Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syöt aamupalaksi?

Vierailija
10.01.2011 |

Minulla vakio: kahvi (mustana) ja kaksi ruispalaa juustolla/ kinkulla sekä kurkulla/tomaatilla. Alkaa todella kyllästyttää.

Aamut todella aikaisia ja lounas n. 11.30, joten sinne asti pitää jaksaa. Mitä muut syö?

Joskus teen puuron. Mutta uskokaa tai älkää, niin minulla murisee maha jo ysin jälkeen, jos olen syönyt aamupalaksi puuroa=O

Eli hyvin nälkää pitäviä vinkkejä kehiin. Lisäksi ajatuksissa on pudottaa painoa kesään mennessä jokunen kilo, joten mahdollisimman kevyitä ideoita, kiitos=)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö vaikka leivän, tai pähkinöitä vähän tai vaikkapa kananmunan se toimii, pelkkä puuro tekee myös mulla nälän todella nopeasti :) Hedelmä vielä kaveriksi?

Vierailija
2/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkanoita/omenaa/tmv. ja

kuitulisä (pitämään nälkää loitolla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti tosi hyvää ja pitää nälkää todella pitkään raejusstosta saatavan proteiinin vuoksi. Mehukeitto tekee annoksesta myös hyvänmakuisen.

Vierailija
4/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti tosi hyvää ja pitää nälkää todella pitkään raejusstosta saatavan proteiinin vuoksi. Mehukeitto tekee annoksesta myös hyvänmakuisen.

Mutta eikös se puuro ole sitten kylmää, kun siihen sekoittaa kylmää raejuustoa? Vai voiko sitä sitten lämmittää? Heh, hulluja taidan kysellä ;)

Vierailija
5/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia mustana, pari leipää juustolla ja kinkulla, joskus kurkulla/paprikalla tms. ja omena. Jos aamulla on aikaa, keitän puuron noin tunnin kuluttua aamiaisesta, se siirtää nälkää. Muutoin puuro samaan aikaan leivän ja muun aamiaisen kanssa, vaikka ähky olo usein tuleekin. Tällä setillä jaksaa tosi hyvin ja nälättä.

Vierailija
6/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 12-13 aikaan.

Tonnikalaa, omenaa/klementiiniä, jogurttia.

Vierailija
7/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä syön aamupäivällä

Vierailija
8/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös se puuro ole sitten kylmää, kun siihen sekoittaa kylmää raejuustoa? Vai voiko sitä sitten lämmittää? Heh, hulluja taidan kysellä ;)

Mä en sekoita sitä vaan lohkasen aina puuron mukaan hiukan :)

Vierailija
9/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan minulla. Alta kahden tunnin on uudestaan hirmuinen nälkä

Vierailija
10/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruispalat suun muut ovat ihan hötöleipää. Osta täysjyväruisleipää, pitää nälkää paljon paremmin. Huippuhyvä ja -edullinen on Lidlin "realimainen" täysjyväleipä (sellainen neliön muotoinen). Alle euron maksaa paketti ja todella täyttävää leipää. Sellaista pari palaa ja yksi kananmuna viipaleina rasvan ja juuston kanssa, niin nälkä pysyy loitolla.

Vierailija
11/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis H-I-D-A-S tietokone, jonka käynnistyminen vi n. 20 min ja kun teen kaikki duunit koneella en voi tehdä mitään ennen sitä. Yleensä kuppi teetä ja hedelmä siinä ysin pintaan.

Viikonloppuisin n.9-10 välillä sitten ismpo amaiainen, joka vaihtelee aika paljon (voi olla leipää, jugurttia, mysliä, hedelmää, puuroa, munakokkelia...). Kerran viikossa croissantit.

Lounasta syön yleensä n. klo 12-13 aikoihin, joskus vasta kahdelta.

Olen todennut että jos syön heti herättyäni kotona (n klo 7) jolloin mulla EI ole nälkä (syömme yleensä joskus 19 aikoihin iltaruuan, ei iltapalaa enää sen jälkeen), niin nälkä tulee siinä ysin pintaan.

Vierailija
12/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusversiossa kaloreita satakunta: banaani-mansikka -smoothie, ilman erikseen lisättyjä makeutusaineita.

Laajemmassa on mukana leipäviipale+ohuelti oivariinia.

Joskus on vain tuo leipä+tuoremehu (3dl laimennettuna, varsinaisesti tuoremehua on noin 1,5 dl).

Hyvin noilla pärjään.

Vierailija
13/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä asia, että vatsa toimii ja että tulee näläntunne. En näe mitään järkeä siinä, että vetää mahan täyteen jo klo 7. Syö siis maltilla silloin ja säästä jotain sinne klo 9. Pitkän yön jälkeen jos vetää runsaan aamupalan, verensokeritkin kohoavat reilusti ja saattaa vetää väsyneeksi tai huono-oloiseksi. Paras tulos siis siten, että aamulla kahvin kanssa esim. pala leipää tai puuroa ja klo 9 toinen pala leipää/hedelmä/porkkanapaloja. Näin jaksat parhaiten ja olet energinen koko aamun.

Vierailija
14/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä asia, että vatsa toimii ja että tulee näläntunne. En näe mitään järkeä siinä, että vetää mahan täyteen jo klo 7. Syö siis maltilla silloin ja säästä jotain sinne klo 9. Pitkän yön jälkeen jos vetää runsaan aamupalan, verensokeritkin kohoavat reilusti ja saattaa vetää väsyneeksi tai huono-oloiseksi. Paras tulos siis siten, että aamulla kahvin kanssa esim. pala leipää tai puuroa ja klo 9 toinen pala leipää/hedelmä/porkkanapaloja. Näin jaksat parhaiten ja olet energinen koko aamun.

Itse syön kuuden maissa kotona aamupalan ja minun on todella pärjättävä klo 11.30 asti! Teen sellaista työtä, etten pysty pitämään mitään taukoja yleensä ennen lounasta. Ja joskus, jos pystyn, en tiedä niistä etukäteen, eli ne tulevat sillä hetkellä täytenä yllästyksenä.

Ap.

Vierailija
15/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylä (kotitekoinen), päällä Dellariinia, leikkele, juusto ja suolakurkkua.

Kuppi kahvia (+maito+sokeri)

Lasillinen mehua (tuoremehu tai mustaherukkamehu) lantrattuna vedellä

Joskus korvaan suolakurkut keitetyllä munalla, joka pitää nälkää tosi pitkään.

Vaihtoehtoisia juttuja:

Mysli+maustamaton jogurtti

Smoothie (maustamaton jogu+banaani+marjat)

Rahka (valmis tai itse tehty)

Uuniohrapuuro+mehukeitto

Kaurapuuro (seassa kauralesettä)

Varrasleipä+tonnikalatahna+raejuusto

Vierailija
16/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin maidolla, yhden ruispalan oivariinilla (joskus leikkelettäkin) sekä noin desinmaustamatonta jogurttia jossa hilloa/mysliä. Vettä.

Vierailija
17/17 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi klo 11.30 lautasellinen salaattia. Illalla töiden jälkeen oikea ruoka. Siinä koko päivän syömiset, ei varmaan pidetä kovin terveellisenä, mutta vähään syömiseen tottuu, nälkä ei enää ole aamuisin.