luin juuri lehdestä että äidinmaito
ehkäisee myöhemmältä liika lihavuudelta. Missä tälläinen tutkimus on tehty? ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa ja olisi vähemmän korvatulehduksia. Kuinka monella tämä tutkimus on tehty?
Kommentit (25)
Kun siis meitin aino ja teitin jussipaavali on terveitä vaikka ovat korvikkeella eläneet ja vielä poltettukin odotusaikana niin............
GRÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! täällä saa migreenin!
On varmaan mahdollista. Onhan imetyksessä paljon hyviä puolia, mutta tuskin korvikelapsistakaan lihavia tulee...
minua ei ole koskaan imetetty ja laiha olen ollut aina,ei allergioita eikä astmaa. siskoni tyttö on imetetty mutta maitoallerginen. tämän enempää en osaa sanoa.
Muistan 4v esikoiseni pikkutaaperoajalta tutkimuksen missä todettiin korvikkeen altistavan liikalihavuudelle myöhemmin elämässä ja syy oli (ja on) se että korvikkeissa ne rasvamolekyylit ovat erilaisia ja eri eläimen (lehmän) rasvaa ja ne ikäänkuin varastoituvat joiltakin osin elimistöön=lisäten riskiä myöhemmin elämässä liikalihavuudelle.
-Äitix2-
Joidenkin tutkimusten mukaan se ehkäisee imettäjältä itseltään myös rintasyövän mahdollisuutta.
Vaikutuksesta lihavuuteen en tiedä mitään.
Ne kun ei näissä asioissa kuten ei muissakaan tieteelliset kentät ja uutiskynnykset ylittävissä jutuissa paina paskan vertaa miten naapurin lapsi tai se oma lapsi on johonkin reagoinut.
En tosin puolustele korvikkeen antoa ja itse imetän, mutta en kuitenkaan ihan täysin usko tuohon lihavuus juttuun. Ehkä jos suvussa on liikalihavuutta??
2v ja yli sen kestänyt imetys todellakin ehkäisee/suojaa rintasyövältä, sekin on " vanha" juttu. Ja mikä parasta sen ei tarvitse olla vain sen yhden lapsen kanssa tapahtuvaa yhtäkestoista imetystä vaan tuohon 2v lasketaan mukaan kaikki lapset joita nainen on imettänyt.
Esimerkiksi minä olen imettänyt kahta lastani n.3v ja täten saanut jonkinlaisen suojan rintasyöpää vastaan:)
Imetys suojaa naista myös osteoporoosilta btw.
-6-
ja ymmärrän että äidinmaito olisi ihanteellinen ravinto vauvalle mutta en usko kaikkia noita hyötyjä mitä kerrotaan.
en kyllä myöskään usko että korvikelapsista sen huonompia tai allergisempia tulee kuin muistakaan.
ja en tunne yghtään " siiriä tai naapurin marttia" tai muutakaan korvike lasta jolla mitään voita ap:n mainitsemia ongelmia olisi.
tunnen muutaman äidinmaitolla kasvaneen joilla on allergioita. eli minun mielipiteeni on että kaikki nuo ovat riippuvaisia muista kuin maidosta.
mut tuon liikalihavuuden pistän kyllä muun piikkiin kuin maidon.
Vierailija:
ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa
Näin suoraviivaista päätelmää ei kukaan varmasti ole tehnyt.
Vierailija:
ehkäisee myöhemmältä liika lihavuudelta. Missä tälläinen tutkimus on tehty? ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa ja olisi vähemmän korvatulehduksia. Kuinka monella tämä tutkimus on tehty?
Minä ja veljeni olemme " korvikelapsia" :
siinä oli tosiaan jonkun " imetysfanaatikon" juttu et imetys suojaa siltä ja siltä. onhan noita tutkimuksia tehty mut niin kun kaikki tutkimukset,huomioon on otettu ne jotka tekevät tutkimuksesta ihanteellisen.
- emme ole kumpikaan lihavia
- molemmilla on allergioita, ei astmaa
- veljeni on ollut koko ikänsä allerginen, minun allergiani puhkesivat vasta aikuisiällä
- olen ollut lapsena korvatulehduskierteessä, veljeni ei
Imetetyt lapseni :
- eivät ole lihavia
- kummallakaan ei toistaiseksi allergioita eikä astmaa
- vanhemmalla oli korvatulehduskierre, loppui n. parivuotiaana
- nuoremmalla ei ole toistaiseksi ollut korvatulehduksia
Ota tästä nyt sitten selvää...!
Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista eikä sinun kakaroittesi allergiat tai läskit kiinnosta ketään p...n vertaa.
Vierailija:
Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista eikä sinun kakaroittesi allergiat tai läskit kiinnosta ketään p...n vertaa.
etteivät tajua, että tutkimukset on tehty suurilla otoksilla. Jos joidenkin asioiden välillä on löydetty positiivinen korrelaatio, niin se ei todellakaan tarkoita, ettei joillakin (monillakin) voisi olla asiat toisin kuin tutkimustulokset kertovat. Siksi EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ tulla kertomaan, että minun korvikelapsellani tai naapurin tuttelikakaralla ei vaan ole mitään allergioita, jos kuitenkin tuhansien lapsien otoksella tehtynä on todettu, että ON TODENNÄKÖISEMPÄÄ, että korvikelapsilla on allergiaa kuin imetetyllä. Miten se voi olla niin HELVETIN VAIKEAA ymmärtää? Tarvitaanko todella korkeakoulututkinto tämän asian sisäistämiseen?
vaan puhutaan että näin on aina ja tulee olemaan? silloin näitä epä selvyyksiä ei syntyisi.
Vierailija:
Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista
Tämä on AIHE VAPAA.
Helvettiäkö täällä meuhkaat ja pädet !