa.
Sisko? anoppi? lapset?
Vai se koira?Jännä ajattelutapa....
kyllähän se on hyvä yön yli olla joku perään katsomassa. Minua tuo ei ihmetyttänyt ollenkaan, ovat vastuulliset vanhemmat kun eivät jätä yksin.
tarvitsevatko 12- ja 14-vuotias oikeasti hoitajan? Ilmeisesti pitäisi roikkua äidin tississä vähintään 18v asti???
Vai sinäkö jättäisit tuon ikäiset kahdestaan kotiin vuorokaudeksi?
Sitähän tolla avauksella nyt haettiin takaa
Sisko? anoppi? lapset?
Vai se koira?Jännä ajattelutapa....
siskosi halusi hoitamaan jonkun sellaisen, joka on aamullakin niiden lasten kanssa. Tehän olitte lähdössä sieltä aamulla pois aikaisin. Anopilla ilmeisesti aikaa olla siellä aamukin.
tarvitsevatko 12- ja 14-vuotias oikeasti hoitajan? Ilmeisesti pitäisi roikkua äidin tississä vähintään 18v asti???
t: ihmettelijä
Tai jos joku teistä menee yöksi sinne, niin miksi ihmeessä sinne (3km päähän!) pitää KOKO perheen raahautua - siis sekä sinun että miehen. Ei ymmärrä ei.
että KYLLÄ. He tarvitsevat ehdittomasti jonkun, joka on siellä yöllä vahtimassa. Se 12-vuotias vielä voisi pärjätä, mutta se 14-vuotias ehdottomasti ei enää pärjää yksin. (eikä se välttämättä yritäkään: jos vanhemmat eivät hanki seuraa niin se hankkii itse. Tai sen kaverit hankkii...)
Ja vaikka tuonikäiset jo osaavat laittaa itse itsensä aamulla kouluun niin kyllä niille on etua siitä, jos joku on aamiaisella kotona. Meidänkin lapsen luokalla on juuri nyt yksi poika, jonka vanhemmille ilmeisesti vasta parin viikon päästä vanhempainillassa selviää, ettei se poika lähdekään aamuisin kouluun...
t: ihmettelijä
koska ihmettelijä itse sitä ihan selkeesti on.
joka on nyt siis teini, niin kyllä päävastuu on aikuisella, jokaisen joka ostaa koiran lapselleen pitäisi ymmärtää se.
Harva muuten laittaa lastaan kuitenkaan noin aikaisin koiran kanssa lenkille ja koira varmasti pystyisi odottamaan vähän kauemminkin vaikka olis kuinka tottunut aikaisiin lenkkeihin. Yleensä aamukusetukset vielä tuppaavat olemaan varsin lyhyitä lenkkejä.
Itse mua vähän ihmetyttää myös ap:een käytös. Vaikka ei pidä koirista, niin onko hirveen vaikeaa joskus silti auttaa ja ihan sen auttamisen ilosta vaikka se nyt tuntuis olevan kaikkea muuta.
Jotenkin tuntuu että ap on jollain kierolla tavalla vahingoniloinen tai jotain. Oikein hakemalla hakee että täällä haukutaan joko teinit, sisko tai koirat.