Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TÖRKEÄ temppu vierailta (rahankeruuleikit häissä)

Vierailija
11.01.2011 |

Tuossa yhdessä keskustelussa joku kertoi, että tekevät näin ennen hääjuhliin menoa:

"Meillä on ollut tapana skannata monopolirahaa näitä juttuja varten :D Tai sitten seteleitä, jotka näyttävät siinä hässäkässä aidolta mut tarkemmin katsottuna huomaa feikeiksi"

Miten joku KEH-TAA?! Miksei haluta osallistua leikkimielellä kisailuun ja ilahduttaa juhlivaa paria muutamalla setelillä? Kukaan ei voi olla oikeesti noin KÖYHÄ ja MOUKKA

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten törkeitä ihmisiä onkaan olemassa.

Vierailija
2/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ollut häissä, joissa olisi ollut ohjelmana jotain "leikkimielisiä" rahankeruuleikkejä! Voi junttiuden junttius.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut rahaa mukana yksissäkään häissä joissa olen ollut, vieraana tai omissani.

Vierailija
4/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimittäin törkeää rahastaa vieraita mokomilla leikeillä

Vierailija
5/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnekseni koskaan sellaisiin törmännyt (häitä käytynä n.30).

Vierailija
6/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut ikinä häissä, joissa olisi kerätty rahaa... Jos tuttavapiiriin olisi pesiytynyt enemmänkin seteleitä vielä hääjuhlassa rahastavia, niin taitaisin itsekin ottaa monopolirahat käyttöön ;) sehän on vitsikästä ja hauskaa eikä köyhdytä lompakkoa. Lahjahan on jo siinä vaiheessa ostettu ja hääparia kunnioitetaan mm. fiimimmällä pukeutumisella, johon on myös mennyt rahaa. Jos kisailu on kisailu, niin mielestäni olisi hauskaa, jos kolehdista löytyisi kaikkea maan ja taivaan välillä, vaikka nappeja, tekaistu puhelinnumero siltä varalta, että morsian tulee katumapäälle jne.

Vierailija
7/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut ikinä häissä, joissa olisi kerätty rahaa... Jos tuttavapiiriin olisi pesiytynyt enemmänkin seteleitä vielä hääjuhlassa rahastavia, niin taitaisin itsekin ottaa monopolirahat käyttöön ;) sehän on vitsikästä ja hauskaa eikä köyhdytä lompakkoa. Lahjahan on jo siinä vaiheessa ostettu ja hääparia kunnioitetaan mm. fiimimmällä pukeutumisella, johon on myös mennyt rahaa. Jos kisailu on kisailu, niin mielestäni olisi hauskaa, jos kolehdista löytyisi kaikkea maan ja taivaan välillä, vaikka nappeja, tekaistu puhelinnumero siltä varalta, että morsian tulee katumapäälle jne.

Vierailija
8/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun leikkimielellä suunniteltuun leikkiin joku lähtee mukaan leikkimielellä ja leikkirahalla. Minusta leikkimieltä ihan riittämiin puolin ja toisin.

Vierailija
9/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortti kylläkin varan vuoksi. Pitäiskö laittaa se?

En kyllä ymmärrä rahankeruuleikkejä hääjuhlassa, koska siinä vaiheessahan (ainakin melkein) kaikki ovat jo hommanneet lahjan morsiusparille.

Vierailija
10/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kaaso. Morsian ei aina ole edes tietoinen tulevista leikeistä ja niiden luonteesta.

ITse olen kerran ollut häissä, joissa kerättiin rahaa, musta se on outoa. JA mullakaan harvoin näin kortti aikana edes on käteistä. vArsinkaan juhliin en yleensä ota pieneen käsilaukkuun muuta kuin pankkikortin, en koko lompakkoa.

Vierailija
11/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut häissä, missä morsiamen ryöstön lunnaat suoritti sulhanen tehtävien muodossa, ja se oli minusta hauska ja tyylikäs tapa hoitaa homma. Vieraat ovat tosiaan jo lahjan antaneet, rahan keräys on jotenkin tosi mautonta juhlissa.

Vierailija
12/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sitten ollutkaan leikkimielellä järjestetty, vaan ihan tosissaan tapahtuvaa rahankeruuta? Siitähän pitäisi sitten ohjelmassa ilmoittaa, ettei tule väärinkäsityksiä monopolirahojen kanssa. Tai pikemminkin tuo pitäisi ilmoittaa jo kutsussa, niin tietää varautua (olemaan poissa niistä häistä).

Vierailija
13/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä nämä kerääjät oikein jäävät jumimaan jos joku ei meinaa antaa rahaa. heiluttavat pussia nenän edessä ja isolla äänellä vaativat, että kyllä pitää jotain löytyä. kaikki vieraat tuijottavat..

Vierailija
14/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ole ollut juhlissa joissa kerättäisiin rahaa siellä juhlassa. Jotkut hääparit ovat toivoneet ettei heille annettaisi lahjoja vaan JOS haluaa jotenkin muistaa, niin rahaa häämatkan tekemiseen, se on minusta ihan fine kun yleensä kyse ollut jo pitkään yhdessä olleista pariskunnista joilla ei tosiaan mitään tarpeellista puutu.

Itse olen ollut häissä, missä morsiamen ryöstön lunnaat suoritti sulhanen tehtävien muodossa, ja se oli minusta hauska ja tyylikäs tapa hoitaa homma.

Vierailija
15/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnekseni koskaan sellaisiin törmännyt (häitä käytynä n.30).

Sen jälkeen sulhanen joutuu kerjäämään rahaa että saa morsiammen takaisin. Vanha perinteinen leikki, joka onneksi näyttää saaneen jo muitakin muotoja. Viimeksi sulhasen piti tehdä lempiasioitaan ym. eikä kerjätä rahaa.

Vierailija
16/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sitten ollutkaan leikkimielellä järjestetty, vaan ihan tosissaan tapahtuvaa rahankeruuta? Siitähän pitäisi sitten ohjelmassa ilmoittaa, ettei tule väärinkäsityksiä monopolirahojen kanssa. Tai pikemminkin tuo pitäisi ilmoittaa jo kutsussa, niin tietää varautua (olemaan poissa niistä häistä).

En ota juhliin lompakkoa, kun se vie tilaa, ainoastaan kortit mukana. Mieheltä voisi muutama kolikko löytyä. Ilmoittakaa ihmeessä etukäteen pääsymaksusta, laittakaa vaikka kaksi eri tilinumeroa. Toiselle häälahja rahana ja toiselle "leikkimieliset" hääleikkirahat. Ahneimmat voivat kolmannelle tilille kerätä narikkamaksut, 5 e/viinilasillinen ja ruokailumaksu (erikoisruokavaliolla olevilta suurempi maksu).

Vierailija
17/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten siitä vieraat maksaa?

Vierailija
18/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ole ollut juhlissa joissa kerättäisiin rahaa siellä juhlassa. Jotkut hääparit ovat toivoneet ettei heille annettaisi lahjoja vaan JOS haluaa jotenkin muistaa, niin rahaa häämatkan tekemiseen, se on minusta ihan fine kun yleensä kyse ollut jo pitkään yhdessä olleista pariskunnista joilla ei tosiaan mitään tarpeellista puutu.

Samaa mieltä. Minulla ei ole mitään ongelmaa antaa hääparille lahjaksi rahaa, päinvastoin se on todella helppoa lahjan antajalle ja muutenkin lahjan saajaa pännisi olla palauttelemassa niitä leivänpaahtimia, vedenkeittimiä ja seitsemättä aaltomaljakkoa kauppoihin (lahjalistat tosin nykyään helpottavat tätä ruljanssia). Itse annan mielelläni rahaa lahjaksi. Mutta sitten kun joku oikein kinuaa sitä rahaa ja jos joku yllättäisi tuollaisella "leikkimielisellä" rahankeräyksellä, niin johan menisi juhlatunnelma. Erittäin harvinaista myös että olisi käteistä mukana.

Kenenkään tuttuni ja sukulaiseni häissä ei ole koskaan kerätty rahaa. Yksi esitti vienon toivomuksen että häämatkaa saa tukea. Olen kyllä kuullut yhdestä sellaisesta tapauksesta jossa hääkutsussa oli jo valmiiksi jaettu jokaiselle kutsutulle lahjat tiedoksi, siis mitä kukakin "saa" tuoda. Ihan tarkkaan kappalemäärät ja tuotteiden nimet. En todellakaan mennyt.

Vierailija
19/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa ihmiset jo kirjoittamaan. Suomalaisen miehen sydämeen mahtuu vain yksi ämmä. Samoin taipuu morsian, siis genetiivi: morsiamen. Vaikeetahan tää on, tää suomen kieli...

Vierailija
20/21 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin feikkirahan laittaminen.. Kerran nimittäin sellaiseen törmännyt