Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, mitä mä laitan tolle muksulle tonne ulos?

Vierailija
10.01.2011 |

3,5kk vauvamme on kunnon kuuma kalle enkä nyt oikein osaa sille valita ulkovaatteita, kun lämpöasteita on +2 mutta taivaalta tuivertaa melkein vaakatasossa lunta/räntää.

Pakkasta oli lähemmäs -10 ja vauvalla oli body, ja sammarikankaasta tehdyt lappuhaalarit joissa vielä sisäpuolella puuvillakankaasta vuoraus tai toinen kerros mikä lie. Ruskovilla kypärämyssy ja pipo ja toppapuku.

Vauva oli kovassa kantokopassa jonka sisällä äp makuupussi ja kantokopan ja ratasosan välissä lampaantalja. Aivan liikaa.

No -5 pakkasella oli body ja ohuehkot collegehousut ei sukkiksia välissä siis. Ja samaiset ulkovaatteet. Nyt oltiin ilman lampaantaljaa. Tämäkin aivan liikaa.

Mitä mä siis puen tolle päälle? Onko sit taas liian vähän päällä jos laittaa esim. teddykarvaisen puvun jossa puuvillainen sisäpuoli välissä on hiukan toppausta? Ei ihan alastikkaan viitsisi ulos viedä, ÄÄH MÄ EN OSAA!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin pojan (7kk) äsken pihalle nukkuun (täällä myös se +2) ja päällä on college housut, body ja pipo, äp tumput ja tossut ja toppapuku. Ratasosa käytössä ja sinne laitoin äp makuupussin (vain pehmikkeenä,jätin pussin auki) siinä päällä rattaiden "jalkasuoja". Toimi meillä hienosti ainaki eilen...

Toi on kyllä niin hankalaa toi pukeminen ettei auta kun kokeilla ja toisaalta taas jos teillä on kantokoppa niin se on huomattavasti lämpösempi kuin rattaat eli ei välttämäti oo todellakaan liian vähän jos laitat ohkasemman haalarin ja makuupussin :)

Vierailija
2/5 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kuumakalle, joka nyt jo 1,5v. Nollakelillä hän ei todellakaan tarvinnut makuupussin sisälle enää toppapukua. Meillä oli -10 asteeseen saakka siellä makuupussissa sisävaatteet + fleecehaalari ja vasta yli 10 pakkasasteessa laitettiin toppapuku. Eli sinuna kokeilisin sitä teddykarva-pukua, jos et jo kokeillut. Todennäköisesti riittää oikein loistavasti.

Itselläni toimi aika hyvin ajattelu, että mitä itse laittaisin päälle? Ja sitten lapsi vastaavissa vaatteissa sinne makuupussiin. Eli en minäkään lähtisi 0-kelissä toppapuvussa pihalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllään body ja puolipotkarit, ohuet puuvillaiset tumput ja kypärämyssy sekä äitiyspakkauksen toppahaalari, josta hihan- ja lahkeensuut käännetty umpeen.

Vierailija
4/5 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 4 kk vauva nukkuu partsilla sisävaatteissa, välikausihaalarissa ja äp-makuupussissa ja niissä pysyy mukavan lämpöisenä.

Vierailija
5/5 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mielestäni suosia teknisiä ja hengittäviä materiaaleja esim. merinovilla aluskerrasto on meillä ollut tosi hyvä. Jos lapsi hikoilee, ei vaate jää märäksi, vaan siirtyy seuraavaan vaatekerrokseen ja lapsi nukkuu hyvin. Tässä päällä meillä on ollut fleecepuku ja pehmeään pussiin nukkumaan vaunuihin. Meilläkin siis kuumakalle lapsi.