Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei jaksa eää tätä odottelua. Kaksi päivää yli lasketun ajan

Vierailija
11.01.2011 |

Ei lähde syntymään. Onko vartaistukea? Olen ihan hajalla väillä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri täällä, 4 päivää yli lasketun ajan. Neuvolasta suosittelivat tänään kotiavuksi seksiä, jotta lähtisi tulemaan. Tiedä sitten.

Ei ole vielä hajottanut, tosin mietityttänyt mikä on seuraava askel jos ei käynnisty luonnollisesti. Iso bebe arvioitu tulevaksi, joten katsotaan mitä tuleman pitää.. jaiks.

Tsemppiä sinne ja päiviin täytettä, ettei kaadu seinät päälle!

Vierailija
2/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa on veikattu myös mulla joten ei helpota oloa.

Pitää kai se taas innostua niihin kotikonsteihin. JOtenkin vaan mennyt usko niihinkin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hajottaa täälläkin. Kakkosta oottelen ja neuvolan täti sai vielä eilen päälaesta kiinni. Eli ei ole laskeutunut.. :P Tosin mulle sanottiin ettei uudelleensynnyttäjällä välttämättä laskeudukaan.

Väsy on karmea ja verenpaineita seurataan. Paino heittelee ihan hirveästi turvotusten takia. Onneks ei oo ollu proteiinejä virtsassa...

Mutta joo, tahtoisin jo tositoimiin.

Vierailija
4/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettuun aikaan, kaikki 5 edellistä mennyt yli. Tuo on rankkaa kyllä. Mutta spermassa on sitä samaa hormonia mitä käynnistyksessä annetaan pehmentämään paikkoja että seksistä on kyllä ihan tieteellistä näyttöä että se toimii.

Vierailija
5/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa yhtään enää tuota kitinää ja nahistelua.

t. lapset 8, 6 ja 3

Vierailija
6/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta synnytyksestä. Ensimmäinen voi olla viikkoja kiinnittynyt, eli ei ole hyvä merkki käynnistymisestä. Vaikka kuinka paikat olisivat valmiit, niin ei sitä tiedä, milloin synnytys alkaa. Ja laskettu päivä ei ole mitään muuta, kuin arvio. Vasta kaksi viikkoa sen jälkeen puhutaan yliaikaisuudesta. Tsemppiä sinne, keksikää ihan tavallista tekemistä.

Vierailija
7/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että nyt saat nukkua paljon paremmin kuin sitten kun vauva on maailmassa! Minullakin meni yli lasketun ajan, kymmenen päivää. Viimeiset päivät olivat aika pitkiä.

Nyt taaksepäin se tuntuu tosi lyhyeltä ajalta. Vauvan kanssa on muuten ollut ihanaa!

Vierailija
8/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+6 ja 41+1. Tuntui että ihan kaikki muut sai jo vauvansa. Lohduttautukaa sillä ajatuksella, että vuoden päästä tänään suunnitelette kovaa vauhtia vauvan 1-v synttäreitä. Ja sinänsä jännä juttu tuo laskettu aika, en enää edes muista mitkä päivämäärät ne oli. Lasten syntymäpäivät tuntuu just niiltä oikeilta syntymäpäiviltä. Ehkä tuo kypsyminen on myös luonnon keino vähentää synnytyspelkoa. Ihan sama miten syntyy kunhan syntyy. Tsemppiä!

Vierailija
9/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama päivä, eihän nuo ole edes yliaikaisia. Normaali raskaushan kestää sen 38 - 42 viikkoa. Meillä poitsu syntyi 43+1. Oli iso kaveri, mutta synnytys äärinmäisen helppo.

Vierailija
10/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi päivää ennen laskettua aikaa. Nyt on rv 39+4 menossa ja merkkiäkään ei näy.

Tai no muutama parituntinen supistelusessio on ollut parin viime viikon aikana mutta ne ovat tyssänneet sitten kuin seinään.

Ja mulla vauva on ollut laskeutuneena tuolla lähtökuopissa viimeiset 3 viikkoa. Painaa välillä niin vietästi alapäätä ettei seksi paljoa houkuta. En tosin usko oikein senkään voimaan. Esikoista odotellessa kovasti sitä konstia kokeiltiin mutta ei tuntunut olevan tehoa :)

Muutenkin luulen, että vaikka tekis melkein mitä, niin ei siitä ole apua. Että se lähtee tulemaan sitten kun sen aika tulla on. Mutta koska, siinäpä kysymys :)

Vierailija
11/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: kolmen viikon kuluessa vauvasi on varmasti syntynyt :-)

Minulla takana 4 raskautta. Kertaakaan ei ole muksu itsekseen lähtenyt syntymään vaan avitettu on. Eka raskaus tasan 42 rv, kun käynnistettiin, syynä vauvan iso koko ja istukassa nähtävissä oleva kalkkeutuminen. Toka päätyi kiirelliseen sektioon jo rv 36. Kolmas synnytys käynnistettiin noin rv39+3 raskausmyrkytyksen vuoksi. Neljäs rv40+2 käynnistettiin, kun olin mennyt sairaalaan supistuksien vuoksi, mutta supistukset lopahtivat ... oloni oli aika tukala, vauva arvioitiin isoksi ja pieniä viitteitä raskausmyrkytyksen suuntaan, joten "armahtivat" ja suostuivat käynnistämään.

Ne viimeiset päivät masun kanssa käyvät tosiaan päänuppiin ... mutta jos voimakkaita supistuksia ei ole tullakseen, niin et sinä niitä millään itse aikaiseksi saa ... paitsi ehkä seksillä/spermalla. Kyllähän liikunta ja rehkiminen voivat supistuksia lisätä, mutta ainakin minulla ne on olleet laadultaan vaan sellaisia härnääviä ... sitten kun synnytys oikeasti käynnistyy niin supistusten laatu/voima on jotain ihan muuta kuin masun epäsäännöiset pikku kovettumiset.

Tsemppiä. Koita keksiä itsellesi jotain ajanvietettä.

Vierailija
12/12 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syntyneet rv 41+6 ja rv 42+1. Kummankin kohdalla veikattiin, että todennäköisesti syntyisivät ennen laskettua aikaa. Mutta kuinkas sitten kävikään...

Nuo vikat viikot on kyllä niin ärsyttävää aikaa! Vaikka mäkin muka ekan jälkeen yritin asennoitua siihen, että kakkonenkin varmasti menee yli ja että en edes odota syntyväksi kuin vasta pari viikkoa la:n jälkeen. Mutta eihän sitä itselleen mitään voi. Vaikka kuinka yrittäisi, viimeiset viikot elämä on vain sitä kirjaimellista odottamista ja oman olotilan tarkkailua.

Mulla ei valitettavasti ole mitään kikkakolmosia tai muita hyviä neuvoja tilanteen nopeuttamiseksi (jos olisi, niin olisivathan nuo munkin lapsoset syntyneet aiemmin). Se tosin toimi mulla, että kummankin kohdalla oli käynnistysaika määrätty ja synnytys käynnistyi kummankin kohdalla juuri ennen sitä itsestään.

Ja niinhän se on, että heti kun vauva on syntynyt, unohtuu se toivottoman pitkältä tuntunut odotus ja viimeisten päivien epätoivoisuus sen siliän tien (palautuen mieleen sitten mahdollisessa sauraavassa raskaudessa).