En imetä
Syitä:
-Ahdistaa olla jonkun saatavilla 24 h
-Mies pystyy osallistumaan paremmin lapsen hoitoon
Mitäs tästä sanotte arvon AV-mammat? Voin vaan kuvitella miten itsekkäänä minua pidätte!
Kommentit (25)
ymmärrän sua vaikka itseäni kaiveli todella kun omat imetykseni eivät onnistuneet etenkään kahden ekaln lapsen kohdalla. Kolmatta imetin sentäs jo 7kk...ymmärrän silti kun muistan miten sitovaa se oli ja miten ihanaa oli kun mieskin sai ottaa vauvasta vastuuta sen verran että sentään pääsin kotoa pois pidemmälle kuin kauppareissulle.
Tosin tässä kohtaa, kun tätä avausta kirjotin, halusin vain provoilla :D Kyllähän minä tiedän, että maailma on imetyskiihkoilijoita pullollaan!
Miksi muuten siitä imetyksestä e vieläkään ole oikein kunnon faktaa saatavilla? siis haitoista ja hyödyistä? Kun en kuitnekaan imetystukilistan juttuihin ihan usko...
voisin tässä tunnustaa, että en ole pelkästään harmissani siitä, että imetys ei onnistunutkaan... on tässä korvikemeiningissä hyviäkin puolia.
7 kk. enkä ollut vauvanlähellä 24/7.
aluksi toki oli työläämpää, mutta lähti sujumaan parin kk:n kuluttua. Tosiaan en rakasta tiskaamista, rahanmenoa ja yöllisiä ylösnousuja niin paljon, että käyttäisin pulloja.
Ja toisaalta outo ajatusmaailma lastenhankintaan, ettei jaksa olla vauvan saatavilla. Tulee mieleen, että lapsen halusi isä, ei äiti tai että oli vahinko. Enkä minäkään tosin (eikä muutkaan tuntemani imettäjät) jätä jokaista menoaan ja harrastustaan koko imetysajaksi pois. Vauva syä sitten silloin pullosta.
aluksi toki oli työläämpää, mutta lähti sujumaan parin kk:n kuluttua. Tosiaan en rakasta tiskaamista, rahanmenoa ja yöllisiä ylösnousuja niin paljon, että käyttäisin pulloja.
Ja toisaalta outo ajatusmaailma lastenhankintaan, ettei jaksa olla vauvan saatavilla. Tulee mieleen, että lapsen halusi isä, ei äiti tai että oli vahinko. Enkä minäkään tosin (eikä muutkaan tuntemani imettäjät) jätä jokaista menoaan ja harrastustaan koko imetysajaksi pois. Vauva syä sitten silloin pullosta.
Tulihans se sieltä!!
Mä jo ihmettelin, eikö kukaan ala kivittää mua tosta ensimmäisestä syystä.
Miten sulla tulee tollanen ajatus mieleen, että lapsi ei olis haluttu, jos äiti ei ihan koko elämäänsä pysty hänelle antamaan? Eikö äidillä ole mitään oikeuksia naisena tai ihan vaan ihmisenä? Ja viettää joskus vapaa-aikaa ilman lastaan= ei ole 24 h saatavilla!
Vastasit sellaiselle henkilölle hyökkäävästi joka jo totesi ettei hänkään ole jättänyt jokaista menoaan ja harrastustaan pois vaikka imettääkin :)
Eli tuskin tarkoittaa että pitäisi olla 24/7 vauvan kanssa imetysaikanakaan.
Eikä korvikkeen anto kyllä takaa että pääsee, lapsi saattaa kelpuuttaa vain äidin, eikä suostu syömään isän sylissä tai isä saattaa ajatella samoin, ei jätä harrastuksiaan yhtään vähemmälle, jolloin nainen on kuitenkin 24/7 vauvan kanssa.
T.Se joka kysyi miksi sinua kiinnostaa muiden mielipiteet
Ja ps. Minä olen syöttänyt lapsille korviketta, joten turhaan ainakaan pidät imetysfanaatikkona :)
Vastasit sellaiselle henkilölle hyökkäävästi joka jo totesi ettei hänkään ole jättänyt jokaista menoaan ja harrastustaan pois vaikka imettääkin :)
Eli tuskin tarkoittaa että pitäisi olla 24/7 vauvan kanssa imetysaikanakaan.Eikä korvikkeen anto kyllä takaa että pääsee, lapsi saattaa kelpuuttaa vain äidin, eikä suostu syömään isän sylissä tai isä saattaa ajatella samoin, ei jätä harrastuksiaan yhtään vähemmälle, jolloin nainen on kuitenkin 24/7 vauvan kanssa.
Ja ps. Minä olen syöttänyt lapsille korviketta, joten turhaan ainakaan pidät imetysfanaatikkona :)
Sitten sinun pitäisi miettiä sanojasi vähän tarkemmin. Minä nimittäin sanoin, etten halua olla lapsen saatavilla 24 h. Siis 24 H!!! En sanonut, etten voi olla lapsen saatavilla noin yleensä. Ja mun mielestä äidin ei tarvitse olla lapsen saatavilla 24 h.
että minun lapsi on vahinko. Noinko sie puhut oikeassakin elämässä ihmisille vai vain täällä?
Eli tuskin tarkoittaa että pitäisi olla 24/7 vauvan kanssa imetysaikanakaan.Eikä korvikkeen anto kyllä takaa että pääsee, lapsi saattaa kelpuuttaa vain äidin, eikä suostu syömään isän sylissä tai isä saattaa ajatella samoin, ei jätä harrastuksiaan yhtään vähemmälle, jolloin nainen on kuitenkin 24/7 vauvan kanssa.
Sitten sinun pitäisi miettiä sanojasi vähän tarkemmin. Minä nimittäin sanoin, etten halua olla lapsen saatavilla 24 h. Siis 24 H!!! En sanonut, etten voi olla lapsen saatavilla noin yleensä. Ja mun mielestä äidin ei tarvitse olla lapsen saatavilla 24 h.
Et tainnutkaan tehdä tätä provo mielessä :) Tai sitten vastaat hyökkäävästi vain että saat jatkettua tätä :)
En tiennytkään että on jotakin eroa jos kirjoittaa 24/7 ja 24h....
Ymmärrätkö 24h/7pvä :D Ja päivässähän on 24 tuntia :)
että minun lapsi on vahinko. Noinko sie puhut oikeassakin elämässä ihmisille vai vain täällä?
että miksi teki lapsen jos ei halua olla hänen kanssaan. Enkä tarkoita sitä että käy joskus harrastuksessa. Mutta jos se menee siihen (kuten kaverillani) että mies hoitaa aina töistä tullessaan lapset. Nainen kun ei kestä olla kotona lapsen kanssa. :)
Kyllä silloin väkisinkin miettii että miksihän nainen edes halusi lapsen, jos ei edes kestä niitä?
että miksi teki lapsen jos ei halua olla hänen kanssaan. Enkä tarkoita sitä että käy joskus harrastuksessa. Mutta jos se menee siihen (kuten kaverillani) että mies hoitaa aina töistä tullessaan lapset. Nainen kun ei kestä olla kotona lapsen kanssa. :)
Kyllä silloin väkisinkin miettii että miksihän nainen edes halusi lapsen, jos ei edes kestä niitä?
No hei c'mon! KUinkahan monessa perheessä nainen hoitaa lapset yksin!! Entä sitten, jos mies joutuu hoitamaan lapsensa töiden jälkeen, mitäs kauheaa siinä on! Mun mielestä ihan kiva ajatus, jos joku nainen synnyttää miehellensä lapsen. Kyllä monet naisetkin synnyttää vaikka mies ei oliskaan niin innostunu. Vai oliko sun pointti siinä, ettei lapsi pärjää ilman äitiä? Mun mielestä lapsen voi hoitaa mies, vaikka ihan yksinkin!
Et tainnutkaan tehdä tätä provo mielessä :) Tai sitten vastaat hyökkäävästi vain että saat jatkettua tätä :)
Ymmärrätkö 24h/7pvä :D Ja päivässähän on 24 tuntia :)
Kun toi toinen hyökkäs mun päälle ja väitti etten oo saatavilla. Mutta olenhan mä saatavilla, en vaan 24 h!!!!! On muuten ihanaa kun teistä sai vähän juttuseuraaa wohoooo!!!!!!!!!!!!!!!! Jatketaan!!!
No hei c'mon! KUinkahan monessa perheessä nainen hoitaa lapset yksin!! Entä sitten, jos mies joutuu hoitamaan lapsensa töiden jälkeen, mitäs kauheaa siinä on! Mun mielestä ihan kiva ajatus, jos joku nainen synnyttää miehellensä lapsen. Kyllä monet naisetkin synnyttää vaikka mies ei oliskaan niin innostunu. Vai oliko sun pointti siinä, ettei lapsi pärjää ilman äitiä? Mun mielestä lapsen voi hoitaa mies, vaikka ihan yksinkin!
kun et kestä lapsiasi? Häivytkö samantien miehesi tultua töistä koska et kestä lapsiasi? :)
Lapsi pärjää kyllä ilman äitiä! Ei se siitä ole kiinni. Mutta kyllä se pistää miettimään että miksi nainen halusi/haluaa lisää lapsia jos ei kestä yhtään?
Ja kyllä minulla on kavereissa sellaisiakin pariskuntia, missä mies on jäänyt kotiin hoitamaan lapsia ja äiti on töissä :)
Minun oma mieskin hoitaa lapsia mielellään! On tällä hetkelläkin lasten kanssa leikkimässä :)
Mutta tuo mitä kirjoitin alkuun, laittaa kyllä miettimään. Harrastuksissa kulkeminen nyt ei paha ole. Ei niitäkään varmaan joka päivä ole ja kestä monta tuntia? Kait nyt miehenkin pitää saada vapaata töistä ja lapsista?
Ymmärrätkö 24h/7pvä :D Ja päivässähän on 24 tuntia :)Kun toi toinen hyökkäs mun päälle ja väitti etten oo saatavilla. Mutta olenhan mä saatavilla, en vaan 24 h!!!!! On muuten ihanaa kun teistä sai vähän juttuseuraaa wohoooo!!!!!!!!!!!!!!!! Jatketaan!!!
Sulla on lukemisen ymmärtämisessä parannettavaa :)
Kun tiesi,e ttä 24 h ja 24/7 on melkeen sama asia!!!!!! Miks et hae mensaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!
No hei c'mon! KUinkahan monessa perheessä nainen hoitaa lapset yksin!! Entä sitten, jos mies joutuu hoitamaan lapsensa töiden jälkeen, mitäs kauheaa siinä on! Mun mielestä ihan kiva ajatus, jos joku nainen synnyttää miehellensä lapsen. Kyllä monet naisetkin synnyttää vaikka mies ei oliskaan niin innostunu. Vai oliko sun pointti siinä, ettei lapsi pärjää ilman äitiä? Mun mielestä lapsen voi hoitaa mies, vaikka ihan yksinkin!kun et kestä lapsiasi? Häivytkö samantien miehesi tultua töistä koska et kestä lapsiasi? :)
Lapsi pärjää kyllä ilman äitiä! Ei se siitä ole kiinni. Mutta kyllä se pistää miettimään että miksi nainen halusi/haluaa lisää lapsia jos ei kestä yhtään?
Ja kyllä minulla on kavereissa sellaisiakin pariskuntia, missä mies on jäänyt kotiin hoitamaan lapsia ja äiti on töissä :)
Minun oma mieskin hoitaa lapsia mielellään! On tällä hetkelläkin lasten kanssa leikkimässä :)Mutta tuo mitä kirjoitin alkuun, laittaa kyllä miettimään. Harrastuksissa kulkeminen nyt ei paha ole. Ei niitäkään varmaan joka päivä ole ja kestä monta tuntia? Kait nyt miehenkin pitää saada vapaata töistä ja lapsista?
No johan mie sanoin,e ttä se on naiselta kaunis ajatus synnyttää lapsi miehelle vaikka ei itse tykkäisikään lapsistaaaaaaaaa
Että ei kannata pistää miettimään yhtäääääään
Ainiin, nyt se neropatti tajus, että mulla on lukemisenymmärtämisessä vikaa!!!!!!!! Mitä se muuten tarkottaaa!!!!
Kai se on parempi niin, jos muuten masentuisit.
miksi sinua liikuttaa muiden mielipiteet? Toisekseen, vauva kasvaa vallan mainiosti myös korvikkeella! Ei ole mikää pakko imettää :)
Ja kolmanneksi, onhan nyt muitakin tapoja että mies voi osallistua hyvin lasten hoitoon :)