Miksei muuten kaikki työnantajat tarjoa työntekijöille kahvia?
Eikös hoitoalalla ainakin ole yleistä että viedään kukin vuorollaan kahvipaketti?
Minä teen töitä kaupassa joka on vieläpä voittoa tekevä yritys, niin johan luulisi kaikesta säästetään ja että työntekijät joutuisivat itse kahvinsa ostamaan, mutta ei - työnantaja tarjoaa usein pullatkin!
Täytyy muistaa olla onnellinen tästäkin pienestä edusta.
Kommentit (12)
vaan kahvi, kuten ruokakin, on verotettavaa etua ja jos kahvi tarjotaan, se pitäisi vähentää palkasta. Kaikki työnanatajat ei tähän halua ryhtyä ja vaihtoehdot ovat olla tarjoamatta tai tarjota ja rikkoa lakia.
vaan kahvi, kuten ruokakin, on verotettavaa etua ja jos kahvi tarjotaan, se pitäisi vähentää palkasta. Kaikki työnanatajat ei tähän halua ryhtyä ja vaihtoehdot ovat olla tarjoamatta tai tarjota ja rikkoa lakia.
niin ei kellään ole edes mahdollisuutta vahtia että kuka sitä kahvia ihan oikeasti juo, niin millä tavalla tuota pitäisi verottaa? Tasaisesti kaikilta, riippumatta siitä juoko kahvia vai ei vai miten? En usko että kyse on tahallisesta veronkierrosta ja lain rikkomisesta. ap
Julkisen sektorin työpaikoissani kahvikäytäntö on vaihdellut sen mukaan, järjestetäänkö työpaikassa kahvituksia myös muuten. Ison kaupungin kaupunginkansliassa sai kahvit ilmaiseksi, saman kaupungin muissa virastoissa ei (ei myöskään esim. terveystoimessa jne.). Valtion virastoissa kahvit piti maksaa itse.
Itse siirryin hoitoalalta toimistotöihin ja meinasin lentää pyllylleni kun täällä työnantaja tarjoaa kahvit ( on automaatti joka tekee erikoiskahveja) usein pullat, jouluruoat etc. Talo tarjoaa myös hierontapalvelua ja muita juttuja. Työnantajat eivät ole vielä tajunneet, että onnellinen työntekijä on tehokas työntekijä. Monissa markkinointitoimistoissa se on jo tajuttu. Henkilöstölle tarjoillaan hedelmiä, on kaappi virvokkeita ja perjantaisin usein jopa skumppaa. Hoitoalalla henkilöstöä kohdellaan kuin karjaa ja siitä ei voi syyttää kuin työntekijöitä jotka sen nielee.
Itse siirryin hoitoalalta toimistotöihin ja meinasin lentää pyllylleni kun täällä työnantaja tarjoaa kahvit ( on automaatti joka tekee erikoiskahveja) usein pullat, jouluruoat etc. Talo tarjoaa myös hierontapalvelua ja muita juttuja. Työnantajat eivät ole vielä tajunneet, että onnellinen työntekijä on tehokas työntekijä. Monissa markkinointitoimistoissa se on jo tajuttu. Henkilöstölle tarjoillaan hedelmiä, on kaappi virvokkeita ja perjantaisin usein jopa skumppaa. Hoitoalalla henkilöstöä kohdellaan kuin karjaa ja siitä ei voi syyttää kuin työntekijöitä jotka sen nielee.
ja keskimäärin kerran kuukaudessa pullaa/kakkua ja hedelmiä. Palaverisafkat sitten vielä erikseen. ap
Meillä ei enää tarjota kahvia mutta on meillä kaikkia muita etuja. Hierontaa, liikuntaa, virkistyspäiviä, joululahjat, kesälahjat, joululounaat, pikkujoulut, palaverikahveja ja -ruokia jne.
Kyllä mä pidän niitä tärkeämpänä kuin päivittäistä kahvikupposta.
En edes juo kahvia ja ne jotka juo, ei pidä ongelmana sen keittämistä varsinkin kun meitä istuu eri puolilla taloa ja osa kaukana ruokalasta niin ei olisi edes kovin kannattavaa kenenkään kannalta kävellä sinne asti ilmaista kahvia hakemaan.
Meillä ei enää tarjota kahvia mutta on meillä kaikkia muita etuja. Hierontaa, liikuntaa, virkistyspäiviä, joululahjat, kesälahjat, joululounaat, pikkujoulut, palaverikahveja ja -ruokia jne. Kyllä mä pidän niitä tärkeämpänä kuin päivittäistä kahvikupposta. En edes juo kahvia ja ne jotka juo, ei pidä ongelmana sen keittämistä varsinkin kun meitä istuu eri puolilla taloa ja osa kaukana ruokalasta niin ei olisi edes kovin kannattavaa kenenkään kannalta kävellä sinne asti ilmaista kahvia hakemaan.
Toki meilläkin on muitakin etuja, tuon kahviedun päälle. Just jouluna saatiin reilusti joulubonusta, esimerkiksi. Mut avaukseni tarkoitus ei ollut brassailla itse kunkin työsuhde-eduilla vaan ihmettelin nimenomaan tota kahvia. ap
kokemukseni on, että yksityiset tarjoavat herkemmin kahvit ja pullat työntekijöille kuin kunnan tai valtion laitokset.
ainakin meidän työpaikassa, työnantajana kaupunki ja juurikin hoitoala.Säästö se on pienikin säästö, hoitoalallahan sitä on aikaa istuskella kaiket päivät litkimässä kahvia taukohuoneessa...
En kyllkään usko kaupunginpamppujen itse kuskaavan juhlamokkapaketteja...
mutta kyllähän työantajan etu on edistää työntekijöidensä hyvinvointia, johon voi jopa kuulua kuppi kahvia iltapäivällä pahimman väsymyksen hetkellä. Ei luulisi olevan iso panostus. ap