Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käsitellyt lattiaa puuvahalla itse?

Vierailija
10.01.2011 |

Mäntylautalattia tulossa enkä missään nimessä halua siihen lakkaa. Joku kuultava harmaa olis kiva mutta onko vahaaminen vaikeaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mäntylattia kesämökillä, ja mies vuokrasi koneen ja hioi. lattiaan tuli osmocolorin männynvärinen vaha. Tuosta väristä en niin välitä, mutta haluttiin ruskea ja muut olivat sitten vielä tummempia.

Harmaa oli meillä pohdinnassa myös, se olisi varman ollut kiva.

Mutta siis hionta tuli kulmista vähän niin ja näin, ja sen takia väri tarttui epätasaisesti. parani kun vahattiin toisen kerran, ja lopuksi kirkasta päälle. luulen, että vahaus sinänsä oli helppoa, piti vaan ostaa ne välineet.

vahauksen jälkeen lattia oli karhea, ne syyt nousivat esille, ja sen voisi kiillottaa. Mutta käytössä on tullut sama efekti, niiltä kohdin kun on kuljettu ja imuroitu, lattia on pikkuhiljaa hioutunut. tuntuu hyvältä plajaan jalan alla.

missään nimessä en halunnut tavallista venelakkaa siihen lattiaan, sellaista kellertyvää...

Vierailija
2/6 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan osmovahat pintaan. Ihana on. Kerran vuodessa joutuu vahaamaan uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vanhemmilla vahattu (osmojotain) lattia, ja se on törkeen liukas. Villasukat jalassa ei meinaa pystyssä pysyä.

Vierailija
4/6 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lattian kannalta lopullisia käsittelyjä. Niitä on hankala tai mahdoton hioa pois/päällemaalata.

Itse pidän puhtaan puun tunnosta ja sen vuoksi suopakuurasin meidän uuden mäntylankkulattian.

Vierailija
5/6 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lattian kannalta lopullisia käsittelyjä. Niitä on hankala tai mahdoton hioa pois/päällemaalata. Itse pidän puhtaan puun tunnosta ja sen vuoksi suopakuurasin meidän uuden mäntylankkulattian.

Suopakuuraus... Mitään noin hippiä en ole hetkeen kuullutkaan :-D

-ohis-

Vierailija
6/6 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta mäntylattian petsaamisesta ruskeaksi. Eräässä talossa, jonka haluaisimme ostaa, on joka huoneessa, 5 h+k, hyväkuntoisen mäntylattiat, mutta en pidä väristä.

Kiitti vinkeistä ja ehkä myös linkeistä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi