Onko huumorini liian roisia?
Perheessäni on aina heitetty huumoria aiheesta kuin aiheesta, mustaa huumoria jne. Kuitenkin aina sellaisella äänensävyllä, että kaikki tietävät, että kyseessä on huumori. Aiemmin miehenikin tuntui tätä ymmärtävän.
Nyt olen huomannut, etten enää voikaan heittää miehelle tällaisia juttuja. Tässä pari viimekertaista esimerkkiä:
Tyhjensin tiskikonetta, mistä luonnollisesti kuuluu kilinää. Mies oli väsynyt ja tiuskaisi: "Älä paisko niitä astioita". Totesin napakasti mutta pilke silmäkulmassa: "lopeta marina tai alan paiskoa niitä sun päähän. Mies veti aivan täysin herneet nenään kun olin uhkaillut väkivallalla :o
Eilen illalla lapsi heräsi naapurien perheriitaan ja nukahti uudelleen vasta klo 2 yöllä. Yön pimeinä tunteina totesin tuskastuneena, että nyt kyllä tekisi mieli tappaa noi naapurit hitaasti ja tuskallisesti. Mies kauhistuneena kertomaan mulle, että ei tollasen takia voi toisia tappaa.
Onko mun huumori liian roisia, vai mikä mieheen on mennyt? Olen luonteeltani rauhallinen enkä lainkaan väkivaltainen, joten en ymmärrä, mitä hän kuvittelee?
Kommentit (47)
Olen paska ihminen ja poistun tästä ketjusta. En kuitenkaan aio muuttaa puhetyyliäni.
Toivottavasti emme tapaa, sillä joutuisin epäilemättä heti oikeuteen kunnianloukkauksesta, jos esimerkiksi päivittelisin, että ei tuo nykyinen hallituskaan ole mitään saanut aikaan.
Sillä asiat pitää ottaa kirjaimellisesti.
ap
sopivaa uhkailla tappamisella tai edes väkivallalla. Ei edes huumorimielessä.
ja väkivallalla uhkailun välillä.
et taida olla kovin tarkka mitä suustasi päästät.
Monet ihmiset tarkoittavat juuri sitä mitä sanovat. Miten muut ihmiset voisivat tulkita että sinä et koskaan tarkoita mitä sinä sanot? Haluatko olla se nainen joka puhuu läpiä päähänsä eikä koskaan tarkoita mitä sanoo?
Tarkoitatko sinä jokaista sanaa, jonka suustasi päästät? Etkö koskaan liioittele, väritä juttuja, jne. Etkö koskaan sano esimerkiksi, että bussin tulo kesti ikuisuuden?
ap
sopivaa uhkailla tappamisella tai edes väkivallalla. Ei edes huumorimielessä.
itselläni lienee aika samanlainen huumori, myös miehelläni onneksi. Mutta aika outoa jos mies on ennen ymmärtänyt, mutta nyt yhtäkkiä ei enää.
Onko teillä vasta yksi lapsi, jos on ja vielä pieni, olisiko mies voinut ajatella ettei ole lapselle sopivaa juttua ja ajatellut että moiset jutut täytyy loppua ennen kun lapsi alkaa ymmärtää niitä ja ehkä käyttää niitä itsekin, en tiedä, oli vaan ehdotus.
Tämä koko ketju on lähtöisin uhkauksistasi.
Ei se mies tietenkään oikeasti kuvittele, että olet menossa kiduttamaan naapureita kuoliaaksi, mutta hän ei vaan tykkää että puhut jatkuvasti tuollaisia.
En mäkään tykkäis, varsinkaan lasten kuullen. Kiva kun ne koulussa tai tarhassa sanoo jollekulle kaverille että se pitäisi kiduttaa hitaasti kuoliaaksi, kaikki on varmaan että hahhaa tosi hauska juttu heko heko.
sanonut tiskikoneeseen liittyen jotain tyyliin
"eikun just yritinkin tahallani saada niitä hajalle" ja naapurien perheriitaan jotain että "pitäiskö laittaa europea soimaan että saadaan tännekin bileet ku en ois halunnukaan nukkua"
että näin äkkiseltään huumorit on erilaisa toki tapa vaikuttaa mutta väkivalta on aina vähän riskialue enkä ehkä suosisi sitä.
Haasta itsesi ja hae toisenlaisia ilmaisuja!
On täällä taas niiiin täydellisiä mammoja. Mua huvittaa tässä eniten lukea teidän tulkintojanne tilanteesta. Ei sillä, että noi ap:n jutut nyt niin hauskoja olis, mutta kyllä tässä on hauskinta, että otatte kaiken niin kirjaimellisesti.
Ehkä ap:n kannattais vähän siistiä tyyliään jos mies noin pahastuu, mutta en ymmärrä, miten joku vois tulkita nuo uhkailuna.
että lopeta toi nalkutus tai saat lautasesta päähän olis heti monta mammaa sanomassa että JSSAP ennen kuin saat turpaasi mutta kun nainen sanoo samalla tavalla niin miten sen voi tulkita uhkailuna??
Onko vähän eri kriteerit naisille ja miehille?
Musta sen miehen ei ole tarvinnut olettaa, että ap on oitis toteuttamassa uhkauksiaan, jotta voisi kokea että uhkaukset ovat sopimattomia.
Rikoksella uhkaaminen on laissakin kiellettyä, vaikka ei olisi ollutkaan tarkoitusta toteuttaa aikomustaan, riittää että uhkaillun kuullut kokee uhkaa.
On täällä taas niiiin täydellisiä mammoja. Mua huvittaa tässä eniten lukea teidän tulkintojanne tilanteesta. Ei sillä, että noi ap:n jutut nyt niin hauskoja olis, mutta kyllä tässä on hauskinta, että otatte kaiken niin kirjaimellisesti.
Ehkä ap:n kannattais vähän siistiä tyyliään jos mies noin pahastuu, mutta en ymmärrä, miten joku vois tulkita nuo uhkailuna.
että lopeta toi nalkutus tai saat lautasesta päähän olis heti monta mammaa sanomassa että JSSAP ennen kuin saat turpaasi mutta kun nainen sanoo samalla tavalla niin miten sen voi tulkita uhkailuna??
Onko vähän eri kriteerit naisille ja miehille?
Musta sen miehen ei ole tarvinnut olettaa, että ap on oitis toteuttamassa uhkauksiaan, jotta voisi kokea että uhkaukset ovat sopimattomia.
Rikoksella uhkaaminen on laissakin kiellettyä, vaikka ei olisi ollutkaan tarkoitusta toteuttaa aikomustaan, riittää että uhkaillun kuullut kokee uhkaa.
Ite viljelen ihan samanlaisia :) Tosin oon aika tarkka siitä kenen kuullen, ku ei kaikki ymmärrä.
Mun vakio leikkiuhkaus miehelle on et kohta lätty lätisee tai ai haluuks turpiin vai. Ja sillon pitää nimen omaan ottaa tietynlainen ilme ja puhua sellasella leikkiuhmakkaalla äänellä. Se yleensä sit heittää jonkun kotiväkivalta-kommentin et joutuu elämään jatkuvassa pelossa tai että elää nyrkin ja hellan välissä.
Toinen vakio juttu on yllyttää toista ajamaan jalankulkijan yli. Heijastinliiveistä saa lisäpisteitä, samoin rollaattoreista :D
Ja olen sitä mieltä että oikea perheväkivalta on vakava asia, samoin liikennerikkomukset, mutta en koe meidän kahdenkeskisen huumorin väheksyvän kumpaakaan.
pidän samanlaisesta huumorista kuin sinä viljelet. Olen mies.
"heitän sua lautasella" on
]
No sittenhän se mies olisi voinut kokea uhkaa pelkästä lautasten kilistelystäkin.
mutta minusta te olette nyt vain väsyneitä ja siksi miehelläsi ei oikein riitä huumorintaju. Himmaile vähän ja koita jotain toista huumorinlajia vaikka tämä tyyli nyt sinulta luontevasti kävisikin. Pidä sitä miestä vähän hyvänä, kyllä se siitä :D
Ite viljelen ihan samanlaisia :) Tosin oon aika tarkka siitä kenen kuullen, ku ei kaikki ymmärrä. Mun vakio leikkiuhkaus miehelle on et kohta lätty lätisee tai ai haluuks turpiin vai. Ja sillon pitää nimen omaan ottaa tietynlainen ilme ja puhua sellasella leikkiuhmakkaalla äänellä. Se yleensä sit heittää jonkun kotiväkivalta-kommentin et joutuu elämään jatkuvassa pelossa tai että elää nyrkin ja hellan välissä. Toinen vakio juttu on yllyttää toista ajamaan jalankulkijan yli. Heijastinliiveistä saa lisäpisteitä, samoin rollaattoreista :D Ja olen sitä mieltä että oikea perheväkivalta on vakava asia, samoin liikennerikkomukset, mutta en koe meidän kahdenkeskisen huumorin väheksyvän kumpaakaan.
Mulla on iiiiihan samanlainen huumorintaju!
Ite viljelen ihan samanlaisia :) Tosin oon aika tarkka siitä kenen kuullen, ku ei kaikki ymmärrä. Mun vakio leikkiuhkaus miehelle on et kohta lätty lätisee tai ai haluuks turpiin vai. Ja sillon pitää nimen omaan ottaa tietynlainen ilme ja puhua sellasella leikkiuhmakkaalla äänellä. Se yleensä sit heittää jonkun kotiväkivalta-kommentin et joutuu elämään jatkuvassa pelossa tai että elää nyrkin ja hellan välissä. Toinen vakio juttu on yllyttää toista ajamaan jalankulkijan yli. Heijastinliiveistä saa lisäpisteitä, samoin rollaattoreista :D Ja olen sitä mieltä että oikea perheväkivalta on vakava asia, samoin liikennerikkomukset, mutta en koe meidän kahdenkeskisen huumorin väheksyvän kumpaakaan.
Mulla on iiiiihan samanlainen huumorintaju!
Hauskaa, että löytyy muitakin epäsopivasta huumorista pitäviä. Koetetaan pärjätä noiden tiukkisten kanssa :)
ap
pahimmasta päästä. Mulla itselläni on melko terävä kieli ja laaja sanavarasto; naapureita kommentoin milloin mitenkin ja mieskin saa osansa mun kommenteista.
Odotin paaaaljon pahempaa kuin ap kertoi. Ihmisiä on monenlaisia, ehkäpä av:lle vaan on pesityneet nää perus-kanat, jotka alkavat hihittää jos joku sanoo penis tai soittavat sosiaaliviranomaisille, jos äidiltä lipsahtaa 'vittu' lasten kuullen. Koskaan.
mutta minusta te olette nyt vain väsyneitä ja siksi miehelläsi ei oikein riitä huumorintaju. Himmaile vähän ja koita jotain toista huumorinlajia vaikka tämä tyyli nyt sinulta luontevasti kävisikin. Pidä sitä miestä vähän hyvänä, kyllä se siitä :D
Ehkä se on just siitä kiinni, että tilanne on ollut huono tollaselle.
Huomaatteko tiukkapipot: tän kirjoittajan sanoma meni paljon paremmin perille kun ei aloittanut heti hirveää syyttelyä vaan ehdotti rakentavasti tyylin muuttamista. Kannattaa kokeilla jatkossa!
ap
sitten jotenkin ärtynyt suhun muutenkin. Siis ärtyneessä tilassa ei välttämättä halua ymmärtää toisen huumoria.
Kylläpä tällä palstalla on tosikkoja... musta noi jutut oli ihan ok ja naurettavia. Jos mies uhkaisi tappaa hitaasti ja tuskallsesti naapurit, voisin joko väsyneenä naurahtaa tai sitten jopa innostua miettimään, miten voisimme toteuttaa sen yhdessä.
Mun kotona viljeltiin kanssa mustaa huumoria. Isä aina sanoi illalla "jos et nyt laiti silmiä kiinni, niin äiti tulee ja puhkaisee ne". Äiti tietenkin kiljahteli taustalla kauhuissaan...:) Juu, ei tuota sanottu pienelle lapselle vaan siinä iässä, kun ymmärsin sen. Ehkä 12-13 -vuotiaana ja siitä ylöspäin.
ja väkivallalla uhkailun välillä.