Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on neljä lasta, miten 4. muutti elämää?

Vierailija
10.01.2011 |

Me olemme päättäneet, että lapsilukumme jää kolmeen, mutta aivan järkkyä kuumetta mitattavissa;)

Olen miettinyt neljännen lapsen tekoa ja eniten mietityttää taloudellinen muutos. Ainakin toinen autoista pitäisi varmaan vaihtaa tila-autoon, vaikka harvoin liikumme koko perhe yhdessä, mutta viikonloppuisin esim. uimahalli- ym.reissut teemme kokoperheen voimin=) Tuntuisi turhalta lähteä kahdella autolla edes noita harvoja kertoja... tietysti onnistuisi kai sekin.

Lisäksi ostimme pari vuotta sitten okt:n, jossa on 6 h+k, joista yhden makkarin voisi jakaa kahdeksi. Tällä hetkellä meillä on kaikilla lapsilla omat huoneet sekä oh, meidän vanhempien iso mh sekä tv-huone. Kuitenkin jakamalla meidän makuuhuonen kahdeksi, tulisi kaksi melko pientä makkaria=( Pidän tämänhetkisestä isosta huoneesta. Noh, jostainhan pitäisi luopua...

Toisaalta pidän itseäni ihan hulluna! Juuri kun elämä lasten kanssa on helpottunut, niin alan haaveilla taas nyytistä. Meidän vanhin on 10 vuotias ja nuorin täyttää kuusi parin viikon kuluttua. Olenko ihan kaheli? Tai älkää vastatko viimeiseen kysymykseen. Saan kuitenkin sen perinteisen av-tuomion... Kertokaa kuitenkin ihan omia kokemuksianne te, joilla on nuo neljä lasta=)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin muutos oli tuo, että pitää olla auto jossa on vähintään 6 istuinta.

Vierailija
2/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pieninkin jo koulussa ja alkaa helpottamaan, tosin vanhin on murrosiässä, että taas mennään.. =) Tilan puolesta teillä ei ole mitään ongelmia ja tilajutut ylipäätään ratkeavat "itsestään" kun se 4. lapsi tulee ja aikaa kuluu. Itse asumme kt-huoneistossa, jossa on 87 neliötä. 3 makkaria, olkkari ja keittiö. Vanhimmalla oma huone,2 yhdessä huoneessa ja pienin nukkuu meidän huoneessa. Tosin nyt on ajankohtaista laittaa yksi lapsi vanhimman kanssa samaan huoneeseen. Olen huomannut, että nuo kullanmurut viettävät kuitenkin aikansa siellä missä aikuisetkin, eli olkkarissa tai keittiössä.. Nyt vaan rohkeasti vielä yhtä pallopäätä tekemään! Enemmän ne antaa kuin ottaa.. Jossain vaiheessa ainakin =D.

Hyviä "harjoitteluhetkiä", nekin nimittäin voi käydä neljännen myötä vähemmäksi. =))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pieninkin jo koulussa ja alkaa helpottamaan, tosin vanhin on murrosiässä, että taas mennään.. =) Tilan puolesta teillä ei ole mitään ongelmia ja tilajutut ylipäätään ratkeavat "itsestään" kun se 4. lapsi tulee ja aikaa kuluu. Itse asumme kt-huoneistossa, jossa on 87 neliötä. 3 makkaria, olkkari ja keittiö. Vanhimmalla oma huone,2 yhdessä huoneessa ja pienin nukkuu meidän huoneessa. Tosin nyt on ajankohtaista laittaa yksi lapsi vanhimman kanssa samaan huoneeseen. Olen huomannut, että nuo kullanmurut viettävät kuitenkin aikansa siellä missä aikuisetkin, eli olkkarissa tai keittiössä.. Nyt vaan rohkeasti vielä yhtä pallopäätä tekemään! Enemmän ne antaa kuin ottaa.. Jossain vaiheessa ainakin =D. Hyviä "harjoitteluhetkiä", nekin nimittäin voi käydä neljännen myötä vähemmäksi. =))

Niin, ratkesihan tilaongelmat aiemminkin pienemmissä asunnoissa hyvin. Toisaalta vajaa 10 v. ja vanhin ja hetiperään keskimmäinenkin ovat jo täysi-ikäsiä!!!! Sitten alkaa jo tilaa vapautua käyttöön... KAMALAA!

Olisi kiva, että olisi vielä yksi hoivattava...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän