Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuolisit,sallitko elintesi käytön muilla?

Vierailija
12.01.2011 |

Siitä voi myös kieltäytyä.

Itse en aio antaa käyttää.En myöskään luovuta verta.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos en jostain syystä koskaan kuolisikaan, niin sitten pitäisin ne kaikki itse ;)

Vierailija
2/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lompakossa, näkyvällä paikalla elintenluovutus kortti. Ja omaiseni tietää, että kuoltuani haluan luovutta elimeni. Mitä minä niillä elimillä enään kuoltuani teen? Ja onko olemassa suurempaa lahjaa, kuin antaa toiselle ihmiselle mahdollisuus elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tottakai, hyötykäyttöön vaan.

Vierailija
4/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen elämästäni kiitollinen luovuttajalle

olen niin onnellinen joka päivästä ja kiitollinen ihmiselle, joka eläessään oli kirjoittanut luovutuskortin ja HALUNNUT auttaa toista ihmistä

olen iloinen kun saaa olla pienen lapseni elmässä mukana, olla äitinä

minusta on tärkeää, etä ihminen itse on halunut luovuttaa elimensä, eli jos vastustat niin kirjoita ihmeessä paperi asiasta

toki kiinnostaa, miksi et halua luovuttaa elimiäsi?

elimesihän alkavat mädänytä heti kuolemasi jälkeen, eli et niitä mukaasi saa

muuta ne voivat pelastaa ja antaa jatkoaikaa monelle ihmiselle, lapselle, nuorelle ja vanhemmallekin sairaalle ihmiselle

Vierailija
5/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sähän todella tarviit niitä kuolemasi jälkeen. Vai hetkinen - oletko vain niin kiintynyt niihin?

Yksi käsittämättömimpiä itsekkyyden muotoja. Totta munassa annan käyttöön kaiken, mikä suinkin kelpaa!

Vierailija
6/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio täyttää osieni uudelleenkäytöstä kertovaa paperia, enkä myöskään ilmaise tätä lähiomaisilleni. Sen sijaan olen kantanut pitkän aikaa (kymmenen vuotta?) elinluovutuskorttia mukanani, moottoripyörätakin taskussa. Olen hyvinkin potentiaalinen elinten luovuttaja taas keväällä.

Vierailija
7/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lompakossa elintenluovutuskortti ja läheiseni tietävät tästä

- Tosin tuskin nämä astmaatikon keuhkot kellekkään kelpaavat, ei nämä tahdo riittää itsellenikään

- Mutta sydän olis varmana ihan hyvä ja vähänkäytetty, meinaan rakastunut vain pariin mieheen ja kun minulla on alhainen verenpaine niin varmaankin kohtuullisen hyvässä kunnossa.

Eli ei kun jakoon vaan jos kupsahdan. Annettakoon eniten tarvitseville.

Vierailija
8/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuolisin.

Mutta jos en jostain syystä koskaan kuolisikaan, niin sitten pitäisin ne kaikki itse ;)

Vierailija
9/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletuksena on, että niitä saa käyttää. Eli jos ei halua, että niitä käytetään, niin pitää erikseen mainita, että ei, kun ennen piti erikseen mainita, että juu.

Vierailija
10/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivojani ei kannata uusiokäyttää, kun ne eivät osaa edes suomea. Korjattuna jotenkin näin:

En aio täyttää osieni uudelleenkäyttöä KIELTÄVÄÄ paperia, enkä myöskään ilmaise tätä lähiomaisilleni. Sen sijaan olen kantanut pitkän aikaa (kymmenen vuotta?) elinluovutuskorttia mukanani, moottoripyörätakin taskussa. Olen hyvinkin potentiaalinen elinten luovuttaja taas keväällä.

Vierailija
11/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken saa käyttää mistä hyötyä on! Perheystävä on hengissä kiitos luovuttajan - on saanut nähdä poikansa saavan kolme lasta ja voi varsin hyvin. Hänelle aikanaan ennen poikansa syntymää oltiin jo sanottu, ettei luultavasti edes näkisi tämän kasvavan aikuiseksi, ja näin varmaan olisi käynytkin jos kaikki ajattelisivat kuten ap.

Vierailija
12/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ottaisin myös vastaan jonkun toisen elimen, jos nyt vaikka joutuisin onnettomuuteen. verta en ole luovuttanut, vielä.

Vierailija
13/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos itse tarvitsee jotain joskus, niin tuntuu oikeammalle, että myös sitten aikanaan omat voi mennä hyötykäyttöön. Ei niitä enää kuoleman jälkeen tarvi.

Luovuttaisin verta, jos voisin - nyt lääkitys estää sen, muutoin estää alhainen verenpaine.

Vierailija
14/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta elinluovutuskortti hukkunut lompakosta ja asiasta tietää vain ex-mies. Käyttävätkö elimiäni automaattisesi koska en ole kieltänyt, vai pitäisikö hankkia uusi kortti?

Jos vanhemmiltani kysyttäisiin niin varmaan kieltäisivät käyttämästä, äitini on alkanut vähän höpsähtämään ja hänellä on kaikenlaisia salaliittoterorioita, myös julkisesta terveydenhoidosta...

Vierailija
15/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kieltopaperin ja pidän sitä lompakossani. Tahtoni on myös omaisteni tiedossa.

Vierailija
16/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintestamentti on ollut mulla jo parikymmentä vuotta kukkarossa ja läheiset ovat tietoisia toiveestani. Mitähittoa mä teen mun maksalla, munuaisilla tai vaikka verkkokalvoilla kuolleena??? Mutta jonkun ihmisen läheisen ne voivat pelastaa elämälle!

Ja verta luovutan kun taas saan.

Vierailija
17/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut verta, mutta sain joskus vuosia sitten luovutuskiellon laskeneen hemoglobiinin vuoksi ja se olisi pitänyt purkaa käymällä jossain tarkemmassa näytteessä. Sitten tuli raskaudet ja imetykset ja asia jäi. Periaatteessa siis olen säännöllisen verenluovutuksen kannalla mutta laiskuuttani en ole käynyt tuossa testissä (lähetekin hukkunut ja vanhaan kotikaupunkiini) eikä minulla siksi ole luovutuslupaa.

Täytynee hoitaa molemmat asiat kuntoon, kiitos muistutuksesta!

Vierailija
18/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle joka et salli, ottaisitko tarvittaessa vastaan?

Vierailija
19/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä niillä enää tekisin?

Luovutan myös verta säännöllisesti.

Vierailija
20/49 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle joka et salli, ottaisitko tarvittaessa vastaan?

t: luovutuksen salliva ja tarvittaessa myös vastaanottava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi