Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa keittiöremonteistanne

Vierailija
09.01.2011 |

Mulla haaveissa ehkä ensi kesänä aloittaa.

Laitoitteko kaiken uusiksi vai vaihdoitteko esim. vain kaapinovet? Paljonko tuli maksamaan? Teittekö itse vai teetittekö jollain firmalla? Kilpailutitteko hintoja? Oliko suuria eroja? Oletteko tyytyväisiä lopputulokseen? Mikä oli paras idea? Mitä olisi kannattanut tehdä toisin? Kuvia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettiin tarjouksia useammastakin paikasta. Hinnat oli yli 10000eur pelkistä kaapeista ja tasoista + kodinkoneiden hinnat päälle. Kaikki työ itse tehden.

Lopulta päädyttiin vaihtamaan vanha laminaattitaso massiivipuutasoon ja välitilan laatat ja valot uusiksi. Makso muutaman satasen ja saatiin uutta ilmettä. Ollaan oltu tyytyväisiä ratkaisuun. Työtä oli jo tossa enemmän kuin olisi arvannut.

Vierailija
2/13 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankittiin uudet jääkaappipakastin, mikro ja tiskikone, sekä maalattiin seinät ja katto.

Mittasin keittiön, piirsin ruutupaperille hahmotelman ja etsin Ikean sivuilta sopivat tuotteet.

Miehen kanssa asennettin ihan kahdestaan.

Kaiken kaikkiaan hintaa kertyi alle 1000e.

Ihan tuollainen peruspäivitys vanhaan taloon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin uusiksi kaikki: kaapit, lavuaari, hana, tasot.

Maksoi yhteensä n. 3500€

Ostettiin kalusteet Ikealta, asennettiin kaikki itse.

Ei tarvinnut paljon kilpailuttaa, koska hintaero on niin huima ikea vs. muut.

Ollaan tyytyväisiä.

Paras idea oli laittaa mausteet sellaisissa kouruissa vetolaatikkoon hellan viereen.

Nyt en kuitenkaan laittaisi Ikean hanaa, se ei ole kovin laadukas. Kaapistoissa ei sen sijaan ole valittamista.

Vierailija
4/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan remontoitu okt-taloa ja keittiössä laitettiin kaikki uusiks lattiasta kattoon. Yksi vanha ikkuna jäi. Hintaa tuli n.7500-8000€ (jotain on vielä laskematta siitä arvio)mutta tässä on myös laminaatit,seinämaalit,sähköt,lattialämmitys ym ym. Välilaatat saatiin lahjaks :)

Kalusteet oli 3000€ ja kalusteissa hintahaitari oli 2800€-6000€. Ikean kalusteet olisi tullut suurinpiirtein myös samaan 3000€ mutta jälkikäteen onneks ei otettu koska se piirustus ei olis toiminut meillä sittenkään ja keittiöliikkeessä osattiin antaa vinkkejä mitä ei ite tajuttu. Ikean kalusteissa ei myös ollut mitoiltaan sopivia kun jouduttiin vähän sumplimaan.

Kodinkoneet tuli maksamaan n.3000€ mutta siinä on myös pesukone mukana. Eli uusittiin liesi,uuni,astianpesukone,jääkaappi,pesukone ja liesituuletin.

Olen ollut tyytyväinen,neliöitä kun ei lisää saanut niin olemassaolevilla oli pärjättävä.Laatikot on alaosassakin kätevämpiä kun kaapit,kulmakaapit on huonoja mutta vaikeampia välttää.

Kaikki tehtiin ite pärräten :)

Vierailija
5/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapistot ja koneet maksoivat n. 8000 (tosin niissä erittäin roimat alennukset). Koneet saatiin 45% alella ja kaapistoista ja tasosta 30%... (mieheni työsuhde-etuna).

Lisäksi maalit ja välitilanlaatat sekä lattiamateriaalit maksoivat yhteensä n. 2000 €.

Olemme olleet tyytyväisiä kaikkeen. Itse pidän myös maustelaatikoista lieden vieressä, sekä siitä, että on yksi iso tiskiallas.

Meillä alhaalla laatikot ja ylhäällä kaapit... toimii!

Vierailija
6/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu uusiksi, mutta vanhat koneet pidettiin (olivat hyviä ja toimivia). Kaapistot maksoivat alle 4000 eur (L-mallinen isohko keittiö). Kaapeissa oli isoja hintaeoja, kalleimmat samanlaiset ratkaisut miltei tuplaten hintaa enemmän. Edullin kaappimyyjä oli silloin pk-keittiöt (ostettiin kaapit suoraan tehtaalta, sieltä sai myös suunnitelman teetettyä). Työ tehtiin itse. Katto-, lattia- ja seinämateriaalien hintoja en muista.

Vierailija
7/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö maksoin n. 4000€. Itse purettiin vahat pois.

Hintaerot olivat suuri ja suunitelma oli lähes sama kaikilla. Kallein oli n.10000€

Vierailija
8/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö maksoin n. 4000€. Itse purettiin vahat pois.

Hintaerot olivat suuri ja suunitelma oli lähes sama kaikilla. Kallein oli n.10000€

Vierailija
9/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapistot ja koneet maksoivat n. 8000 (tosin niissä erittäin roimat alennukset). Koneet saatiin 45% alella ja kaapistoista ja tasosta 30%... (mieheni työsuhde-etuna). Lisäksi maalit ja välitilanlaatat sekä lattiamateriaalit maksoivat yhteensä n. 2000 €. Olemme olleet tyytyväisiä kaikkeen. Itse pidän myös maustelaatikoista lieden vieressä, sekä siitä, että on yksi iso tiskiallas. Meillä alhaalla laatikot ja ylhäällä kaapit... toimii!

Koska mieheni kasasi uuden keittiön, oli hänelle aivan selvää alusta asti, ettei kaappeja tarvitse kasta vaan ne ovat valmiita paloja, jotka vain nostetaan paikoilleen... helpottaa ja nopeuttaa hommaa suunnattomasti.

Vierailija
10/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt vähän millainen riistäjä tuo lkea on. Kaikki iKea roska tehdään halpatyövoimalla hirveissä olosuhteissa ja voittorahat menee yhden vanhan hölmön pankkitilille Sveitsiin

Vierailija
11/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko keittiö laitettiin uusiksi, lattiaa myöten. Kaadettiin jopa yksi seinä.

Keittiökaapeille tuli hintaa 5000 euroa asennuksineen, kodinkoneet maksoivat saman 5000 euroa. Lattiat, laatat ja seinien maalaus + katon madallus ja 18 spotin kattoon asennus maksoivat yhteensä 2500 euroa.

Kokonaisuudessaan siis 12500 euroa. Kyseessä iso keittiö. On jokaisen pennin arvoinen!

Vierailija
12/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu yritys jakaa tuottonsa kansalaisten kesken?

Miettikää nyt vähän millainen riistäjä tuo lkea on. Kaikki iKea roska tehdään halpatyövoimalla hirveissä olosuhteissa ja voittorahat menee yhden vanhan hölmön pankkitilille Sveitsiin

Vierailija
13/13 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon hintaeroja: kannattaa siis ehdottomasti kilpailuttaa jos budjetti on rajallinen!

Alussa Ikea oli meilläkin yksi potentiaalisista vaihtoehdoista mutta jouduttiin sitten unohtamaan, koska Ikean mittasuhteet ja esim. runkokoot ovat aivan "omaa luokkaansa", eivätkä yhteensopivia suomalaisen peruskeittiön kanssa. Eli jos aiot uusia keittiötäsi vain osittain, Ikea ei todennäköisesti tule kyseeseen, koska mitat ovat ihan erilaiset kuin muualla. Jos taas uusit koko keittiön (eli kaikki entinen pois ja uutta tilalle) Ikea saattaa hyvin sopiakin.

Meillä uusittiin osittaisen keittiörempan yhteydessä kaikki ovet, vetimet, laminaattitasot, laatat, sähköt + valot, allas, kaikki isot koneet ja ehkäpä noin puolet rungoista (ts. korvattiin monet alakaapeista hidastimilla olevilla vetolaatikostoilla), hintaa tuli arviolta n. 3000 euroa +alennuksella löydetyt rosterikoneet 2500 euroa, eli yhteensä hitusen vajaa 6000 euroa. Ja kaikki työt tehtiin itse, sähkömiehen kytkentöjä lukuunottamatta.