Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneen miehen "perhe"

Vierailija
11.01.2011 |

Eilisessä Iltalehdessä Mika Häkkinen poseeraa Marketan ja uuden vauvan kanssa. Tekstissä hän puhuu vanhemmista lapsistaan Hugosta ja Ainasta. Tässä yhteydessä toteaa, että loppupeleissä perhe on ainoa, jolla on merkitystä.

Olenko kenties ainoa, joka ei ymmärrä eronneen miehen perhelogiikkaa? Käsittääkseni Mikan vanhemmat lapset eivät vakituisesti asu Mikan ja Marketan luona. Tällöin eivät mielestäni kuulu enää Mikan perheeseen.

Ja jos loppupeleissä perhe on ainoa jolla on merkitystä, niin onhan kätevää, että aina voi edellisen perheen tilalle hankkia uuden, kun alkaa tämä elämän tärkein asia tympiä?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista muutenkaan! Sehän on merkki ikuisesta sitoutumisesta.

Vierailija
62/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse eroperheestä. Lähihuoltajani oli isä, jonka luona asuimme veljeni kanssa.

Äidilläni oli uusi perhe, mutta vaikka en kuulunut äidin ydinperheeseen, pidin sitä kuitenkin läheisempänä kuin isäni pikkuperhettä.

Puhumattakaan kun isäni uusi ilmestyi meille kahden ikäiseni lapsen kanssa, ne lapset olivat kuitenkin vain muukalaisia jotka meille muuttivat. Eivät kuuluneet perheeseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa olin exän kanssa 12 v, onneksi en mennyt naimisiin nuoruuden hörhöissäni, koska avioliitossa olen ajatuksella "ikuisesti".

Vierailija
64/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun perhe asu saman katon alla, siihen kuuluu monia ihmisiä jotka asuvat ympäri Suomea. Mutta mun perhekäsitys onkin vähän afrikkalainen.

Vierailija
65/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihan kasvokkain väitellyt tälläisen ihmisen kanssa, joka menee avioon silla periaatteella, että aina voi erota.

Mielestäni tälläiset ihmiset vievät uskottavuuden myös minun avioliitoltani. Näin reilusti kärjistäen. Pitäisikö myös heteroiden joko mennä naimisiin koko loppuelämäksi, tai vaihtoehtoisesti rekisteröidä nykyisen parisuhteensa siksi aikaa, kun se hyvältä tuntuu.

Menee kyllä reilusti aiheen ohi, mutta olen useammankin kerran tätä miettinyt. Avioliitto solmitaan pääsääntöisesti loppuiäksi. Sen ei pitäisi ollla toistaiseksi voimassa oleva sopimus, jossa irtisanomisaika on 6 kk.

Vierailija
66/66 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun yksin. Pitääkö mun nyt sitten kysyttäessä sanoa olevani perheetön nainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä