Mitä ruokaa lapselle 3v? Apuja kaipaillaan!
Jääkaapissa olisi kinkkusuikalepussi, kananmunia, ruokakermaa ja pekonipaketti.... Ja sit tietty löytyy kuivakaapista, pastaa, makaronia ym perusjuttuja...
Jääkaappi on siis aikas tyhjä, mut jotain ruokaa olisi kehiteltävä, aamupalaksi lapsi söi puuron ja sämpylöitä (tein eilen sämpylöitä). Yleensä ei tuu tällänen tilanne, et jääkaappi on tyhjä. Mutta itse oon sairaslomalla, lääkäri kielsi autolla ajon ja asutaan korvessa. Mies on ollut viikon työmatkalla. Onneksi mies tulee tänään kotiin (noin klo 18) ja tuo tullessaan rosson pitsat. :)
Mut mitä me saatais noista tarvikkeista aikaseksi nyt päiväruuaksi? Ja huomenna menen kauppaan, miehen kyydillä ja ostan jääkaapin täyteetn ruokaa. :)
Kommentit (15)
tekisin kinkkumakaronilaatikon tai kinkkukiusauksen jos löytyy perunoita ja aamupalaksi paistelisin pekonit ja munat.
Kerkiät täällä luetella mitä teillä on jääkaapissa ja maakellarissa ja mitä saa naapurista. Tossa ajassa olisit jo loihtinut noista aineksisita vaikka mitä. Onneksi se sun miehes tulee tänään klo 18 kotiin, niin alkaa taas hommat hoitua.
naapurista saadaan tuoretta maito, mutta en sitä juota lapselle, kun on niin rasvaista. Mut johonkin ruokaan voisko laittaa?
Mä keksin noista aineksista hätäseen ainakin kolme eri ruokaa...
kinkkumunakas tai makaronilaatikko (johon jauhelihan sijaan laitat sitä kinkkua tai pekonia ja nesteeksi joko maitoa tai ruokakermaa vedellä jatkettuna).
Jos sattuu olemaan tomaattimurskaa, niin tee pekonikastiketta pastan kanssa.
Mä keksin noista aineksista hätäseen ainakin kolme eri ruokaa...
Esim?
-kinkkupekonimunakas
-kinkkupata makaronista
-makaronilaatikko kinkulla
pikkasen nyt ryhtiä, ap!
kinkku-pekoni kastike ja pasta, nom nom nom
mitä! Kinkku-pekoni-pasta, kinkkumunakas, tavallinen munakas, kinkku-kermakastike perunoiden tai riisin tai pastan kanssa. Tässä muutama, mitä itse tekisin!
Pekonipasta ruokakermasta
Kinkku-pekonipasta ruokakermasta
Kinkkumunakas
Pekonimunakas
Kinkku-pekonimunakas
Eikö teillä ole MITÄÄN kasviksia?
taasko lievää uusavuttomuutta, noistahan nyt loihtisi vaikka mitä. laatikoita, pastaa, munakasta.
Kavikset ovat maakellarissa, joka on tuolla lumihangen keskellä... :( mies yleensä kolaa sen, et sinne pääsee, mut nyt on tullut viikon aikana niin paljo lunta et, en mä sinne pääse tän jalkani kanssa.... :(
Siel olisi ainaskin bataattia, perunaa ja porkkanaa....
paistat kevyesti kinkkupalat, lisäät ruokakerman ja maustat. Lisukkeeksi keitettyä makaronia. Tai jos löytyy perunasuikaleita (voi tehdä itsekin), teet uunissa kinkkukiusauksen.
keitetystä pastast ihan sellaisenaa ja keitetystä kananmunasta ihan sellaisenaan.... (mutta munakasta tai kinkkulaatikkoa ei söiss)- eiköhän niillä kuka tahansa hetken elä, varsinkin jos on pizza tulossa
Kuka sitä tuoretta maitoa sitten juo jos ei sun lapsi???Se on parasta maitoa mitä voit lapselle antaa!!!!Lapsi tarvii rasvoja normaaliin kehittymiseen,ei älä hyvä ihminen ainakaan juota kaupan maitoja jos on mahdollisuus antaa tollasta maitoa.Tänä päivänä todella harvalla on noin hyvää maitoa saatavilla.Purkkimaidot on käsitelty ja kevytmaito auttaa rasvottaan maksaa.Yhä harvemman vatsa sitä enää edes kestää.Aikunen selviää vähemmällä ja kevyemmällä rasvalla.