Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luin juuri lehdestä että äidinmaito

Vierailija
20.10.2005 |

ehkäisee myöhemmältä liika lihavuudelta. Missä tälläinen tutkimus on tehty? ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa ja olisi vähemmän korvatulehduksia. Kuinka monella tämä tutkimus on tehty?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiäkö täällä meuhkaat ja pädet !

Vierailija
2/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis meitin aino ja teitin jussipaavali on terveitä vaikka ovat korvikkeella eläneet ja vielä poltettukin odotusaikana niin............

GRÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! täällä saa migreenin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan mahdollista. Onhan imetyksessä paljon hyviä puolia, mutta tuskin korvikelapsistakaan lihavia tulee...

Vierailija
4/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei ole koskaan imetetty ja laiha olen ollut aina,ei allergioita eikä astmaa. siskoni tyttö on imetetty mutta maitoallerginen. tämän enempää en osaa sanoa.

Vierailija
5/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 4v esikoiseni pikkutaaperoajalta tutkimuksen missä todettiin korvikkeen altistavan liikalihavuudelle myöhemmin elämässä ja syy oli (ja on) se että korvikkeissa ne rasvamolekyylit ovat erilaisia ja eri eläimen (lehmän) rasvaa ja ne ikäänkuin varastoituvat joiltakin osin elimistöön=lisäten riskiä myöhemmin elämässä liikalihavuudelle.

-Äitix2-

Vierailija
6/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tutkimusten mukaan se ehkäisee imettäjältä itseltään myös rintasyövän mahdollisuutta.

Vaikutuksesta lihavuuteen en tiedä mitään.

Vierailija
7/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kun ei näissä asioissa kuten ei muissakaan tieteelliset kentät ja uutiskynnykset ylittävissä jutuissa paina paskan vertaa miten naapurin lapsi tai se oma lapsi on johonkin reagoinut.

Vierailija
8/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin puolustele korvikkeen antoa ja itse imetän, mutta en kuitenkaan ihan täysin usko tuohon lihavuus juttuun. Ehkä jos suvussa on liikalihavuutta??

Vierailija
9/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ja yli sen kestänyt imetys todellakin ehkäisee/suojaa rintasyövältä, sekin on " vanha" juttu. Ja mikä parasta sen ei tarvitse olla vain sen yhden lapsen kanssa tapahtuvaa yhtäkestoista imetystä vaan tuohon 2v lasketaan mukaan kaikki lapset joita nainen on imettänyt.

Esimerkiksi minä olen imettänyt kahta lastani n.3v ja täten saanut jonkinlaisen suojan rintasyöpää vastaan:)

Imetys suojaa naista myös osteoporoosilta btw.

-6-

Vierailija
10/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän että äidinmaito olisi ihanteellinen ravinto vauvalle mutta en usko kaikkia noita hyötyjä mitä kerrotaan.

en kyllä myöskään usko että korvikelapsista sen huonompia tai allergisempia tulee kuin muistakaan.

ja en tunne yghtään " siiriä tai naapurin marttia" tai muutakaan korvike lasta jolla mitään voita ap:n mainitsemia ongelmia olisi.

tunnen muutaman äidinmaitolla kasvaneen joilla on allergioita. eli minun mielipiteeni on että kaikki nuo ovat riippuvaisia muista kuin maidosta.

Vierailija
11/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tuon liikalihavuuden pistän kyllä muun piikkiin kuin maidon.

Vierailija
12/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa

Näin suoraviivaista päätelmää ei kukaan varmasti ole tehnyt.

Vierailija
13/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ehkäisee myöhemmältä liika lihavuudelta. Missä tälläinen tutkimus on tehty? ja että imetetyillä ei olisi allergioita,astmaa ja olisi vähemmän korvatulehduksia. Kuinka monella tämä tutkimus on tehty?

Minä ja veljeni olemme " korvikelapsia" :

Vierailija
14/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä oli tosiaan jonkun " imetysfanaatikon" juttu et imetys suojaa siltä ja siltä. onhan noita tutkimuksia tehty mut niin kun kaikki tutkimukset,huomioon on otettu ne jotka tekevät tutkimuksesta ihanteellisen.

Vierailija
15/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- emme ole kumpikaan lihavia

- molemmilla on allergioita, ei astmaa

- veljeni on ollut koko ikänsä allerginen, minun allergiani puhkesivat vasta aikuisiällä

- olen ollut lapsena korvatulehduskierteessä, veljeni ei

Imetetyt lapseni :

- eivät ole lihavia

- kummallakaan ei toistaiseksi allergioita eikä astmaa

- vanhemmalla oli korvatulehduskierre, loppui n. parivuotiaana

- nuoremmalla ei ole toistaiseksi ollut korvatulehduksia

Ota tästä nyt sitten selvää...!

Vierailija
16/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista eikä sinun kakaroittesi allergiat tai läskit kiinnosta ketään p...n vertaa.

Vierailija
17/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista eikä sinun kakaroittesi allergiat tai läskit kiinnosta ketään p...n vertaa.

Vierailija
18/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät tajua, että tutkimukset on tehty suurilla otoksilla. Jos joidenkin asioiden välillä on löydetty positiivinen korrelaatio, niin se ei todellakaan tarkoita, ettei joillakin (monillakin) voisi olla asiat toisin kuin tutkimustulokset kertovat. Siksi EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ tulla kertomaan, että minun korvikelapsellani tai naapurin tuttelikakaralla ei vaan ole mitään allergioita, jos kuitenkin tuhansien lapsien otoksella tehtynä on todettu, että ON TODENNÄKÖISEMPÄÄ, että korvikelapsilla on allergiaa kuin imetetyllä. Miten se voi olla niin HELVETIN VAIKEAA ymmärtää? Tarvitaanko todella korkeakoulututkinto tämän asian sisäistämiseen?

Vierailija
19/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan puhutaan että näin on aina ja tulee olemaan? silloin näitä epä selvyyksiä ei syntyisi.

Vierailija
20/25 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä keskustellaan nyt tutkimustuloksista

Tämä on AIHE VAPAA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän